TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• us model mr2 vil ikke starte!!har ladet veldig høyt..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #190163  av mr2jenta

Har en US model mr2 92 som har skapt noe forvirring i mitt lille hode...
Kjøpte bilen for 2 måneder siden da den gikk å var i god stand.. men så begynnte den å lade veldig høyt nesten oppe i 18 volt!! sånn inni mellom når jeg kjørte.. lurte derfor på om regulatoren til dynamoen var gåen.. det viste seg bare å være en løs ledning.. men nå vil den ikke starte..når jeg vrir om nøkkelen så virker det som den skal starte men den tenner liksom ikke..ps:( starteren går rundt..) motor lampa lyser..har feilsøkt bilen men fant ingenting feil.. hva kan det være?? fortvila :?
Sist redigert av mr2jenta den 07 aug 2006 18:23, redigert 2 ganger totalt.

#190210  av Andy_Celica

Det høres veldig ut som pluggene :)

#190227  av hmsilset

kanskje det er en av mine gamlebiler..Jeg hadde kun problemer
med alarmen av og til.Kan det ikke være starteren som er gåen da? Eller kanskje ikke,for da hadde det vel ikke skjedd noe når
du vrir om nøkkelen...

#190247  av mr2jenta

det er ikke starteren for da hadde det ikke skjedd stort når du vrei om nøkkelenn :wink: kan jo hende at det er pluggene ja.. hva med register reima?

#190268  av hmsilset

mr2jenta skrev:det er ikke starteren for da hadde det ikke skjedd stort når du vrei om nøkkelenn :wink: kan jo hende at det er pluggene ja.. hva med register reima?
Register reima tror ikke jeg det er ihvertfall.Og er det den så tror
jeg det er mye billigere med ny motor enn å fikse den du har nå :wink:
Har du ingen verkstedfolk du kjenner som kan ta en titt på den da?
De bør finne det ut temmelig raskt..

#190272  av CelicaTurbo

Det er nok best om du får en mekaniker/bekjent til å se på det, basert på beskrivelsen er det ganske vanskelig for folk her å komme med noe annet enn løse tips. Da er det mye enklere med en person som kan se motoren og drive litt aktiv feilsøking ;)

#190277  av mr2jenta

jepp den står på verksted nå :wink: så håper de finner det ut..
takk for tips :wink:

#190358  av Mr2 Mk2

mulig det er startsperren(om du har det), hold oss oppdatert :)

#190400  av mr2jenta

foreløpig har jeg ikke fått med meg mer enn at de har feilsøkt på nytt å funnet en feilkode.. de visste ikke sikkert men nå tror de det er tenningsmodulen... har bestillt ny så håper det funker :twisted:
konklusjon: kjøp en europeisk modell i stedet :wink: for det er vanskelig å få tak i utstyr som feilsøkingspc til de amerikanske..Forresten.. hvis det skulle være hjernen..vet noen va de ligger på i pris? bytter den selv i såfall..

#190488  av FireWalk

mr2jenta skrev:foreløpig har jeg ikke fått med meg mer enn at de har feilsøkt på nytt å funnet en feilkode.. de visste ikke sikkert men nå tror de det er tenningsmodulen... har bestillt ny så håper det funker :twisted:
konklusjon: kjøp en europeisk modell i stedet :wink: for det er vanskelig å få tak i utstyr som feilsøkingspc til de amerikanske..Forresten.. hvis det skulle være hjernen..vet noen va de ligger på i pris? bytter den selv i såfall..
sikkert rundt 10.000 kr... da vil det være billigere å gå over på datasprut :)

#190563  av chris

Mr2 Mk2 skrev:mulig det er startsperren(om du har det), hold oss oppdatert :)
Da hadde jo ikke starteren gått rundt ;)

#190566  av FireWalk

18 volt er jo ganske mye.. sjekket at alle sikringer er intakt da?

#190570  av Speeder

FireWalk skrev:18 volt er jo ganske mye.. sjekket at alle sikringer er intakt da?

Såvidt meg bekjent er det i hovedsak ampere som tar knekken på sikringer.

#190576  av FireWalk

Speeder skrev:
FireWalk skrev:18 volt er jo ganske mye.. sjekket at alle sikringer er intakt da?

Såvidt meg bekjent er det i hovedsak ampere som tar knekken på sikringer.
Kan være greit å sjekke dem uansett.. jeg hadde et lignende problem når sikringen til dysene var gåen... Starteren går, men ikke noe antydning til at motoren vil starte..

Bør uansett eliminere vekk det helt enkle først som sist.. :)

#190580  av Rømmling

FireWalk skrev:
mr2jenta skrev:foreløpig har jeg ikke fått med meg mer enn at de har feilsøkt på nytt å funnet en feilkode.. de visste ikke sikkert men nå tror de det er tenningsmodulen... har bestillt ny så håper det funker :twisted:
sikkert rundt 10.000 kr... da vil det være billigere å gå over på datasprut :)
bestile de en ny uten å informer om prisen?

min ladet 18v her og da var det diode brua i dynamoen som var gåen. måtte bytte hele dynamoen.