Bilen skulle vært EU godkjent innen slutten av Februar. Men siden bilen har stått mer eller mindre uten motor og vi har drevet og modifisert den så har jeg jo ikke klart å møte den fristen.
Fikk brev med beskjed om at jeg har ny frist til ut Mars måned (31 mars) med å få den godkjent, ellers vil den bli avskiltingsbegjæret.
Derfor har vi stått på som noen tullinger både dag og natt. Har ikke sovet på.. hmm.. vel, kan ikke huske sist jeg sov noe særig...
uansett, vi har stått på som noen dyr for å få bilen ferdig. Og ENDELIG i kveld var den klar! Nå styrer Datasprutet tenning, bensin, AC, TVIS og hele pakka. Vi tok hverandre i hendene og gratulerte hverandre med en jobb vel utført!
Bare en ting gjenstod, og det var å få mappet bilen. Dette gjøres ved hjelp av autotune og korigeringer via såkalt "rullende landevei" altså at man mapper bilen mens den kjøres i motsetning til på ruller.
MEN så skjer det som ikke skal skje. Analog out 1 og 2 på wideband sensor datamodulen slutter og virke.. Dette er en produksjonsfeil på første versjonen av Inovate LC1 sin wideband sensor. Og dette måtte jo så klart skje meg akkurat nå! Det er ikke noe økonomisk problem da dette jo omfattes av garantien. I versjon 2 finnes ikke denne svakheten.
Uansett, det hjelper jo ikke meg mye! Nå får jeg ikke EU godkjent bilen siden den ikke er mappet riktig i det hele tatt! og avgassene blir iallefall HELT feil nå!
Vi får ikke gjort stort ved hjelp av narrowband lambdasensor heller, i alle tilfeller kommer den til å gå fett både på tomgang og spesielt under boost.
Så jeg ser ingen annen løsning enn å la bilen stå mens jeg venter på ny sensor.
Problemet da er derfor: HVA gjør jeg med EU kontrollen?????
Jeg var og hørte om å få utsettelse, men det var jo VELDIG vanskelig. Da må jeg sende en skriftlig søknad, og selv da var det ikke sikkert at jeg fikk mente de på.
Er det mulig å levere inn skiltene? hvordan blir det da med forsikringen? jeg har full kasko. Har de noen krav i slike situasjoner?
jeg er helt grønn på fremgangsmåten her, så kom med tips!!
koster det i så fall mye om jeg leverer inn skiltene nå for så å hente dem igjen om noen uker?
og hvordan kan jeg få bilen EU godkjent om jeg leverer inn skiltene? da kan den jo ikke kjøres til autorisert verksted? eh..?
*forvirret*
Fikk brev med beskjed om at jeg har ny frist til ut Mars måned (31 mars) med å få den godkjent, ellers vil den bli avskiltingsbegjæret.
Derfor har vi stått på som noen tullinger både dag og natt. Har ikke sovet på.. hmm.. vel, kan ikke huske sist jeg sov noe særig...
uansett, vi har stått på som noen dyr for å få bilen ferdig. Og ENDELIG i kveld var den klar! Nå styrer Datasprutet tenning, bensin, AC, TVIS og hele pakka. Vi tok hverandre i hendene og gratulerte hverandre med en jobb vel utført!
Bare en ting gjenstod, og det var å få mappet bilen. Dette gjøres ved hjelp av autotune og korigeringer via såkalt "rullende landevei" altså at man mapper bilen mens den kjøres i motsetning til på ruller.
MEN så skjer det som ikke skal skje. Analog out 1 og 2 på wideband sensor datamodulen slutter og virke.. Dette er en produksjonsfeil på første versjonen av Inovate LC1 sin wideband sensor. Og dette måtte jo så klart skje meg akkurat nå! Det er ikke noe økonomisk problem da dette jo omfattes av garantien. I versjon 2 finnes ikke denne svakheten.
Uansett, det hjelper jo ikke meg mye! Nå får jeg ikke EU godkjent bilen siden den ikke er mappet riktig i det hele tatt! og avgassene blir iallefall HELT feil nå!
Vi får ikke gjort stort ved hjelp av narrowband lambdasensor heller, i alle tilfeller kommer den til å gå fett både på tomgang og spesielt under boost.
Så jeg ser ingen annen løsning enn å la bilen stå mens jeg venter på ny sensor.
Problemet da er derfor: HVA gjør jeg med EU kontrollen?????
Jeg var og hørte om å få utsettelse, men det var jo VELDIG vanskelig. Da må jeg sende en skriftlig søknad, og selv da var det ikke sikkert at jeg fikk mente de på.
Er det mulig å levere inn skiltene? hvordan blir det da med forsikringen? jeg har full kasko. Har de noen krav i slike situasjoner?
jeg er helt grønn på fremgangsmåten her, så kom med tips!!
koster det i så fall mye om jeg leverer inn skiltene nå for så å hente dem igjen om noen uker?
og hvordan kan jeg få bilen EU godkjent om jeg leverer inn skiltene? da kan den jo ikke kjøres til autorisert verksted? eh..?
*forvirret*
- MR2 TURBO -