TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Beste og billigste bredbÃ¥nd

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #193602  av BrennaRacing

Driver å skal bestille meg internett nå, men det er så utrolig mange forskjellige leverandører og priser, så jeg er usikker på hva jeg skal velge..

Jeg vil ha det så billig som mulig, å trenger ikke no sånn kjemperask internett....Laster bare ned noen sanger innimellom..

Noen som vet om no bra??

#193639  av Andy_Celica

Telenor Mini, koster 299 i mnd +60 hvis du ikke har hjemmetlf.
Dette er stabilt og bra. Men det finnes my på markedet :wink:

#193646  av Th4 Ghost

i oslo burde det vel gå ann å få tak i 24mbit linje til en pris som ikke koster skjorta av en...24mbit skulle vel vere nok til å laste ned en sang i ny og ned :twisted:

#193656  av sindrejl

Andy_Celica skrev:Telenor Mini, koster 299 i mnd +60 hvis du ikke har hjemmetlf.
jeg er ikke like fornøyd med telehor da jeg måtte restarte modemet 373642 ganger pr dag, men dette hadde vel mer med linja i trondheim å gjøre.. som telehor eier riktignok.. :P

#193677  av Andy_Celica

sindrejl skrev:
Andy_Celica skrev:Telenor Mini, koster 299 i mnd +60 hvis du ikke har hjemmetlf.
jeg er ikke like fornøyd med telehor da jeg måtte restarte modemet 373642 ganger pr dag, men dette hadde vel mer med linja i trondheim å gjøre.. som telehor eier riktignok.. :P
Det er mest sansynelig noe som er defekt på modemet ditt da, mitt går i mnd før det må restartes :wink:
Ring Telenor og reklamer på det, så sender de mest sansynelig et nytt i posten.

#193734  av arctic_celi

sindrejl skrev:
Ligg unna stjelenor ja... værre bedrift har jeg ikke værdt borte i.
Ligg også unna Nexgentel (de ligger på klagetoppen hos forbrukerombudet)

Ellers så er det veldig mye å velge imellom... tele2 har jeg hadt en stund og de kan jeg bare si gode ord om.

#193739  av angrykid

jeg har _aldri_ hatt noe å utsette på mitt kundeforhold med telenor. Så, jeg tror nok det finnes minst like mange fornøyde kunder som det finnes misfornøyde kunder hos telenor.

Men sjekk ut http://www.telepriser.no tror jeg det er.. eller http://www.dinside.no for å se hva som er desidert billigst i området der du bor.

#193741  av arctic_celi

angrykid skrev:Så, jeg tror nok det finnes minst like mange fornøyde kunder som det finnes misfornøyde kunder hos telenor.
Hehe... ja der sa du det... 50/50 med fornøyde og missfornøyde kunder er dåååårlig statestikk. :lol:

Men det er sannelig bra at ikke alle stjelenor kunder har opplevd det samme som meg... fordi da har ikke stjelenor eksistert!
Da er jeg sikker.. jeg boikotter alt telenor eier...

#193748  av Andy_Celica

arctic_celi skrev:
sindrejl skrev:
Ligg unna stjelenor ja... værre bedrift har jeg ikke værdt borte i.
Ligg også unna Nexgentel (de ligger på klagetoppen hos forbrukerombudet)

Ellers så er det veldig mye å velge imellom... tele2 har jeg hadt en stund og de kan jeg bare si gode ord om.
Du vet vel at Tele2 Leide nettet til telenor eller? Akkurat samma linja, alt er likt untatt at tele2 formidla den og fikk pengene.

Så å si at tele2 er bra og telenor er ræva er å kaste stein i glasshus!

#193750  av arctic_celi

Andy_Celica skrev:Så å si at tele2 er bra og telenor er ræva er å kaste stein i glasshus!
Er det virkelig det? Tror du at den eneste grunnen til å bli sinna på en leverandør er linja??!? Vel Andy_celica jeg kan informere deg om at det ikke var linja... men kundebehandlingen som gjør at jeg boikotter telenor.

Maken til behandling har jeg ikke møt noen andre plasser...

Kan fortelle min historie for punkt for punkt... slik at dere forstår hvorfor jeg er så sinna på de. Hvis det er interesse for det. Jeg handler aldri med Telenor igjen.

#193751  av Andy_Celica

arctic_celi skrev:
Andy_Celica skrev:Så å si at tele2 er bra og telenor er ræva er å kaste stein i glasshus!
Er det virkelig det? Tror du at den eneste grunnen til å bli sinna på en leverandør er linja??!? Vel Andy_celica jeg kan informere deg om at det ikke var linja... men kundebehandlingen som gjør at jeg boikotter telenor.

Når det gjelder kunde behandling tror jeg at det kommer mye ann på hvem du får snakke med.

Men telenor har 17000 ansatte til kundebehandling tele2 har kanskje 100. Jeg ringer telenor kundeservice ca 5ganger hver dag, har hat problem med et par av de, jeg har prøvd å ringe tele2 kundeservice for en kunde et par ganger, har endt opp med å vente i 1 time før jeg får svar, telenor bruker fra 5sec til kanskje 10 min å svare, kommer an på døgnet!

#193758  av jumbo

Tele2 kan anbefales, og forsåvidt telenor også selv om telenor er litt fyfy av rene prinsippielle årsaker hehe

Fasit her er at det ikke er noen fasit. Velg et billig/ok tilbud og prøv. Man har desverre aldri noen gaaranti for at en gitt leverandør har gode linjer/utstyr i akkurat ditt område og din sentral, så man må helt enkelt bare prøve... får du for mye trøbbel bytter du jo selvsagt...

#193761  av arctic_celi

Andy_Celica skrev:
arctic_celi skrev:

Når det gjelder kunde behandling tror jeg at det kommer mye ann på hvem du får snakke med.

Men telenor har 17000 ansatte til kundebehandling tele2 har kanskje 100. Jeg ringer telenor kundeservice ca 5ganger hver dag, har hat problem med et par av de, jeg har prøvd å ringe tele2 kundeservice for en kunde et par ganger, har endt opp med å vente i 1 time før jeg får svar, telenor bruker fra 5sec til kanskje 10 min å svare, kommer an på døgnet!
Snakket med mange kundebehandlere..

Saken var at jeg flyttet til Bodø i et hastverk og glømte at jeg hadde fast telefoni der jeg bodde før.
Greit... min feil!! Så når jeg husket det så ringte jeg de og spurte hva jeg skylte de... damen sa at det var 576kr eller noe.

Så spurte jeg: Hvis jeg sier opp abo og betaler det jeg skylder så er alt greit?
Kundebehandler: Ja så lenge du betaler det du skylder så er det greit. Hun skulle ordne oppsigelsen,
Jeg betalte og tenkte alt var greit.
Så fikk jeg en regning på ca 1000kr!!!!!!
Jeg bare: Hæ?!?

Ringte kunderservice og spurte hva dette var fornoe?
Nei det hadde seg slik at de måtte åpne abo for å så stenge det?!?!?!?!?! Og de 1000kr'ene var pga av en teknikker som måtte dra dit å åpne det.... PISS MEG I ØRET LIKSOM!!!
Kranglet lengre en lengst på det der... men fikk til svar fra en avd leder der at hvis jeg ikke betalte så sendte de det til inkasso. Han fyren var mer arrogant en selveste Ari Behn.

Så for å bli ferdig med saken og slippe betalingsanmerkning så betalte jeg skiten.

Men var ikke ferdig der... fikk to regninger til etterpå som var gebyrer og renter på forsent betaling... som jeg tenkte var inkludert i de 576kr som jeg betalte første gangen... da alt skulle være greit.

DET ER REGELRETT SVINDEL etter min mening... og de kan kun gjøre dette fordi de er så jævlig store. Så: jeg handler aldri noe av telenor/telehuset eller alle telenorfirma så lenge jeg kan komme meg unna det.

Så andy... da kan det hende du forstår meg litt bedre.

#193765  av Andy_Celica

arctic_celi skrev:
Andy_Celica skrev:
arctic_celi skrev: Er det virkelig det? Tror du at den eneste grunnen til å bli sinna på en leverandør er linja??!? Vel Andy_celica jeg kan informere deg om at det ikke var linja... men kundebehandlingen som gjør at jeg boikotter telenor.

Snakket med mange kundebehandlere..

Saken var at jeg flyttet til Bodø i et hastverk og glømte at jeg hadde fast telefoni der jeg bodde før.
Greit... min feil!! Så når jeg husket det så ringte jeg de og spurte hva jeg skylte de... damen sa at det var 576kr eller noe.

Så spurte jeg: Hvis jeg sier opp abo og betaler det jeg skylder så er alt greit?
Kundebehandler: Ja så lenge du betaler det du skylder så er det greit. Hun skulle ordne oppsigelsen,
Jeg betalte og tenkte alt var greit.
Så fikk jeg en regning på ca 1000kr!!!!!!
Jeg bare: Hæ?!?

Ringte kunderservice og spurte hva dette var fornoe?
Nei det hadde seg slik at de måtte åpne abo for å så stenge det?!?!?!?!?! Og de 1000kr'ene var pga av en teknikker som måtte dra dit å åpne det.... PISS MEG I ØRET LIKSOM!!!
Kranglet lengre en lengst på det der... men fikk til svar fra en avd leder der at hvis jeg ikke betalte så sendte de det til inkasso. Han fyren var mer arrogant en selveste Ari Behn.

Så for å bli ferdig med saken og slippe betalingsanmerkning så betalte jeg skiten.

Men var ikke ferdig der... fikk to regninger til etterpå som var gebyrer og renter på forsent betaling... som jeg tenkte var inkludert i de 576kr som jeg betalte første gangen... da alt skulle være greit.

DET ER REGELRETT SVINDEL etter min mening... og de kan kun gjøre dette fordi de er så jævlig store. Så: jeg handler aldri noe av telenor/telehuset eller alle telenorfirma så lenge jeg kan komme meg unna det.

Så andy... da kan det hende du forstår meg litt bedre.
Ja da forstår jeg situasjonen din, Jeg synes oxo at dette var dårlig kundebahandling, telenor ringer oss 1 gang i mnd og har en undersøkelse om hva vi synes er bra og dårlig, skal nevne saken din da, og be dem skjerpe seg :wink: