Side 1 av 2
Nye plugger=effektøkning??
Legg innLagt inn:16 okt 2003 12:22
av Espen H
Kom forresten på at jeg tror jeg skal bytte plugger til bilen min nå, de jeg har begynner å bli litt svarte..
Det jeg lurer på er: Kan jeg få noen effektøkning av å bytte plugger?
Er det noen som har noen plugger å anbefale?
Legg innLagt inn:16 okt 2003 14:27
av CelicaTurbo
det er ingen økning å hente med mindre de pluggene du har ikke antenner bensinen skikkelig hver gang, men det er gjerne på sin plass å bytte om det er en stund siden
ellers, hvilken bil/motor er det snakk om? Toyota bruker NGK plugger og det er anbefalt at du holder deg til det merket, eventuellt Denso. Men styr unna Bosh som generellt fungerer dårlig for våre motorer.
Legg innLagt inn:16 okt 2003 14:43
av chris
CelicaTurbo skrev:det er ingen økning å hente med mindre de pluggene du har ikke antenner bensinen skikkelig hver gang, men det er gjerne på sin plass å bytte om det er en stund siden 
ellers, hvilken bil/motor er det snakk om? Toyota bruker NGK plugger og det er anbefalt at du holder deg til det merket, eventuellt Denso. Men styr unna Bosh som generellt fungerer dårlig for våre motorer.
Gjelder dette på MR2 også? Jeg må snart ha en liten service på bilen. bytte girolje og plugger, og reima lager ulyd av og til når jeg starter. Hvor ofte bør man egentlig bytte plugger?
Legg innLagt inn:16 okt 2003 14:55
av MRQuoc
hell! , jeg kjører på Bosch , og det tenner ganske bra .. , med tidligere NGK hadde jeg ettertenning

..
Legg innLagt inn:16 okt 2003 15:31
av bose
MRQ skrev:hell! , jeg kjører på Bosch , og det tenner ganske bra .. , med tidligere NGK hadde jeg ettertenning
..
Jeg bruker Bæsch Super 4 plugger.Har ikke fått kjørt bilen min etter at jeg bytta dem da,så jeg vet ikke hvordan de er.Skal monetere en skikkelig jordledning fra motoren til batteriet snart oxo,får se hva som skjer da
Legg innLagt inn:16 okt 2003 20:55
av sindrejl
Bosch = Tysk... tysk stjæsj burde man ikke kline på de lekkre japse bilene

Sier seg selv det

Legg innLagt inn:16 okt 2003 22:05
av @lpher
Jeg bruker Toyota's egne platinumplugger på Supran...brukte platinum på Celican også....excellent
Enkelt og greit....på celican så skal de holde 100.000km!!

Anbefalt rundt 60.000km på supran...men på folkemunne så er de effektive til 20-30.000km....dette er vel og merke på en utrimmet supra
@lpher
Legg innLagt inn:16 okt 2003 22:17
av CelicaTurbo
NGK er det tryggeste valget for 3S-GE og 3S-GTE ihvertfall, hvordan det er med 4A-GE aner jeg ikke men tror ikke bosh er ideell ihvertfall. De eneste erfaringene jeg har hørt om folk som har prøvd bosh super4 på 3S-serien er utvilsomt negative med mistenning og nøling, men godt mulig det fungerer bedre på 4A-serien.
Legg innLagt inn:16 okt 2003 22:39
av Dont_Panic
sisst jeg bytta plugger var elektrodene spisse:) merka ikke noe effektøkning egentlig, men bruker mindre bensin nå da.
Legg innLagt inn:16 okt 2003 23:09
av mk1 black limited
Har brukt Bosch Super 4 en gang selv, merket ingen forskjell, så jeg gikk tilbake til originalvarer.
Legg innLagt inn:17 okt 2003 07:50
av CelicaTurbo
både platina og iridium elektrodene er vel ganske spisse, som en tynn stålstreng, og både 3S-GE og 3S-GTE motoren bruker NGK platina plugger orginalt og disse skal være ca 100.000km så det er godt mulig at mange av dere fremdeles kjører på orginalplugger

Platinapluggene koster en del men varer ganske lenge.. iridium skal gniste lettere og være minst like holdbare, men jeg har sett flere advarsler mot det på britiske forum hvor personer med 3S-GTE opplever at iridiumplugger mister biter av spissen (husker ikke om det er snakk om elektroden eller det keramiske skjoldet)
Legg innLagt inn:17 okt 2003 13:04
av sleeper
celicaturbo: har du hørt noen erfaringer om iridium pluggene til TRD og blitz da????
Legg innLagt inn:17 okt 2003 14:50
av CelicaTurbo
Har ikke hørt noenting spesifikt om dem to merkene nei, bare om iridium generellt. Det er også sannsynlig at TRD og Blitz ikke er noe annet enn NGK eller Denso plugger som er "rebadged".
Jeg så den diskusjonen i dag på MR2-forumet, dette har også vært diskutert på britisk GT4-liste for ikke så lenge siden så jeg tror erfaringene er ganske unisone der:
http://www.board.mr2faq.com/showthread. ... did=175622
Legg innLagt inn:17 okt 2003 18:42
av Erlend
Det er også sannsynlig at TRD og Blitz ikke er noe annet enn NGK eller Denso plugger som er "rebadged".
Har lest det samme selv. Synes det er litt moro jeg da, hver gang jeg leser om biler som har ført opp nye plugger på "mods"-lista si

Legg innLagt inn:17 okt 2003 21:50
av @lpher
Lite eller ingenting som er laget på Toyota fabrikk av det TRD selger ihvertfall...om amn skal tro majoritetena av amerikanske Supra eiere ihvertfall
Ikke for det....TTE...er vel mye samma der også kanskje?
Spørsmålet heller hvor kresne de er når de outsourcer slikt?
TTE felgene mine er det Borbet som har laget ihvertfall
@lpher