TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilen drar ikke sÃ¥ bra:S

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #168187  av celica4ever

Var ute og kjørte i dag, burna litt osv.... Så plutselig fikk jeg rar motorlyd, som en corvette og draget blei mye dårligere..

En kamerat av meg hadde samma problemet, men han hadde kjørt i ganske høt fart i lengre tid så plutselig skjedde det, han mener at det kan være dyse..

Hva sier dere?
Sist redigert av celica4ever den 24 sep 2006 16:42, redigert 1 gang totalt.

#168203  av sleeper

hvormye peil har du på motor da?
hvis du har litt epil så burde du kunne høre om den går på 3 cyl... hvis den gjør det så kan det være: plugg, plugglening, dyse eller gåent stempel..

#168209  av cs2451

er det bankelyd eller bare rar lyd?

#168241  av celica4ever

jeg har veldig lite peiling om motor.. nei det er ikke bankelyd, bare en rar brumme lyd på en måte..

For jeg husker den lyden igjen fra bilen til kompissen , og der måtte han bytte dyse..

Håper ikke det er gåent stempel for da koster det vel flesk?

#168261  av sleeper

hvis det er stempel som er prob, så blir det dyrt.
men det er liten sansynlighet for at det er det.. ville sjekket plugger, rotor, pluggledninger først jeg..
(regner med at det er det at den går på 3 cyl..

#168296  av Christian

Det er ikke bare en eksoslekkasje da...siden det brummer...?

#168387  av urq26

Har vært borti noe liknende, Da var det en plugg som var løs / sprekt. Det floppet noe vederstyggelig. Hvis det er dyse lukter det vel bra med bensin i motorrommet, og du vil kunne se bensintåke. Sjekk også over det meste av vakum

#168396  av celica4ever

hei igjen.. bilen skal inn på verksted i morgen.. jeg lurer på om det er dyse for det lukter ganske mye bensin...

Men den lyden er tøff :P

Uff det er veldig kjedelig , nå som jeg hadde gjort bilen klar til sommeren :(

Veit dere hvor mye dyse koster sånn ca?

#168400  av sleeper

en dyse koster vel mellom 1500 og 2000

#168412  av celica4ever

sleeper skrev:en dyse koster vel mellom 1500 og 2000
det var egentlig noe sånt jeg også hadde regna med, kjedelig men men... Hva kan det komme av ? veit dere det?

Syns bilen burde tåle litt ogsåå

#168502  av sleeper

hvis det er en dyse så er det bare sånt som skjer... (har ikke neo med høy belastning og gjøre)
(med mindre du har hatt 100% åpningestid på dysa i lenger tid, og det har du neppe hatt på den motoren..

#168674  av celica4ever

NÅ fikk jeg bilen fra verkstedet... Det som han mekanikkeren sa var at den ene pluggen var løs, så han stramma den og bilen starta som normalt igjen...

Men når jeg prøvde bilen merka jeg at når jeg fks skal starte med første gir i oppoverbakke så kommer den lyden litt igjen, siden bilen sliter litt..

Kan det hende at pluggen er sprekt eller noe lignende..

Jeg skal uansett sjekke dem, men greiet og vite litt på forhånd :)

#168675  av sleeper

sjekk\bytt pluggen!
(sjek også rotor fordelerlokk og ledninger )

#168681  av celica4ever

sleeper skrev:sjekk\bytt pluggen!
(sjek også rotor fordelerlokk og ledninger )
Ok takk for svar :)

#171112  av celica4ever

nå har jeg bytta pluggene, det var ikke noe gæærnt med fordelerlokk og rotor.. Pluggledningene var fine og bra kompresjon.

Vi fant ut at noen av pluggene ikke satt ordenlig, og etter at dem blei stramma skikkelig merka jeg forskjell, men den fuskingen var forsatt der, spesielt når motoren er varm .

Så har vi også bytta pluggene , satt in dyre plugger, (kommer ikke på navnet i farta)

Da blei det enda bedre , helt borte når motoren er kald, men når den begynner og bli varm begynner porblemet igjen, som regel i første gir hvis jeg skal gi litt gass.

Nå skjønner jeg ikke mye :?

Hva annet kan detta være? Hadde ikke noe sånn problem i det hele tatt før..dette begynner og irritere meg .

Har dere noen andre tips? :)