TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trimming av St202

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #199938  av Stoys

har funnet ut at å ettermontere turbo i min bil er litt mye kav. noe som eg vil gjøre men som eg desverre ikke har tid til.
vil derfor heller bruke tid og penger på å trimme denne opp på best mulig måte.
har byttet eksos og har spesialtilpasset k&n luftfilterkit. grenrør kommer om ikke så lenge.
har dere noen forslag på hva jeg kan gjøre eller bytte ut for å få mer hk i bilen min?

#200016  av Morten

Kammer, motorstyring/chip, letta svinghjul osv.. :wink:

#200019  av MacGyver

+grenrør, eksos, filter..
men turbo er nok det billigeste for mest hk ;)
 #200135  av hugomidt

porte toppen ( innsug og eksos) evnt. strammere ventilfjører, titan ventiler (lettere) letta reimhjul++++

#200137  av Tomera

Trimkammer øker en del, men koster også litt!
Ellers er det vell som nevnt, porting, planing, eksos/grenrør, filter, chip(?)
 #200246  av hugomidt

trimming av NA koster fort , men satan for en god lyd

#200307  av Stoys

da må eg spørre hva NA er?
takker for mange gode forslag. hadde faktisk tenkt å bytte trimkammer og grenrør som neste punkt på trimmingen. skal se om eg finner en plass der de har begge tingene slik at eg kanskje får litt avslag :D

#200320  av CelicaTurbo

Stoys skrev:da må eg spørre hva NA er?
takker for mange gode forslag. hadde faktisk tenkt å bytte trimkammer og grenrør som neste punkt på trimmingen. skal se om eg finner en plass der de har begge tingene slik at eg kanskje får litt avslag :D
NA = Naturally Aspirated = naturlig pustet = ikke turbo eller kompressor men en helt vanlige sugemotor, som du har ;)

Grenrør finner du ihvertfall hos http://www.takakaira.com som er en japansk leverandør med et godt rykte, sjekk under produsenten Fujitsubo på produktsidene og du finner en 4-2-1 manifold for din bil.. Noen andre leverandører av grenrør kjenner jeg ikke til..