Side 1 av 3
us model mr2 vil ikke starte!!har ladet veldig høyt..
Legg innLagt inn:06 aug 2006 13:55
av mr2jenta
Har en US model mr2 92 som har skapt noe forvirring i mitt lille hode...
Kjøpte bilen for 2 måneder siden da den gikk å var i god stand.. men så begynnte den å lade veldig høyt nesten oppe i 18 volt!! sånn inni mellom når jeg kjørte.. lurte derfor på om regulatoren til dynamoen var gåen.. det viste seg bare å være en løs ledning.. men nå vil den ikke starte..når jeg vrir om nøkkelen så virker det som den skal starte men den tenner liksom ikke..ps:( starteren går rundt..) motor lampa lyser..har feilsøkt bilen men fant ingenting feil.. hva kan det være?? fortvila

Legg innLagt inn:06 aug 2006 19:10
av Andy_Celica
Det høres veldig ut som pluggene

Legg innLagt inn:06 aug 2006 20:42
av hmsilset
kanskje det er en av mine gamlebiler..Jeg hadde kun problemer
med alarmen av og til.Kan det ikke være starteren som er gåen da? Eller kanskje ikke,for da hadde det vel ikke skjedd noe når
du vrir om nøkkelen...
Legg innLagt inn:06 aug 2006 22:53
av mr2jenta
det er ikke starteren for da hadde det ikke skjedd stort når du vrei om nøkkelenn

kan jo hende at det er pluggene ja.. hva med register reima?
Legg innLagt inn:07 aug 2006 06:30
av hmsilset
mr2jenta skrev:det er ikke starteren for da hadde det ikke skjedd stort når du vrei om nøkkelenn
kan jo hende at det er pluggene ja.. hva med register reima?
Register reima tror ikke jeg det er ihvertfall.Og er det den så tror
jeg det er mye billigere med ny motor enn å fikse den du har nå
Har du ingen verkstedfolk du kjenner som kan ta en titt på den da?
De bør finne det ut temmelig raskt..
Legg innLagt inn:07 aug 2006 07:54
av CelicaTurbo
Det er nok best om du får en mekaniker/bekjent til å se på det, basert på beskrivelsen er det ganske vanskelig for folk her å komme med noe annet enn løse tips. Da er det mye enklere med en person som kan se motoren og drive litt aktiv feilsøking

Legg innLagt inn:07 aug 2006 08:31
av mr2jenta
jepp den står på verksted nå

så håper de finner det ut..
takk for tips

Legg innLagt inn:07 aug 2006 15:50
av Mr2 Mk2
mulig det er startsperren(om du har det), hold oss oppdatert

Legg innLagt inn:07 aug 2006 18:12
av mr2jenta
foreløpig har jeg ikke fått med meg mer enn at de har feilsøkt på nytt å funnet en feilkode.. de visste ikke sikkert men nå tror de det er tenningsmodulen... har bestillt ny så håper det funker
konklusjon: kjøp en europeisk modell i stedet

for det er vanskelig å få tak i utstyr som feilsøkingspc til de amerikanske..Forresten.. hvis det skulle være hjernen..vet noen va de ligger på i pris? bytter den selv i såfall..
Legg innLagt inn:08 aug 2006 00:49
av FireWalk
Legg innLagt inn:08 aug 2006 12:54
av chris
Mr2 Mk2 skrev:mulig det er startsperren(om du har det), hold oss oppdatert 
Da hadde jo ikke starteren gått rundt

Legg innLagt inn:08 aug 2006 13:06
av FireWalk
18 volt er jo ganske mye.. sjekket at alle sikringer er intakt da?
Legg innLagt inn:08 aug 2006 13:25
av Speeder
FireWalk skrev:18 volt er jo ganske mye.. sjekket at alle sikringer er intakt da?
Såvidt meg bekjent er det i hovedsak ampere som tar knekken på sikringer.
Legg innLagt inn:08 aug 2006 13:36
av FireWalk
Speeder skrev:FireWalk skrev:18 volt er jo ganske mye.. sjekket at alle sikringer er intakt da?
Såvidt meg bekjent er det i hovedsak ampere som tar knekken på sikringer.
Kan være greit å sjekke dem uansett.. jeg hadde et lignende problem når sikringen til dysene var gåen... Starteren går, men ikke noe antydning til at motoren vil starte..
Bør uansett eliminere vekk det helt enkle først som sist..

Legg innLagt inn:08 aug 2006 13:44
av Rømmling
FireWalk skrev:mr2jenta skrev:foreløpig har jeg ikke fått med meg mer enn at de har feilsøkt på nytt å funnet en feilkode.. de visste ikke sikkert men nå tror de det er tenningsmodulen... har bestillt ny så håper det funker
konklusjon: kjøp en europeisk modell i stedet
for det er vanskelig å få tak i utstyr som feilsøkingspc til de amerikanske..Forresten.. hvis det skulle være hjernen..vet noen va de ligger på i pris? bytter den selv i såfall..
sikkert rundt 10.000 kr... da vil det være billigere å gå over på datasprut 
bestile de en ny uten å informer om prisen?
min ladet 18v her og da var det diode brua i dynamoen som var gåen. måtte bytte hele dynamoen.