TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rettigheter etter kjøp av møkkatelefon

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #192132  av larsst185

Kjøpte for et par mnd siden en ny Nokia tlf.Denne virka i ca to timer før displayen blinka et par ganger og telefonen slo seg av.Sendte den inn til reparasjon der det ble lagt inn oppdatert software.Fikk telefonen tilbake, men etter ca en uke dukka nøyaktig samme feilen opp igjen.
Pakka telefonen ned å sendte den inn.Fikk den tilbake etter ei lita stund med beskjed om at softwaren var oppdatert på nytt.igjen funka telefonen i ei uke ca før nøyaktig samme feilen kom tilbake.
Igjen sendte jeg telefonen inn til reparasjon men etter ca 3 uker uten å ha fått den tilbake ringte jeg å etterlyste telefonen.Fikk da vite at de hadde rota vekk telefonen :shock: Men skulle sende meg en ny omgående.Etter et par dager fikk jeg ny telefon fra dem men stussa litt på at plasten som var på displayen ser ut som den typen plastfilm som brukes på matvarer + at minnekortet og batteriet er det fra den gamle telefonen,altså den de hadde rota vekk.Vertfall,Fikk brukt denne "nye" telefonen i ca ei uke før NØYAKTIG samme feilen dukka opp igjen!!Fy f..!!
Ringte nå til commit der jeg kjøpte telefonen å det de påstår å si er at jeg må sende telefonen inn IGJEN men denne gangen til nokia for at de skal ta en vurdering av saken.Kan de gjøre dette??.Jeg er IKKE interessert i samme modell telefon igjen og av rent prinsipp tviler jeg på at jeg noen gang skal ha Nokia ever again.Jeg ønsker pengene tilbake eller en annen telefon å fatter ikke at ikke jeg har rett til det.

#192134  av Sven

Uten å si det helt sikkert så mener jeg at hvis det kommer opp en feil innen en uke etter kjøp så kan du heve kjøpet. Hør med forbrukerrådet.

#192136  av Andy_Celica

Det er ikke tilfeldig vis en nokia 6280? Hvis det er det, så hadde du egentlig krav på ny tlf etter første gangen, samme tlf eller du kunne da få en annen (hvis den var dyrere måtte du i tilfelle legge i et mellomlegg) Uasnsett om det er 6280 eller hva så hadde du krav på ny tlf første gangen(pga at den røk etter 2 timer), Det går på noe som heter DOA (dead on ariwal) Dette gjelder da faktisk i 3 dager, men hvis det er den berømte nokia 6280 har den 14 dager. Men ja, i følge kjøpsloven har du krav på ny tlf hvis den samme er reparter for samme feil mere en 3 ganger (en fin måte å finne ut på om du fikk tilbake den gamle tlf er å tast (stjerne,firkant06firkant) da kommer imei nr opp, så bare samenligner du det med den esken du fikk da du kjøpte tlf) Men det er som de sier at etter 3gang rep for samme feil er det nokia som tar avgjørelsen på om du får en ny tlf, hvis du føler at forhandleren ikke følger opp saken eller er sløve med å komme med tilbakemeldinger, kan du selv ringe nokia customer care på tlf:22971791 eller 22971717, og sørge for at de får fart i rumpa og tar en avgjørelse, ikke gi deg før du får svar (nokia vil ikke miste kunder)

Og hvis du da får en ny komplett eske, ville jeg spurt forhandleren om de kunne ta tilbake tlf og du i tilfelle kunne velge en annen model, koster den mere må du da i tilfelle legge ti litt, slik gjør ihvertfal vi det i butikken hvis kunden har fått en møkka tlf, som i dette tilfellet du har fått!

#192139  av larsst185

Er en 6280 ja.Har så jævli lyst å torturere den jævla telefonen akkurat nå.

#192148  av Andy_Celica

larsst185 skrev:Er en 6280 ja.Har så jævli lyst å torturere den jævla telefonen akkurat nå.
80% av alle 6280 har vært problem tlf`er, ring nokia customer care på de nr jeg ga deg over her, forklar opplegget og ikke gi deg på at du skal ha ny tlf, så er det en stor mulighet for at du får en ny tlf av de!

#192153  av larsst185

Sitter du på noen inside information ang hva som faktisk feiler telefonen og evt hva slags telefon jeg bør kjøpe.liker telefonen veldig godt når den faktisk virker.

#192170  av Andy_Celica

larsst185 skrev:Sitter du på noen inside information ang hva som faktisk feiler telefonen og evt hva slags telefon jeg bør kjøpe.liker telefonen veldig godt når den faktisk virker.
Har ikke vært noen spesielle problemer utenom at softwaren er helt mongo, det er den søm kødder det opp!

Hvis du fortsatt vil ha en god 3g tlf er det nokia n73, nokia n80 eller n70 som gjelder fra nokia sin side.
Eller så kan jeg anbefalle Sony ericsson k800i, jeg ble mektig inponert over denne tlf, super tlf og den opgradere faktis sotwaren selv over wap kostnadsfritt (betyr lite problemer), Eller så har du sony ericsson k610 som også er en god 3g telefon :wink:

#192603  av TheStig

hvorfor ikke kjøpe nokia 5140 ? Hva er vitsen med en rå mobil som de aller fleste aldri utnytter.. jaja
Dagens samfunn tar jo av i ubrukelige pengesløsdingser

5110 er saken.. 5140 for de moderne :p

#192627  av angrykid

5140 har utrolig mye greier den også, med tanke på ubrukelig features. :-) Så, du biter deg selv litt i rompa der, om du tror at alle som kjøper 5140i faktisk bruker alt som ligger inne på den. :-)

Da igjen, folk er forskjellige. Om du ikke ser bruken i en funksjon på en topp moderne state of the art telefon, så er det garantert mange andre som gjør det. Det er jo ikke uten grunn at man faktisk kjøper en telefon som har de og de funksjonene.

#192629  av et_casey

Hei

Jeg selger mobil telefoner selv, jeg har prøvd å holde meg unna 6280, men noen kunder vil ha den uansett. De bryr seg ikke om at det er mye feil på den, men blir sinnsykt forbannet når de får feil.

DOA regelen gjelder intil 8 dager etter at man har kjøpt ett produkt, fra den datoen som står på kvitteringen. Bestiller man på nett så har man jo 14 dagers angrefrist.

-Lars

#192630  av Andy_Celica

et_casey skrev:Hei

Jeg selger mobil telefoner selv, jeg har prøvd å holde meg unna 6280, men noen kunder vil ha den uansett. De bryr seg ikke om at det er mye feil på den, men blir sinnsykt forbannet når de får feil.

DOA regelen gjelder intil 8 dager etter at man har kjøpt ett produkt, fra den datoen som står på kvitteringen. Bestiller man på nett så har man jo 14 dagers angrefrist.

-Lars

DOA garantien gjelder egentlig kun i 7 dager, men på nokia 6280 ble den utvidet til 14 dager.
Jeg jobber da i en telekiosk og får da daglige mailer om problemtlf nokia 6280, og et par mailer fra nokia direkt der de har utsatt DOA til 14 dager på den tlf!

Jeg gjør forresten det samme som deg, prøver å ikke selge den, men folk kjøper uansett, og kommer å klager på at jeg ikke informerte de om feilen, selv om at det faktisk var det eneste jeg sa om tlf :wink:
Rart det der :D

#192633  av GT4 CS

Siden vi er inne på møkka telefoner, hvordan har det seg at sony ericson og er dritt, hatt samme problem med begge de jeg har hatt, de vil ikke lade etter en viss tid,og den joystick knappen virker dårlig. Så om jeg skal lade mobilen min nå må jeg gjøre det i telefon til dama. Rev av den gummi beskyttelsen og banket mobilen i gulvet, etter det lader den enkelte ganger selv, men må sette den på lydløs da den hele tiden piper og sier den lader, og om ikke batteriet ble full ladet så viser display at den lader selv etter jeg har røsket ut laderen. Skikkelig dritt dårlig dette.
Telefonen er en :evil: k700i :evil:

#192634  av Andy_Celica

GT4 CS skrev:Siden vi er inne på møkka telefoner, hvordan har det seg at sony ericson og er dritt, hatt samme problem med begge de jeg har hatt, de vil ikke lade etter en viss tid,og den joystick knappen virker dårlig. Så om jeg skal lade mobilen min nå må jeg gjøre det i telefon til dama. Rev av den gummi beskyttelsen og banket mobilen i gulvet, etter det lader den enkelte ganger selv, men må sette den på lydløs da den hele tiden piper og sier den lader, og om ikke batteriet ble full ladet så viser display at den lader selv etter jeg har røsket ut laderen. Skikkelig dritt dårlig dette.
Telefonen er en :evil: k700i :evil:
Høres ut som defekt bunnkontakt, eller muligens en fuktskade i bunnkontaken.
Det med joysticken er vanlig faktisk, og hvis du ikke har garanti på den lenger er det ikke vært å ta den reperasjonen faktisk!

Men du har oxo 5 år reklamasjon så du kan jo alltids ta opp kampen med sony ericsson da! nr ditt er i tilfelle 81500840, kan være litt vanskelig å komme igjennom, men bare til å prøve flere ganger!

#192635  av Alexander G

Du får levere den inn på et verksted da. K700i begynner å bli en eldre mobil. Må regne med at det kan være støv og skit i kontakten til laderen. I tillegg så er det begrenset hvor mange ganger mobiler tåler å gå i bakken, bli slengt på bordet etc.

Min erfaring er og at når en har ladeproblemer, så viser det seg ofte at mobilen er væskeskadet.

Joystickene på Sonyericsson er ikke de beste nei, men ser ut som de har forbedret dette på de nyere modellene.

#192636  av GT4 CS

Har riktignokk brukt telefonen. Den har liggi i lomma på uniform både på jobb og i skogen hvor jeg får betalt for og leke rambo :lol:
Får vel bare kjøpe meg en ny da det rette tilbudet kommer