TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva man kan bruke en turbo til...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#165653  av CelicaTurbo

turbo? Er jo jet-turbiner det der og jeg ser ikke helt at en turbo er brukt som utgangspunkt i konstruksjonen heller? :) Bilen er forresten omtalt et par ganger tidligere og kommer jevnlig opp, var til salgs på ebay for noen år siden.. :D

#165676  av sleeper

er brukt turboer til det der!! er riktige navet er vel en turbojet! :wink:

#165679  av Larsen

CelicaTurbo skrev:turbo? Er jo jet-turbiner det der og jeg ser ikke helt at en turbo er brukt som utgangspunkt i konstruksjonen heller? :) Bilen er forresten omtalt et par ganger tidligere og kommer jevnlig opp, var til salgs på ebay for noen år siden.. :D
IT IS POWERED BY THREE AIRESEARCH TURBOCHARGERS
Bruker en vanlig turbo, setter en brenn kammer mellom eksos og kompressorhuset og med det så har du bygd om turboen til et litt mer "brutalt" redskap....

#165690  av Andreazz

Larsen skrev:'
Bruker en vanlig turbo, setter en brenn kammer mellom eksos og kompressorhuset og med det så har du bygd om turboen til et litt mer "brutalt" redskap....

Før noen får noen store forhåpninger, så er det litt mer en "bare" åsså lage en gassturbin utav an turbo :wink:
Det er mye som må stemme og prøves/feiles for at den i det hele tatt skal starte. Så må oljesmøring/kjøling osv konstrueres for at den igjen skal vare..
Men det har jo vert dritarti å laget en da, og tenk så fornøyd naboene hadde blitt når man skal starte opp faenskapet :lol:

En fyr der jeg jobbet tidligere laget seg en gassturbin fra scratch med aksial compressor og turbin.. På størelse med 1 1/2l brusflaske, den er ganske rå! Men han har problem med å få den til supplere nok luft selv, så den må hjelpes litt med en trykkluft-pistol :o