TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Chilton eller Haynes til st182?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #194982  av evneveik

Hvem av de er best for st182? Er det lurt å kjøpe begge to eller er de ganske like? Lurer litt på å overhale motoren selv og da er det jo en fordel å ha noe å gå etter :)
Eller bør jeg kjøpe toyota sin repair manual?

#195035  av MacBain

Toyota sine egne er helt klart de beste, hvis du får tak i de.
PÃ¥ toyotaworld har de vel bare de amerikanske manualene.

Hvis du ikke får tak i dem ville jeg ha valgt haynes.

#195045  av esp-er

Bare å gå til Toyota og bestille. Kjøpte min T20 chassie & body der... inneholder gearkasse, hjuloppheng, ABS, karosseri, litt elektrisk ++++ problemet er bare at du trenger en til motor og en til chassie og en til det elektriske og en til.... hvis man vil ha på alt sef. Og de koster endel kroner pr stykk (betalte 800 for den jeg har tror jeg). Men kan ikke sammenlignes med uoriginale bøker heller. Løp og kjøp!

#195107  av evneveik

Noen som har lest chilton sin? Den har jo 832 sider for 86-93mod mens haynes har 328 sider for 86-99mod, men chilton er for us og haynes er fwd og uk/eur. Var ikke så lett dette :roll:
Får bestille begge to siden man får begge fra amazon til samme pris som en bok i norge :D

#195145  av esp-er

Har Haynes sin bok i tillegg til Toyota manual. Det står at den skal dekke frem til 99 men det er en sannhet med visse modifikasjoner. Svært lite stoff om T20, kun litt motor og forstillingsstoff.. så den passer nok best til T18. Men som sagt tidligere kan den ikke sammenlignes med Toyota sin. Dekker nok de vanligste inngrep en vanlig hobbymekaniker begir seg inn på og den koster jo bare brøkdelen som du er inne på. Kjøpte min på amazon og fikk den i løpet av 4-5 dager.