TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Overhale motor eller kjøpe "ny"?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #194371  av Teamany

Hei,

Hva er best i forhold til salg av en Mr2 1992 mod som er gått 213"??
Overhale motoren eller kjøpe en motor som er gått betydelig mindre?
Har snakket med Toyparts, og de kunne overhale motoren for 10000 + Deler!! :?
Motor fra Motorimport.dk ( Egon ) sku han ha 6500 + moms ( og frakt, toll og sikkert mye shit )...

Må selge Mr2`n fordi eg ska kjøpe meg leilighet..
Det er vel ikkje noen som har lyst å "overta" bil`n for eit par lapper!??hehe.... :P

Mvh
Stian
 #194375  av aneriks

Teamany skrev:Hei,

Hva er best i forhold til salg av en Mr2 1992 mod som er gått 213"??
Overhale motoren eller kjøpe en motor som er gått betydelig mindre?
Har snakket med Toyparts, og de kunne overhale motoren for 10000 + Deler!! :?
Motor fra Motorimport.dk ( Egon ) sku han ha 6500 + moms ( og frakt, toll og sikkert mye shit )...

Må selge Mr2`n fordi eg ska kjøpe meg leilighet..
Det er vel ikkje noen som har lyst å "overta" bil`n for eit par lapper!??hehe.... :P

Mvh
Stian
hva er problemet med motoren siden du må overhale den?

#194389  av mralp

Overhale, helt klart, får en "ny" motor klar for nye 200k.

Mekker du selv så kjøp en av de mange som henger og slenger til 4-5k. Ta en som er der du bor, da frakt koster også innenlands. (Jeg har også en liggende, var over 1000kroner i frakt på den :cry: )

#194392  av aneriks

jeg tror jeg ville overhalt for da vet du hva du får/har vist du kjøpte ny er det ikke sikkert den er noe serlig bedre

#194397  av Teamany

Heisann,

Planen er å selge den, spytte alle penga inn i leiligheten, å heller kjøpe ein Mr2 igjen om eit par år når alt er roet seg med leilighet/økonomi.
Håper det går litt bedre å selge den når den er overhalt, byttet reg.reim,( og alle andre reimer som plutselig ryker).
Andre
2 grunnen er at den bruker egentlig mye olje, og no igår begynte den å fuske så eit vondt år!! :evil:
Men uansett, viss ingen vil kjøpe den så er det iallefall gjort da...
Antar at det er noen pakninger( +stempelringer )som ikkje er heilt 100.
Og må motoren ut, så er det like godt å bare fikse alt som e gale å alt som kan gå galt!

Takker for svar!
mvh
Stian

#194592  av Xlr8

jeg driver på og grubler på de samme og vurdere og få motor i fra fensport eller Motorimport.dk ( Egon )som du nevnte.. jeg har en sjeff som har importert mye fra usa og sånt som jeg skal spør om hjelp til kansje få fikset en større forsendelse til norge, eventuelt ta turen til danmark selv får og hente motor.

mn jør du ting selv så er de mesten hipp som happ hva du jør. eneste vist du kjøper ny motor så har du muligheten til og bruke bilen mens du skifter litt små ting som reg-reim og sånt som er grett og ha nytt..

#194642  av Teamany

Xlr8:

heisann,
har vurdert flere ganger å bare kjørt ned til danmark å hente den 91 mod Gti motoren som er gått 113000... Den skulle han ha 6500 +moms for.

Eventuelt viss du ska til danmark, har du plass til en motor til heimatt?? :twisted:
spurde Egon om han kunne bytte for meg der nede, men da bare henviste han meg til vår fellesvenn Marcus`n:)
Vel vel.
Btw; Vaske luftfilteret med bensin ekke det dummeste eg har gjort nei!
hehe... Utruligt skitten, ikkje løye bilen har gått så ei pota!!hihi...

Mvh
Stian

#194676  av sindrejl

kjøp ny turbo motor istedet :) rundt 20-25k for motoren pluss litt for arbeidet om noen skal sette den inn for deg

#194886  av Xlr8

Turbo motor for min del er uaktuelt siden min bil er importert i 2001 og da har jeg helvette med avgifter og betale deffor må jeg ha en "orginal" motor