TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bil løs i noen uker framover

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #161196  av Akopley

Fant ut at det var på tide med en NAF garantiutløpstest siden garantien går ut om 2 måneder.
Kjøpte bilen for ca 1 mnd siden fra en forhandel i tr.heim.
Jeg har jo forventet meg en eller annen feil med bilen, sånn er det jo på så å si fleste biler, men har ikke forventet meg så mange feil.

Reparasjon:
*Utvendig tilstand motor: Oljelekkasje på motor - rengjør før nærmere kontroll.
*Utvendig tilstand motor: Oljelekkasje ved topplokk.
*Drivstofftank, rør, slange: Rustangrep, tank.
*Drivstofftank, rør, slange: lekkasje på drivstofftank.
*Avgassanalyse: Feil ved lambda på forhøyet tomgang.
*Girkasse (manuell): Oljelekkasje.
Hjullager: Slakk: venstre forhjul.
*Styresnekke, tannstang: Skade på gummimansjett, tannstang: høyre side.

Syns det var mange reparasjoner som bør utbedres, og er lei meg for at jeg ikke skal bruke bilen før den er fixet. :cry:
Ser jo litt possitivt på det, som lekkasjen i drivstofftanken, da skal jeg jo bruke mindre bensin enn det jeg er blitt vant til at bilen bruker :D

Av anmerkninger var det:
* Drivaksler: Morken drivakselmansjett: ytre venstre foran og ytre høyre foran.
* Støtdempere bak: Skadet støvmansjett: venstre side.

Har ikke en av disse anmerkningene noe med styringa å gjøre? Skal prøve å få det på garantien også siden det kan bli ødelagt før garantien går ut.

Stakkar lille celican min :cry:
Så før noe er gjort med bilen, blir det buss eller bmw på meg.

#161202  av Rolfis

Kjedelig at du blir uten bil, men samtidig litt bra at feilene ble avdekket slik at de kan bli fikset :)
Har selv tenkt å ta en garantiutløpstest hos NAF før garantien går ut på bilen min.
Hvor omfattende er denne testen i forhold til en salgs-/kjøpstest hos NAF?

#161206  av Akopley

Hehe ja. Vet ikke hvor omfattende denne testen er i forhold til en salgs-/kjøpstest hos NAF. De tester no alt de vet kan tas på garantien, så skriver de ned anmerkningene som er. Til meg så skrev de at bilen har blitt omlakkert på halve siden, og det har jo ikke noe med garantien å gjør. Sikkert noen her som har har et svar på det :P
Anbefaler på det sterkeste å ta en garantiutløpstest, mye jeg ikke viste om som var feil :D

#161345  av TheStig

hmm, du har da ikke en 1994 modell ?

#161346  av Speeder

TheStig skrev:hmm, du har da ikke en 1994 modell ?

Registrert i 94 muligens, men produsert i 93:)

#161347  av Akopley

Den er registrert Januar 1994, men er en st182 ja :)

#161348  av TheStig

håhå, da har du jo storbremsene og greier og greier :D .. Nei har sett deg mange ganger, bilen ser bra ut. Skjønte vel egentlig at du måtte ende opp med en celica til slutt 8)

Når det gjelder reppene så er det mye dyrt der. Oljelekk kan bli kostbart da feks girkassen mest sannsynlig må ut av bilen, mer du heldig lekker den bare ved drivakslene
Hvor kjøpte du bilen ?

edit: ser nå du kjøpte den i trondheim. Du har vært i kontakt med de ja ?

#161350  av Akopley

TheStig skrev:håhå, da har du jo storbremsene og greier og greier :D .. Nei har sett deg mange ganger, bilen ser bra ut. Skjønte vel egentlig at du måtte ende opp med en celica til slutt 8)

Når det gjelder reppene så er det mye dyrt der. Oljelekk kan bli kostbart da feks girkassen mest sannsynlig må ut av bilen, mer du heldig lekker den bare ved drivakslene
Hvor kjøpte du bilen ?

edit: ser nå du kjøpte den i trondheim. Du har vært i kontakt med de ja ?
Hehe selvfølgelig måtte jeg ende opp med en celica 8)
Har vært i kontakt med forhandlern ja.
Han mente først at han skulle hente bilen her og kjøre den til tr.heim fordi han har et verksted der, men jeg sa det var uaktuelt.
Skal dra i dag å få prisoverslag fra forskjellige verksteder. Vet du hvilke verksteder som er bra her og ikke?
Er veeldi glad for garantien jeg, er jo "grovt" regnet repp for 20tusen eller noe sånt.. :D

#161352  av TheStig

gikk han med på å dekke reppene hvis de blir utført på Mo ? Om situasjonen er slik at han dekker alt uansett blir vel toyota nordvik et sikkerstikk, men vil tro han ikke er interesert i å dekke 100% dersom det blir veldig dyrt og det kan fort bli en langvarig og slitsom krangel mm han allerede har godtatt det?

Av billig verksted er bilXtra i byen et veldig kurant verksted som får jobben gjort. Styr unna mekanikeren på selfors og mekonomen bilverksted i vika ...

#161354  av Akopley

TheStig skrev:gikk han med på å dekke reppene hvis de blir utført på Mo ? Om situasjonen er slik at han dekker alt uansett blir vel toyota nordvik et sikkerstikk, men vil tro han ikke er interesert i å dekke 100% dersom det blir veldig dyrt og det kan fort bli en langvarig og slitsom krangel mm han allerede har godtatt det?

Av billig verksted er bilXtra i byen et veldig kurant verksted som får jobben gjort. Styr unna mekanikeren på selfors og mekonomen bilverksted i vika ...
Han har ikke gått med på noen ting enda. Han skal vel først få noen prisoverslag. Så diskuterer vi videre etter de.
Jeg vil helst ta toyota nordvik, men får se hva jeg klarer å forhandle meg til.
Det står i kontrakten at jeg har garantien og etter det jeg forsto så har han "godtatt" at han må inn med repp penga, har jo en egenandel på 1500. Prøver han seg så går jeg til advokat.

Noen andre enn toyota nordvik og bilxtra da? Tror jeg må sende flere prisoverslag..

#161357  av TheStig

må huske på at et bilverksted vil nok kreve at de setter bilen opp til en time før de gir deg overslag. Er litt vanskelig å vite akkurat hva som feiler bilen utifra den teksten på naf dokumentet og det medfølger jo at et prisoverslag koster penger ... Kommer ikke på noen andre bra verksteder nei