TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• "tak" over Ã¥pent luftfilter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #194273  av bullit

Har ett green filter som jeg satte på for ett par år sia. Det som irriterer meg, er at det blir så fort skittent. Jeg må rense det ganske så ofte. Problemet er at det er plassert rett under sprekken ved motorlokket.
Er det noen her inne som har laget en "tak"løsning for filteret, sånn at det ikke renner så mye vann og møkk rett ned på filteret.
Tenkte å bruke ett materiale som skjermer bra mot varme, sånn at jeg bygger litt rundt filteret og skjermer mot motorvarme i samme slengen.
Noen som har tips på materiale og hvordan jeg skal gå fram når jeg begynner på det her.
Gjerne sleng med noe bilder hvis noen har det av både "tak"løsning og varmeskjoldet :P

#194278  av erling

dritten komme nok for det meste inn hølet på sida. Fremhjulet virvler opp støv som kommer inn i motorrommet. Du må nok bare bite det i deg å rense ofte.

#194329  av bullit

jo. det kommer sikkert dritt opp der også... men jeg ser på filtere at det kommer masse akkurat over der den sprekken er.
Så jeg kommer til å utsettte bitinga i eplet og prøve meg på ett sånn løsning :D
Men jeg er langifra noen byggmester Bob, så råd og tips ville vært genialt...

#194330  av lasse

Hadde en tynn alu plate før som jeg bøyde til og festet over før, men nå har jeg et rør som flytter filteret nermere luftinntaket og vekk fra den sprekken.

#195856  av chris

Følger med sånne "tak"/varmeskjold på Apexifilterne :)