TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SmÃ¥ problemer ved montering av Turbo Timer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #199892  av Magne

Har kjøpt meg HKS Turbo timer Type-1. Begynte å montere idag, og alt gikk fint. Fikk med en slik hurtigkobling mellom Tennings kontakten så det var jo stort sett plug and play, bare rote fram brekk ledningen så var ting i boks.
Men så skulle jeg finne fram Rpm og Speed signal ledningene. Det fulgte med en bra instruks på hvilke ledninger det skulle være på en celica. Men nå har det seg slik at det er jo Autronic datasprut på bilen. Og det originale ledningsnettet er stort sett kappa litt her og der og stua bort i ett hjørne. Nå finner jeg ikke igjen disse ledningene.
Noen som veit hvor jeg evt kan få rpm og speed signal fra?

En annen ting er at jeg ikke får slått på alarm og låst bilen når den står og går. Det er vel standard Defa alarm på den. Noen som har no peil på dette også? ;)

Takker for alle svar!

#199897  av Andy_Celica

Du kan ta turtal signalet fra DIOGNOSTIC boksen, der du måler feilkoder osv. Hvis den fortsatt er der da.

Jeg har noe av det samme problemet med å låse bilen med defa alarmen når bilen går, hvis du venter til lyset har slukket seg i kabinen selv om bilen går så går det ann å låse den, ihvertfal på min.
 #200003  av Biggen

Magne skrev:En annen ting er at jeg ikke får slått på alarm og låst bilen når den står og går. Det er vel standard Defa alarm på den. Noen som har no peil på dette også? ;)

Takker for alle svar!
Me 2.
Er veldig int i råd og tips......

#200108  av Larsen

Da du har alarm blir det et lite problem med å bruke de hurtig kontakene som følger med timeren. Du må nok koble Turbotimeren parallelt med tenningsledningene istedet for serie slik de står nå.

#200110  av Magne

Andy_Celica: Takk for tipset! Nå har jeg koblet opp turtall, og da funket også Auto Timer funksjonen. :)

Mangler enda Speed signal. Men er det ikke vajer på MK5 GT4? Hvordan skal man da få speed signal?

Det med alarmen og låsing av bilen lurer jeg også på. Men det har vel med at alarmen ikke kan bli aktivert så lenge det er strøm i tenninga. Må man kutte en ledning til alarmen da eller kan man lage en bypass i form av relee og slikt?

#200115  av Larsen

Legger ut to bilder. HÃ¥per det forklarer litt bedre.
Vedlegg
turbotimer nå.JPG
turbotimer nå.JPG (14.62 kiB) Vist 258 ganger
turbotimer med alarm.JPG
turbotimer med alarm.JPG (15.08 kiB) Vist 258 ganger