Side 1 av 2
turbotrykk
Legg innLagt inn:16 sep 2006 14:30
av celica_gt4
heisann. noen som kan forklare meg hvordan justere turbotrykk på min 90mod st185? ligger bare på0,4

har lest at normalt er mellom 0,6 - 0,7? har sjekka turboen å den er d fint lite slark i. hva kan dette komme av? vet eg har ein liten eksoslekasje, men vil den jør så stort utslag?
takker for alle svar
Re: turbotrykk
Legg innLagt inn:16 sep 2006 22:06
av 00madface00
Legg innLagt inn:17 sep 2006 15:40
av celica_st185
Kan være t-vsv (en ventil som styrer ladetrykket slik at det er 0.7 på 3.4 og 5. gir) som ikke virker som den skal. Hadde kobla vekk denne og montert en boostcontroller, helst en elektronisk en. Men burde fått sjekka at det ikke er en alvorlig feil som fororsaker det lave turbotrykket først

Legg innLagt inn:17 sep 2006 20:57
av celica_gt4
okey da. koster en sånn boost kontroller da? og kor finne eg t-vsv ventilen? har funnet ein liten lekasje mellom eksosmanifoil å toppen.. så må få meg ny pakning der først.. men må nåkk til m ein boost kontroller uansett

Legg innLagt inn:18 sep 2006 14:59
av celica_st185
http://search.ebay.com/search/search.dl ... age=search
Her er noen boostcontrollere av merket GReddy, bruker det selv med godt resultat

Legg innLagt inn:18 sep 2006 18:33
av celica_gt4
da var boostkontroller i boks

av merke Greddy B-spec2. er d vanskelig å få montert? har også fått bestilt ny eksosmanifoil pakning så den blir bytta i mårå. kor mye trykk kan eg kjøre på ca? bør kansje ta d rolig i starten eller? litt grønn på turbomotorer egentlig. hehe
Legg innLagt inn:18 sep 2006 23:36
av celica_st185
Er ikke vanskelig å montere nei

Ikke over 1.1bar på original turbo... Kjørte selv på 1.2 med original turbo en liten stund, men det er i grenseland og ikke noen vits i å risikere ras på grunn av

Bedre å ligge på den sikre siden og heller kjøre 1 enn å kjøre 1.2...
Du trenger også en Fuel cut Defender (FCD). Hvis ikke kutter hjernen når ladetrykket passerer 0.9

Legg innLagt inn:19 sep 2006 08:15
av kennethx
Ang eksosmanifolden, ville sjekket om den er blitt skjev, den har en tendens til å bøye seg litt ut på sidene, og da blir det ikke tett med ny pakning. Da må den slipes plan først. Den har også en tendens til å sprekke midt på, verdt å gå over å sjekket etter sprekker.
Legg innLagt inn:19 sep 2006 20:13
av celica_gt4
har funnet årsaken til lekasjen. ein av pinboltene er knekt

. ska få tak i ny i mårå så håpe d komme seg då. har og fått sjekka sånn ca kor eg ska koble til bc'n. har og sjekka manifoilen.. ser heil ut men ikje fått sjekka om den er bein. men får ta d når manifoilen er av. non som forresten vet ka ein sånn Fuel cut Defender koster? ska ikje trimme så veldig masse ennå, men kommer sikkert med tida.
Legg innLagt inn:19 sep 2006 23:48
av celica_st185
Ga 1300 for min for 3 år siden, er en HKS FCD, og den har fungert 100%

Legg innLagt inn:20 sep 2006 00:44
av larsst185
eller du kan lage en sjøl for 30kr
Legg innLagt inn:20 sep 2006 17:14
av celica_gt4
hmm. okey. hvordan lage sjøl? hehe
Legg innLagt inn:25 sep 2006 20:25
av celica_gt4
då va eg komme såvidt igang igjenn

men har bare et lite spørsmål.. den slangen som skal på bensintrykksregulatoren eller ka d er, ska den før
eller etter den lille føleren som er på slangen til innsuget? eller er det d samme? takker for masse svar

Legg innLagt inn:25 sep 2006 21:18
av celica_st185
celica_gt4 skrev:då va eg komme såvidt igang igjenn
men har bare et lite spørsmål.. den slangen som skal på bensintrykksregulatoren eller ka d er, ska den før
eller etter den lille føleren som er på slangen til innsuget? eller er det d samme? takker for masse svar 
Luftslangen fra innsuget til bensintrykksregulatoren, går fra venstre side(sett forfra) inn under innsuget, inn på ett rør å slange fra røret å inn på bensintrykksregulatoren... er du sikker på at det er bensintrykksregulatoren du mener??
Legg innLagt inn:25 sep 2006 21:54
av celica_gt4
hmm.. du har ikje et bilde eller no? så er eg sikker på eg jør rett
