TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har tanker rundt Nissan 2oos x S13?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #197363  av sw20

Bare lurte på om noen ha noen tanker rundt denne bilen vurderer å kjøpe meg en!

#197365  av Thomas S

Vet ikke om du er så velkommen på detta forumet mere :P Artig bil då men de har en tendens til å se litt sleten ut vist bilen ikke er blitt lakkert skikkelig i de siste 5 årene :roll:

#197383  av Anders gullstein

Begynner å bli langt mellom gode eksemplar nå har jeg sett på en god del banetreff :wink:

#197392  av cameleon

Om du skal ha en 200, så ville jeg gått for z-edition om du finner deg en. tror de kom fra 98 eller 99 og oppover. biler med sinnsyke trimmuligheter og rå kjøreegenskaper. s13 ville jeg nok ikke ha kjøpt. men s14 ja. er en del av disse bilene, men om du legger sjela di i den, så kan du få til noe helt grotesk. disse bilene er jo noe av det mest populære innenfor driftmiljøet borti japan. jeg digger disse bilene :D

#197393  av celica4ever

cameleon skrev:Om du skal ha en 200, så ville jeg gått for z-edition om du finner deg en. tror de kom fra 98 eller 99 og oppover. biler med sinnsyke trimmuligheter og rå kjøreegenskaper. s13 ville jeg nok ikke ha kjøpt. men s14 ja. er en del av disse bilene, men om du legger sjela di i den, så kan du få til noe helt grotesk. disse bilene er jo noe av det mest populære innenfor driftmiljøet borti japan. jeg digger disse bilene :D
litt off topic, men hva er det som gjør z edition spesielt i forhold til de andre?ikke samme motor?

#197397  av cameleon

celica4ever skrev:
cameleon skrev:Om du skal ha en 200, så ville jeg gått for z-edition om du finner deg en. tror de kom fra 98 eller 99 og oppover. biler med sinnsyke trimmuligheter og rå kjøreegenskaper. s13 ville jeg nok ikke ha kjøpt. men s14 ja. er en del av disse bilene, men om du legger sjela di i den, så kan du få til noe helt grotesk. disse bilene er jo noe av det mest populære innenfor driftmiljøet borti japan. jeg digger disse bilene :D
litt off topic, men hva er det som gjør z edition spesielt i forhold til de andre?ikke samme motor?
Motormessig går jeg ut i fra at er det samme. z-edition ble vel laget i 200 eksemplarer såvidt jeg har forstått historien rett. noen kosmetiske forskjeller både utvendig og innvendig. orginalt er det vel 200hk i de.

#197400  av hmsilset

Synes de ser skikkelig gubbebil ut jeg :P Men kan fort bli rå både
i utseende og power. Er vel derfor de er så populære.

#197401  av Thomas S

Eller du tar en Nismo 200R Litt sjelden kansje men absolutt verd det! Vet ikke kor mangen som ble produsert men rå var den ja :shock: Men no var det jo snakk om S13 Den med vippelykter altså!

#197402  av tojo

Rådelagrene har en lei tendens til å gå til helv***.

#197404  av BT-GTI

som sagt de z versjonene er da egentlig nesten umulig å få tak i. er som å få tak i de siste hundre mr2 mk2ene som noen gang ble laget. det var også sånne spesial utgaver, noe alle bilmerker lager like før de stopper samlebåndet.

det med z versjonen så vit jeg har forstått etter å ha holdt på i under og over 200sxer er at de har spesielle baklykter såkalte cookielykter, annet interiør , men motormessig er jeg ikke helt sikker, men 200sx forumet har jo ALT av info om disse.
ps, 200er er sikkellige lekebiler. de gjør akkurat som du sier at de skal og de går bra. forhåndsvis billige å trimme i forhold til hva resultatet blir.

dette er den ultimate driftebilen i mine øyne.. coilcovers, toveis eller sveisa diff, litt større turbo, grenrør,eksos, walboro bensinpumpe, bensinregulator, stage 2 chip, samt ic så har du lekebil inntil rådene som sagt tar kvelden eller at du er tom for dekk.

sjekk tyskland og sveit (sveits utgavene er spesielle, de kom med skvett lapper og sveisik flagg i sideruta, var noe mer men husker ikke helt..)
for bra utgaver. de norske prisene er latterlige. kjøp en bra utgave i tyskland for 50tusen. få skilter ,trim som vist over og for 90 tusen har du en fullverdig lekebil som går bra.

ps de er vel billigere enn jeg skriver men det er da grovt regna! med moms og frakt , toll og tull og tøys som vi i norge har.

#197414  av sw20

for å sidet sann så var mr2en min lettere rosa da e kjøpte den.. og setene hadde mange sigarett hull men trekte oppigjen seta og styla opp og lakka heile bilen og vil si det blei en rimelig heftig mr2...

kommer foresten i max power neste mnd..

planen med s13 var karbon tak, karbon vinge, kvit perlemor lakk med blått skjer... blå samco slanger lakke litt i motorrom og en grose intercooler i fronten og noen felger med kromma kant og mørkere senter!

har en på handa no... så vi får se.. virker veldig grei denne da.. fin inni fin i lakken MEN i feil farge... og tight og fin i understellet!!!

ingen som har troa på s13 asså... klart mange som e slitne men har en tendens til å holde bilene mine vedlike og strøkne....!!! :twisted:

#197415  av Mr2 Mk2

Ett ord: OPPBRUKT

#197416  av sw20

bilen eller fargen?

#197417  av Mr2 Mk2

sw20 skrev:bilen eller fargen?
Bilen

#197418  av sw20

hadde mr2 e og firewalk men så kom det sikkert 20 mr2a til her i området så e mye som begynne å bli oppbukt gutten min...

skal du han noe spesielt.... kjøp corolla g6r.. hehe