TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Har bestemt meg for Ã¥ lakke, trenger tips.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #196191  av GhostRider88

på venstre hjulbue under så er det en liten steinsprut som jeg jeg har pusset å lakket med toyota lakk. Ovenfor denne steinspruten på framsiden så er det noen små lakk "kuler" som forrige eier har tatt på, pga steinprut. Det som jeg lurer på er om det kan være rust under dette. Jeg har kjennt på det og klora litt for å se om det var luftbobbler med rust under, men det er stein hardt og ingen ting flasser av, noe som det ville gjort om det var rust. (trur jeg da)

Er det noen som trur dette kan være rust? det flasser som sagt ikke av og det er stein hardt. Det som er brukt for å dekke steinspruten er en slik svart lakk penn.
Sist redigert av GhostRider88 den 10 sep 2006 18:40, redigert 1 gang totalt.

#196193  av GhostRider88

legger ved et bilde som viser hvor steinspruten er lakert over.
Vedlegg
det som er ringet rundt med rødt.
det som er ringet rundt med rødt.
Picture123.jpg (264.37 kiB) Vist 763 ganger

#196202  av GhostRider88

kan jo legge til at man må helt inntill for å se det, så om jeg/vi :P finner ut at det ikke er rust under så kommer jeg ikke til å gjøre noe med det, ved fare for at det skal bli stygt.... hvordan skal jeg best skjekke om det er rust? vil ikke ripe opp heller...

Blir mye spørsmål her nå, men men ;)

Takker for svar :)

#196214  av sotevik

Mitt tips er at du sjekker skjermen fra baksiden.Er det ikke rust dær kan du være trygg på at det ikke er rust.

#196244  av GhostRider88

sotevik skrev:Mitt tips er at du sjekker skjermen fra baksiden.Er det ikke rust dær kan du være trygg på at det ikke er rust.
jeg skjekket under skjermen, og der var det en liten steinsprut skade som jeg pusset og tok vekk løs lakk og lakket over med svart lakk og så med vanntett klarlakk, nå er det ikke tein til rust under.

Det er litt vanskelig å skjekke bak skjermen i og med at det er en plastikk list som går langs hele hjulbua på baksiden.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal få skjekket bakskjermen?

#196267  av GhostRider88

noen som har tips?

#196286  av GhostRider88

har nå finne fargekoden på bilen min som er: 202 svart, toyota mr2 91mod.
Og skal kjøpe meg en lakkpenn på toyota her jeg bor.

Har nå bestemt meg for å skjekke om det er rust ved å pirke på denne lakk kulen og se om det er rust der, om det er det så må jeg pusse ned et stykke på ca 2cm, for så lakke over med lakk penn. Om det viser seg at det er hardt der så skal bare lakke der hvor jeg pirka.

Men jeg trenger tips til hvordan jeg skal gjøre det for å få best mulig resultat.

Er ute etter å få det finere enn det er nå, for nå er det en forhøyning oppå lakken.

Takker for tips :)