TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lader ikke

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #194033  av festvÃ¥g

Min mr2 turbo vil ikke lade strøm? tenker at det kan være dynoamoen, men den sitter jo på et sted der det vel så og si være umulig å få den ut. noen tips? nettopp fyslt olje lurer på om jeg da kan ha sølt ned på den og at det kan ha tatt knekken på den??

#195229  av Mr2 Mk2

visst den ikke lader er det nok dynamoen ja, at du har sølt olje på det 1 gang er ikke allverden.Problemet er gjerne det at det ofte er en lekkasje fra toppdekselpakningen som fører til at olje til stadighet renner inn i dynamoen.

Det er ikke "umulig" å bytte den, mangen forskjellige måter å gjøre dette på.Blant annet kan du f.eks løsne selve brakkerten.... :)
Sist redigert av Mr2 Mk2 den 03 sep 2006 16:22, redigert 1 gang totalt.

#195578  av BT-GTI

du kan vel bytte dynamoen mens den er i. men det er #velig trangt. man skal egentlig "bare" løsne den braketen saken den sitter på. den som man skrur til reima med. og kontakta fra dynamoen. men dette er meget trangt. men skal ikke være umulig. søk litt på nettet oh her inne. man finner mye...

http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... system.htm

#195718  av crazymr2

sølte olje på dynamon har om dagen jeg, da tok det en dag så fikk jeg problemer med dynomon nå jeg oxo. skal skifte den i morra selv. men det ser ut som om jeg må løsne på eksos annlegge, eller for du den ut uten å skru bort noe?

#195721  av crazymr2

Leste litt mer på siden her nå, det er en her som sier han klarte å få dynomon opp, det ser jo helt umulig ut?

#195727  av festvÃ¥g

Hvor fikk du tak i dynamo?

#195728  av nomad25

festvåg skrev:Hvor fikk du tak i dynamo?
Jeg har en helt "ny" en liggende kjørt 20mil med den kanskje, send meg en pm så kan vi bli enige om pris.

#195735  av crazymr2

Toyota Storo i oslo, har kontakter der så ga 1950 for en ny

#195742  av SuperZite

Hør med

Triconor Norge As
Ole Deviks v 24, 0666 Oslo
412 90 623

De utfører rep. og har mulighet for å kjøre din gamle i benk, for å se hva som er galt, og du får kjøpt bytte dynamo av dem. Har meget god erfaring fra dem selv.