TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Har Sharif "mistet" retten til Ã¥ eie Koenigsegg?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #199537  av elino

Merkelig sak spør du meg :?

"VG meldte tidligere i dag at Tommy Sharif ble bedt om å selge millionbilen sin av Bård Eker, deleier og industridesigner i Koenigsegg, etter et par uheldige epiosder med bilen.

Etter først å ha kjørt i grøfta under testkjøring på Rudskogen, for deretter å tilby Henning Solberg 100 000 dollar for å kappkjøre skal ha fått begere til å renne over for Eker, ifølge VG Nett."

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=131879 :? http://www.na24.no/naeringsliv/article752121.ece

Men

"BÃ¥rd Eker sier imidlertid til NA24 at disse spekulasjonene er helt gale.

- Sharif og jeg ble enige om å selge den videre. Salget har absolutt ingenting med de hendelsene som det har blitt antydet å gjøre, sier Bård Eker. "

Journalister :roll:
Sist redigert av elino den 27 sep 2006 18:05, redigert 1 gang totalt.

#199542  av jan-erik

Dette er sikkert et PR stunt fra enda til annen, og hvorfor avisene går fem på hver gang kan man jo lure på. At Sharif ved å kjøpe denne bilen har fått forsideoppslag i avisene er jo verdt 10-talls milloner i reklameverdi for virksomheten hans. Og det blir jo bare nok et oppslag når dette hevdes.

Sharif er en proff fyr som vet hvordan han skal håndtere markedet og få publisitet. At han ga 100000$ til et godt formål er jo veldig prisverdig, men er jo litt naivt å tro at det ikke var en baktanke med det også. Om den ikke var bevisst, så var det iallfall en veldig fin måte å få gratis reklame i statskanalen, samt i alle andre medier etterpå. Godeste Chess grunder Vollvik gjorde akkurat det samme, med når det gjaldt bil og støtte gode formål.

Misunnelig jeg, nei. Vet det ligger enormt mye arbeid å forsakelser bak slike suksesser. Men bare oss naive nordmenn kan være godtroende å tro at dette ikke er planlagt så det holder.

Er vel derfor også at Ferrari på sine spesial modeller som Enzo velger ut kundene som skal få lov til å kjøpe bilen. Er vel det også Koenigsegg her gjør for å holde eksklusiviteten oppe, eller kanskje prøve å oppnå det.

#199543  av Christian

Hans reaksjon på Sharifs avkjøring på Rudskogen var vanskelig å mistolke. Eker var rett og slett rasende.
- Det jeg sa egner seg ikke på trykk.

- Jeg ba ham holde seg i skinnet, men jeg hadde ikke før kommet meg ut fra banen før jeg fikk beskjed om uhellet, sa Eker til VG Nett den gangen.
:lol: Hva f har Eker med det å gjøre? Kanske Sharif burde gitt 100.000 Euro ekstra da han kjøpte den, slik at han kan bruke den som han vil :P :lol:

#199544  av jan-erik

Christian skrev:
Hans reaksjon på Sharifs avkjøring på Rudskogen var vanskelig å mistolke. Eker var rett og slett rasende.
- Det jeg sa egner seg ikke på trykk.

- Jeg ba ham holde seg i skinnet, men jeg hadde ikke før kommet meg ut fra banen før jeg fikk beskjed om uhellet, sa Eker til VG Nett den gangen.
:lol: Hva f har Eker med det å gjøre? Kanske Sharif burde gitt 100.000 Euro ekstra da han kjøpte den, slik at han kan bruke den som han vil :P :lol:
Han er vel medeier i Koenigsegg, eller iallfall representanten deres i Norge, og sikkert den som skaffet han bilen. Er jo venteliste på den, og er vel ikke sikkert den går etter trekk kølapp prinsippet !!

#199573  av Magne

er det ikke han nordmannen som har Designa Koøeniggss... den raske fine svenske bilen da?

#199587  av Helmer

Er BÃ¥rd Eker som har designa Koenigseggen ja...

#199592  av Magne

Køoeniggss... Det jævla egget, har jo en annen prestasjon som er fin reklame for dem. En person blei jo tatt i 238 MPH i fartskontroll med egget, dette var vel i statene. Og står fast som det raskeste en person har blitt stoppet for.

Hastigheten kan ha vert noe annen, men skal være noe slikt. Husker det fra Top Gear.

#199594  av Helmer

Magne skrev:En person blei jo tatt i 238 MPH i fartskontroll med egget, dette var vel i statene. Og står fast som det raskeste en person har blitt stoppet for.

Hastigheten kan ha vert noe annen, men skal være noe slikt. Husker det fra Top Gear.
238mph er 396km/t... Har hatt rimelig stram wire da ja! :lol:

#199628  av chris

Han burde i hvert fall miste retten.. så kjepphøy og kvalm fyr som det der skal man lete lenge etter...

#199632  av defred

Godt at denne mannen "mister" bilen, han er jo rett og slett uduglig til og kjøre bil! Hvorfor i pokker utfordre han Henning Solberg? Står der og er kjepphøy fordi han ha mere penger en folk flest. Skal være så arogant og påstå at jeg selv kunne glatt innkasert de 100000 $ i en duell med Sharif.

#199640  av sindrejl

haha så for første gang "banekjøringa" hans idag, makan til håpløs kjøring. Gassen rett i bånn uten tanke over hvor følsomt og hissig maskineriet er, så rett i grøfta

#199688  av kake

chris skrev:Han burde i hvert fall miste retten.. så kjepphøy og kvalm fyr som det der skal man lete lenge etter...
Enig. Tok likevel kaka da han innrømte at han ikke var no tess på bane, men at han skulle kjøre fra Solberg på E6! Mye utfordring i å gi gass på motorveien du. Helt latterlig... :wink:

#199693  av Christian

Han liker vel å provosere da :wink:

Hadde blitt rimelig høy på pæra selv, om jeg hadde hatt ett egg, men jeg måtte vel ha levert den fra meg jeg også :lol:

#199694  av Helmer

kake skrev:
chris skrev:Han burde i hvert fall miste retten.. så kjepphøy og kvalm fyr som det der skal man lete lenge etter...
Enig. Tok likevel kaka da han innrømte at han ikke var no tess på bane, men at han skulle kjøre fra Solberg på E6! Mye utfordring i å gi gass på motorveien du. Helt latterlig... :wink:
Solberg hadde kjørt fra´n før dem i det hele tatt hadde kommet seg ut på E6´n...

Med den kjøringa til sharif hadde´n kjørt ut i første sving.

Men å være så dum å utfordre en proff rally fører på offentlig vei a..?!? :roll: Snakk om å være kjekkas! Makan...
Sist redigert av Helmer den 27 sep 2006 22:35, redigert 1 gang totalt.