TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger litt hjelp ang gearkassen til en st185 gt4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #199591  av wickeddark

Skal kjøpe en bil nå strax, og den hadde noen mangler osv. Har sjekka ut prisen på de fleste tingene og blitt enig med selger om avslag pga dem.

men gearkassen bekymrer meg litt. Den lekker såpass at fyren på naf mente det var lurt å få fixet det, hang dråper under den. Kunne ikke finne noe feil med funksjonaliteten, men som sagt den lekker. Hva er den vanligste årsaken til lekasje, og hvor mye ca koster det å få gjort det?

#199606  av csstian

Det er som regel tetteringene på drivakslene og mellomaksling som er gåen når det lekker.Har ikke eksakt pris,men ikke mye i deler så kan du bytte di sjøl så vill jeg tippe 200-300 kr i deler.

#199612  av wickeddark

csstian skrev:Det er som regel tetteringene på drivakslene og mellomaksling som er gåen når det lekker.Har ikke eksakt pris,men ikke mye i deler så kan du bytte di sjøl så vill jeg tippe 200-300 kr i deler.
Ok,

Deleprisen var ikke så gal nei. Vet du ca hvor lang tid jobben tar?
Har ikke mye peil på gearkasser så mulig jeg må levere bilen på verksted for å fixe det...

#199614  av csstian

Kommer litt ann på kor mange utav di 3 tetteringan som lekker.Men vil tru at et verksted tar ca en haltime per tettering.+ litt gearolje.Så med verkstedprisan som e nu på ca 1000 kr timen kan du jo regn ut det sjøl :)

#199619  av wickeddark

Hoj,

Ja det koster å levere fra seg på verksted ja...

Men er dette en enkel jobb å utføre om en har grunnleggende motorkunnskaper?

#199633  av defred

Har du skrudd litt bil fikser du dette glatt selv, fin måte og bli kjent med bilen.

#199674  av wickeddark

Får gjøre ett forsøk :D Takker for svar!