TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• skader under bilen pga fremedlegme pÃ¥ veibanen..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #167157  av FireWalk

var ute og kjørte en tur i går.. lå bak en annen bil, plutselig vrenger bilen forran over i venstre felt og før jeg rekker å reagere så ser jeg at det ligger noe metall greier midt i veibana. jeg forsøker å styre unna over i motsatt felt, men er allerede kommet så nært det pga at jeg ikke så det siden bilen forran blokerer utsikten fremover at jeg ikke rekker å styre helt klar.

så jeg treffer den så klart med høyre fremhjulet.. så nesten ut som bakre del av en sykkel eller noe..
Det smalt iallefall ganske bra! hele bilen letta på ene siden og ene underdekselet fremme ble revet halveis av... kom noen fæle skrapelyder. var sikker på at alt som var av styling hadde blitt knust. Stoppet bilen og gikk ut, så at dekslene under var blitt revet opp og lå å skrapte nedi veien. Så jeg røsket dem bare helt av og la de i bagasjerommet slik at jeg kunne kjøre videre..

får vel bestille nytt. Heldigvis så det ikke ut til at det ble noen andre skader heldigvis, men må ta en mer omfattende sjekk iløpet av dagen. Flaks at dette var i ei 60 sone!

Jeg gikk faktisk tilbake og FJERNET dette søppelet fra veibana etterpå. Hvorfor er det ingen som gidder å fjerne slikt? det har sikkert ligget der ganske lenge og bare ventet på at noe slikt skulle skje.....! og alle bare styrer unna istedet for å gå å fjerne det.

Samme med døde katter og hunder som folk kjører på og bare lar ligge igjen i veibana.

Mulig det er jeg som er litt vel sosial av meg i trafikken, men ærlig talt.. det må da gå ann å hjelpe hverandre litt? hver sin gang sier nå jeg. Jeg hjelper en fremmed i dag, så kanskje en fremmed hjelper meg i morgen... er det ikke slik det skal være da? :?

#167162  av Rollaole

Helt enig der, alt for mye skrap og dritt som ligger veien rundt om kring,
Pleier og fjerne det selv, hvis ikke det er tett trafikkert!

#167170  av Corolla T Sport

Hadde samme problemet... Det lå en "svær" stein i kjørebanen, jeg kunne ikke unngå å treffe denne pga midtrabatten.. Det som skjedde var at jeg kløyva steinen i 2 med den ene felgen. Felgen ser forøvrig ikke ut etter sammenstøtet. Er utrolig kjedelig når felgen ikke produseres lenger i tilegg... Forøvrig var det OZ Polaris felg i 17"... :evil:

#167171  av FireWalk

Fantastisk irriterende med slike ting. Jeg syntes at alle sammen som ferdes på veien har et felles ansvar for å holde veien fri for "fremedlegmer" som ikke hører hjemme der. For før eller siden kommer det noen som ikke ser det og skader bilen sin på det...

Felgen min var like hel etterpå heldigvis, jeg traff på en slik måte at jeg kjørte OVER den og hele bilen letta litt på ene siden, det var forøvrig det som reddet meg fra ødelagt styling tror jeg. Siden bilen da løftet seg opp sånn at dritten gikk klar av stylingen og vekk fra bilen før den landet igjen...

litt flaks i uflaks kan man nesten si..

#167230  av grimfer

FireWalk, jeg har alltid ment at jeg hadde mye uflaks, men jeg tror du er hakket verre! HÃ¥per det ikke er smittsomt! :D