TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mye rart i helgen: MR2 stikker fra politiet

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #21802  av CelicaTurbo

hm, håper det ikke er noen av dere her i Bergen som stakk av fra politiet i 140km/t langs en bygate i sentrum av Bergen?

http://www.ba.no/nyheter/article775319.ece
Det var 0200 at politiet fikk melding om at det var bråk og spetakkel på Torgallmenningen. Da politiet kom til stedet viste det seg at en 18-årig sjåfør av en Toyota MR2 var en av kildene til bråket.

Han fant det for godt å flise fra politiet i fartsvidunderet sitt. Han kjørte gjennom Kong Oscars gate og mot Møllendal. På dette strekket målte politiet gutten til en fart på 140 kilometer i timen
Litt sprøtt, gaten er alt for trang og kurvete for slik fart.. det er ingen skarpe svinger, men det er nok sving til at du ikke kan se særlig langt frem, det er mange mennesker som går der på lørdagskveldene, og med slik kurving fra side til side i veien er det fort gjort å miste ballansen i bilen. Asfalten er også ganske humpete :?

#21808  av chris

I så tilfelle tror jeg ikke han svarer helt ennå, for vedkommende sitter nok i arresten.

Jeg er ikke spesielt godt kjent i bergen, så jeg vet ikke hvordan veien er. Rart han dro på fest etterpå da, hvor han var lett å spore opp for politet.. jeg tror jeg ville valgt å ligge lavt litt... :roll:

Bra setning forresten:

"Han fant det for godt å flise fra politiet i fartsvidunderet sitt. "

Ikke alltid en toyota blir omtalt som fartsvidunder :D

#21810  av Mr2 Mk2

Hehe han skal jaggu meg ha kjørt friskt der asså,jævla dårlige veier der..det er vel 30 sone igrunn?

SAtt pris på denne da "Han fant det for godt å flise fra politiet i fartsvidunderet sitt"

Men ville likt denne bedre."Han fant det for godt å flise fra politiet sin trege familievennlige Volvo,i fartsvidunderet sitt.Noe han ikke hadde noen problemer med!"

#21818  av CelicaTurbo

...når jeg tenker på det trenger det ikke å være så ille som det høres ut som, om du følger den veien et lite stykke ut av sentrum får du en strekke på ca 300m som er ca rett frem, med bedre asfalt og bredere vei, og ikke så mange fulle mennesker i veibanen (fra byporten og utover). Er det eneste stedet jeg kan tenke meg at det ikke er galskap å kjøre så fort at politiet måler deg til 140, men det er 50-sone på stedet og på enden av strekket er det en ganske så krapp 90-graders sving, deretter går det fra kurve til kurve oppover langs bysiden..

#21821  av MRQuoc

aner faktisk ikke hvor det er selv om jeg helt sikkert har kjørt der :)

men hørte om en Carina ute på Sotra som sklei ut , etter frakjøring av politiet

#21823  av CelicaTurbo

joda, den Carinaen er omtalt i samme artikkel som jeg linket til. Men den personen som kjørte den bilen var en kjenning av politiet og rusmisbruker så da var han nok naturlig redd for politiet også.

#21827  av Mr2 Mk2

CelicaTurbo skrev:...når jeg tenker på det trenger det ikke å være så ille som det høres ut som, om du følger den veien et lite stykke ut av sentrum får du en strekke på ca 300m som er ca rett frem, med bedre asfalt og bredere vei, og ikke så mange fulle mennesker i veibanen (fra byporten og utover). Er det eneste stedet jeg kan tenke meg at det ikke er galskap å kjøre så fort
Det må nok være der ja...Kan ikke tenke meg noe annet..er er det jo ganske grei vei et stykke ja,etterfulgt av tunellen..Restan av sentrum er jo stort sett brostein;) og det er ikke veldig jevt heller :lol: Men men 50 er 50,også vidt jeg vet er 140 ikke lovlig i 50 sone;)

#21870  av CelicaTurbo

hm, tunell? Er ingen tunell der som jeg kan huske, annet enn det hølet i fjellveggen som den karateklubben trener i :) Den veien det er snakk om er den som går ovenfor jernbanestasjonen.. om MR2'en stakk av fra torvallmenningen har han da altså rast rett forbi politistasjonen og deretter ut fra byen i retning sykehuset :)

#21873  av Mr2 Mk2

CelicaTurbo skrev:hm, tunell? Er ingen tunell der som jeg kan huske, annet enn det hølet i fjellveggen som den karateklubben trener i :) Den veien det er snakk om er den som går ovenfor jernbanestasjonen.. om MR2'en stakk av fra torvallmenningen har han da altså rast rett forbi politistasjonen og deretter ut fra byen i retning sykehuset :)
Hølet i fjellveggen?Det er en flott hvitmalt "tunell".. :lol: Rett ovenfor Gamle Jæger Sentrum...Ikke sant?

#21903  av sindrejl

vel.. det er bare å se om en ung bergenser ikke logger inn på noen mnd ;)

#21906  av MR2turbo

hmm blir nysgjerrig jeg, på om det er noen her inne.. noen som vet hvilken type MR2 det var?

#21929  av CelicaTurbo

jostein: den tunellen ja, kalles byporten det. Og veien går jo ikke gjennom den engang, bare rundt så da ser jeg ikke på det som en tunell :)

ellers, tviler på om det er noen av oss :)

#21936  av kennethx

Hehe, må nok være forbi jæger og videre forbi bompengene han har rast i fra seg ja. Inne i byen der er det bare griseflax at han ikke meide ned noen eller noe. Som du sier Kristian, masse fulle folk ferdes der, og fortauet er ganske smalt, i likhet med veibanen. I tilleg er det et par vikeplikt fra høyre der som han selvfølgelig ikke hadde hatt sjanse å overholde hadde det kommet ut noen.

Men selv forbi jæger og utover vil jeg si 140 er galskap. Og kan kjørte trolig rett frem i 90graders svingen ned kalfaret? masse sikksakk veier å stikke av på...

#21941  av CelicaTurbo

stemmer nok at han kjørte rett fra over den toppen ja, med sikt lik null idet han kommer over? Men men, de viste jo hvem han var så han sitter nok godt i klisteret. Bare synd at det var en MR2-eier da. Er også nysgjerrig på om det var mk1, 2 eller 3 det var snakk om. Mk3 er vel lite sannsynlig for en 18-åring men men..

#21942  av kennethx

LÃ¥nt pappas bil kansje?