TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• turbotrykk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #197322  av celica_gt4

heisann. noen som kan forklare meg hvordan justere turbotrykk på min 90mod st185? ligger bare på0,4 :shock: :? har lest at normalt er mellom 0,6 - 0,7? har sjekka turboen å den er d fint lite slark i. hva kan dette komme av? vet eg har ein liten eksoslekasje, men vil den jør så stort utslag?
takker for alle svar
 #197384  av 00madface00

celica_gt4 skrev:heisann. noen som kan forklare meg hvordan justere turbotrykk på min 90mod st185? ligger bare på0,4 :shock: :? har lest at normalt er mellom 0,6 - 0,7? har sjekka turboen å den er d fint lite slark i. hva kan dette komme av? vet eg har ein liten eksoslekasje, men vil den jør så stort utslag?
takker for alle svar

Jeg hadde samme problem med min gt4cs. :twisted: leverte den til Per Gulbrandsen aa der ble det montert paa booster.. :!: :!: og da er turmotrykket justerbart..! min ladet 0,5, men jeg er ikke hely sikker hvorfor trykket var saa laft. naa lader den fult paa 1 og 2 gir ogsaa.. :D :D :D :D

#197466  av celica_st185

Kan være t-vsv (en ventil som styrer ladetrykket slik at det er 0.7 på 3.4 og 5. gir) som ikke virker som den skal. Hadde kobla vekk denne og montert en boostcontroller, helst en elektronisk en. Men burde fått sjekka at det ikke er en alvorlig feil som fororsaker det lave turbotrykket først :)

#197498  av celica_gt4

okey da. koster en sånn boost kontroller da? og kor finne eg t-vsv ventilen? har funnet ein liten lekasje mellom eksosmanifoil å toppen.. så må få meg ny pakning der først.. men må nåkk til m ein boost kontroller uansett :D

#197641  av celica_gt4

da var boostkontroller i boks :D av merke Greddy B-spec2. er d vanskelig å få montert? har også fått bestilt ny eksosmanifoil pakning så den blir bytta i mårå. kor mye trykk kan eg kjøre på ca? bør kansje ta d rolig i starten eller? litt grønn på turbomotorer egentlig. hehe

#197723  av celica_st185

Er ikke vanskelig å montere nei :) Ikke over 1.1bar på original turbo... Kjørte selv på 1.2 med original turbo en liten stund, men det er i grenseland og ikke noen vits i å risikere ras på grunn av :wink: Bedre å ligge på den sikre siden og heller kjøre 1 enn å kjøre 1.2...

Du trenger også en Fuel cut Defender (FCD). Hvis ikke kutter hjernen når ladetrykket passerer 0.9 :(

#197757  av kennethx

Ang eksosmanifolden, ville sjekket om den er blitt skjev, den har en tendens til å bøye seg litt ut på sidene, og da blir det ikke tett med ny pakning. Da må den slipes plan først. Den har også en tendens til å sprekke midt på, verdt å gå over å sjekket etter sprekker.

#197865  av celica_gt4

har funnet årsaken til lekasjen. ein av pinboltene er knekt :shock: . ska få tak i ny i mårå så håpe d komme seg då. har og fått sjekka sånn ca kor eg ska koble til bc'n. har og sjekka manifoilen.. ser heil ut men ikje fått sjekka om den er bein. men får ta d når manifoilen er av. non som forresten vet ka ein sånn Fuel cut Defender koster? ska ikje trimme så veldig masse ennå, men kommer sikkert med tida.

#197966  av larsst185

eller du kan lage en sjøl for 30kr

#198082  av celica_gt4

hmm. okey. hvordan lage sjøl? hehe

#199091  av celica_gt4

då va eg komme såvidt igang igjenn :) men har bare et lite spørsmål.. den slangen som skal på bensintrykksregulatoren eller ka d er, ska den før
eller etter den lille føleren som er på slangen til innsuget? eller er det d samme? takker for masse svar :)

#199115  av celica_st185

celica_gt4 skrev:då va eg komme såvidt igang igjenn :) men har bare et lite spørsmål.. den slangen som skal på bensintrykksregulatoren eller ka d er, ska den før
eller etter den lille føleren som er på slangen til innsuget? eller er det d samme? takker for masse svar :)
Luftslangen fra innsuget til bensintrykksregulatoren, går fra venstre side(sett forfra) inn under innsuget, inn på ett rør å slange fra røret å inn på bensintrykksregulatoren... er du sikker på at det er bensintrykksregulatoren du mener??

#199130  av celica_gt4

hmm.. du har ikje et bilde eller no? så er eg sikker på eg jør rett :)