TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilskade, ca pris

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #195841  av hovik

Hei

Var ute å kjørte i går ( på forkjørsvei ), så klarte en dame å kjøre ut i veien, og bulke i venstre sida mi. Har lagt ved et bilde, . Det er noen riper på døra i tillegg + ser ut som om luftinntaket er dyttet 2-3 mm inn i forhold til døra.

Vet noen ca hvor mye en sånn rep koster ? ( var innom funnemark i Porsgrunn, og de hadde første ledige time 16. Oktober )
Vedlegg
DSC00085.JPG
DSC00085.JPG (263.62 kiB) Vist 689 ganger

#195844  av Rømmling

vis hun hadde skylden så er det da bare å kjøre på verksted å få fikset det.

#195846  av hovik

Ikke noen tvil om hvem sin skyld det var, og skademelding er fylt ut. Lurte på å holde forsikringa utenfor om det er en billig sak, men blir vel fort 5-8k bare verkstedet skal lette på raua. ( ville jeg tatt hvertfall :) )

#195850  av Rømmling

men verkstedene tar godt betalt vis det er forsikrings sak da. så vis det vil koste 10k Oppgitt fra forsikrings selskapet kan man få gjort det for lang under den prisen selv. men det enkleste i sitvasjonen er jo å få forsikringen til å ordne opp.

vis dere ville holde forsikringsselskapen uten for så vet jeg ikke svaret

#195874  av lasse

Når du kjørte på forkjørs vei, og blir bulket, hadde jeg ikke giddert å løfte en finger for at noen andre kanskje kan spare penger, la forsikringa ta det, er jo ikke din bonus det går ut over uansett.
Eller så kan du jo la henne stresse med å prøve å få ordna noe.

#195890  av Bjørn MK1

For ca et år siden ble samboeren min påkjørt i sin -96 Starlet. Ikke alvorlig, men det ble materielle skader taksert til ca 17000,- hos Funnemark. Alt greit så langt, ikke brukte de spesielt lang tid på å reparere heller. Men resultatet var vi ikke fornøyd med, bla så hadde de ikke festet den ene innerskjermen slik den skulle, og det ene fremre blinkelyset hadde et knekt feste. Ikke hadde de gjort noen god jobb med antirust heller. Dette ble klaget på og fikset, men det kostet oss en ekstra tur til verkstedet og litt irritasjon. Jeg vil ikke si at dette innlegget er å klage på Funnemark, men se opp for slurve feil.

#195892  av kake

Få det taksert hos f.eks. Naf eller Toyota. Så bare fakser/sender du over det brevet du får til forsikringsselskapet ditt, så får du pengene utbetalt på konto. Nytt luftinntak kjøper du brukt av en eller annen her. Å lakkere opp døra og dekselet vil nok koste mellom 2500-3000,- tenker jeg.

Er du heldig får du en skyhøy takst... :wink:

#195951  av Dalan

Luftinntak til førersiden har jeg liggende om du velger å fikse det selv, bare å sende en pm om du trenger det :)