TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Det er lett for...(Kappkjøring)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #20901  av Mr2 Mk2

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=80388

Syns politiets uttalelser var litt drøye....Har hørt dette er en veldig oversiktlig vei...Og at noen kjører i 170km/t skjer hver eneste dag,men Politiet må være de eneste som ikke vet det :roll: De blir tydeligvis like sjokkert hver gang de tar noen :shock:

Mern tenkte over at dette er typisk en sånn situasjon jeg kunne kommet i,men om en ukjent bil(sivilbilen) hadde hengt seg på hadde jeg nok reagert...Vil jo ikke miste lappen...Det er lett for og om en BEEEMer hadde tirret meg er det ingen tvil om at jeg kunne hengt meg på slep...Og hadde nok ikke klart å gi meg på tap,med mindre kjøringen gikk over stokk og stein f.eks en jævla fart i tettbygd strøk eller no...
 #20902  av chris

Jostein skrev:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=80388

Syns politiets uttalelser var litt drøye....Har hørt dette er en veldig oversiktlig vei...Og at noen kjører i 170km/t skjer hver eneste dag,men Politiet må være de eneste som ikke vet det :roll: De blir tydeligvis like sjokkert hver gang de tar noen :shock:

Mern tenkte over at dette er typisk en sånn situasjon jeg kunne kommet i,men om en ukjent bil(sivilbilen) hadde hengt seg på hadde jeg nok reagert...Vil jo ikke miste lappen...Det er lett for og om en BEEEMer hadde tirret meg er det ingen tvil om at jeg kunne hengt meg på slep...Og hadde nok ikke klart å gi meg på tap,med mindre kjøringen gikk over stokk og stein f.eks en jævla fart i tettbygd strøk eller no...
kanskje de burde anmeldt politiet for å ha tirra opp/egla opp til kappkjøring?

Men klart politiet må si at det er det værste de har sett.. for å kjøre i 110 km/t på firefeltsvei med 90-grense, så kalles det jo brutal råkjøring uten hensyn til medtrafikanter... :roll:
 #20904  av Mr2 Mk2

chris skrev:kanskje de burde anmeldt politiet for å ha tirra opp/egla opp til kappkjøring?
hadde vel ikke kommet særlig langt med det,såvidt jeg forsto så akset 2 stk ut på motorveien og ga flatt jern også kjørte polti ut etter de..(tror jeg) men uansett nekter vel polti for det...

Er det ikke slik at enkelte sivilbiler prøver å presse folk til å "kappkjøre?"
chris skrev:Men klart politiet må si at det er det værste de har sett.. for å kjøre i 110 km/t på firefeltsvei med 90-grense, så kalles det jo brutal råkjøring uten hensyn til medtrafikanter... :roll:
ja det er nå forsåvidt sant...

#20905  av Erlend

Litt dumt å kjøre forbi i kurve da...såpass burde de jo ha hode til. Det går an å kappkjøre relativt trygt faktisk :) Iallefall hvis du er godt kjent på strekningen og bruker riktig lys og plassering osv... Må vel finne noen kompromisser på å kjøre hardt og kjøre trygt nok. Men surt med den sivilbilen...hadde ikke stoppet før jeg hadde funnet et sted å gjemme bilen jeg, hvis jeg hadde oppdaget at noen lå på bak tror jeg!

#20906  av MR2turbo

kiipt for de de som kjørte det der.. Men den hastigheten er jo noe man kan komme opp i over alt, da.. Jeg har hvertfall fått skrekken for siv. biler..

Ble forresten stoppa i Teknisk på torsdagen og klokka 6 på morgenen i dag ble jeg stoppa i førerkort/vognkort kontroll.. Gikk fint begge gangene ;)

#20907  av Mr2 Mk2

MR2turbo skrev:.. Jeg har hvertfall fått skrekken for siv. biler..
åå?
 #20908  av chris

Jostein skrev: Er det ikke slik at enkelte sivilbiler prøver å presse folk til å "kappkjøre?"
Jo.. den WRX'en i trondheim har prøvd seg et par ganger på meg, men jeg kjenner bilen og vet at det er purk, så jeg holder meg under grensa :D
Men de prøver seg. kommer helt tett opp til deg, viser aggressiv kjøring, later som de skal til å kjøre forbi, men lar være såklart.. og så huker de deg om du gasser på. venter gjerne litt, så de får opp mest mulig hastighet på den andre bilen før de tar han.. :roll:

#20909  av chris

Erlend skrev:Litt dumt å kjøre forbi i kurve da...såpass burde de jo ha hode til. Det går an å kappkjøre relativt trygt faktisk :) Iallefall hvis du er godt kjent på strekningen og bruker riktig lys og plassering osv... Må vel finne noen kompromisser på å kjøre hardt og kjøre trygt nok. Men surt med den sivilbilen...hadde ikke stoppet før jeg hadde funnet et sted å gjemme bilen jeg, hvis jeg hadde oppdaget at noen lå på bak tror jeg!
Og etterpå melder man bilen stjålet ;)
 #20910  av Mr2 Mk2

chris skrev: Jo.. den WRX'en i trondheim har prøvd seg et par ganger på meg, men jeg kjenner bilen og vet at det er purk, så jeg holder meg under grensa :D
Men de prøver seg. kommer helt tett opp til deg, viser aggressiv kjøring, later som de skal til å kjøre forbi, men lar være såklart.. og så huker de deg om du gasser på. venter gjerne litt, så de får opp mest mulig hastighet på den andre bilen før de tar han.. :roll:
Det er jævli sleipt da! :evil: Enhver person blir jo provosert av slikt,og at en Impreza byr opp til dans gjør deg jo ikke mindre lysten...
Syns dette er veldig på kanten av purken,faktisk veldig over kanten asså.

-edit så akkurat på nyhetene nå en liten film de hadde fra denne episoden,nå var det plutselig MINST 142km/t...
 #20922  av chris

Jostein skrev:
chris skrev: Jo.. den WRX'en i trondheim har prøvd seg et par ganger på meg, men jeg kjenner bilen og vet at det er purk, så jeg holder meg under grensa :D
Det er jævli sleipt da! :evil: Enhver person blir jo provosert av slikt,og at en Impreza byr opp til dans gjør deg jo ikke mindre lysten...
Syns dette er veldig på kanten av purken,faktisk veldig over kanten asså.

-edit så akkurat på nyhetene nå en liten film de hadde fra denne episoden,nå var det plutselig MINST 142km/t...
Ja, de hadde ingen målinger fra politibilen på over 142 km/t.. så de skulle granske videoene og se om de fikk til å måle når de kjørte fortere.

#20923  av Mr2 Mk2

ja de setter vel inn spesialstyrkene nå tenker jeg,henter en hel drøss lærhomser fra andre fylker :roll:

#20924  av chris

Jostein skrev:ja de setter vel inn spesialstyrkene nå tenker jeg,henter en hel drøss lærhomser fra andre fylker :roll:
:mrgreen:

#20953  av funkes

Ja at to biler ligger side om side gjennom en sving er jo helt konge!
Teite politiet som mener at det er idiotisk!

#20954  av chris

funkes skrev:Ja at to biler ligger side om side gjennom en sving er jo helt konge!
Såklart er akkurat det teit.. men nå snakka vi om farta..

#20957  av bose

funkes skrev:Ja at to biler ligger side om side gjennom en sving er jo helt konge!
Ja noen mener det og :D