TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• noen som greier og se om dette er en diff.brems? bilde tung

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #158424  av SMT

noen som greier og se om dette er en diff.brems?
Vedlegg
lsd3.JPG
lsd3.JPG (95.02 kiB) Vist 129 ganger
lsd2.JPG
lsd2.JPG (82.84 kiB) Vist 128 ganger
lsd1.JPG
lsd1.JPG (112.24 kiB) Vist 133 ganger

#158431  av Master

Ser ikke LSD noe slikt ut?

Bilde

#158443  av SMT

jo den gjør det menn dette er hele huset til diffen. gidder bare ikke og ta det sunt for de lagrene som holler den koster skorta har jeg blitt fortalt. derfor lurte jeg på om noen kunne se på huset om det er en lsd.

#158503  av ADHD:-)))

Hei!
Vel da eg lurte på å kjøpe ei girkasse me LSD i å eg lasta ned den verksted boka til girkasser å viss eg ikke har missforstått den heilt så er ein måte å verifere omm kassen har LSD var de att de sku vere noe som ser ut som en bålt i senter av diffen likksåm mellom aksling innstikkende(å eg prøvde å studere inni den diffen som du hadde bilde av men på grunn av vinkelen på den diffen så kann eg ikke sikker se omm de er den bolten inni senter av didden på bilde! å bare for å si de sån så var de igen båltlignende ting inne min tildligere GTI girkasse men den som eg kjøpte av Christian var de en sån bålt inni senter på diffen slså den hadde LSD) så viss u laster ned den girkassemanualen du kan laste ned her så ser du de eg prøver å forklare for der forklarer di vordan du skal kontrolere omm de er LSD eller ike i den girkassen du har!!!
HÃ¥per dette er til hjelp!!?

#158540  av SMT

supert :D

#158691  av SMT

jeg har ikke den bolten du tenker på. men jeg lurer på om det ikke kan være en "slugge"diff.på enkelte av disse girkassene og ikke lamell diff.

att den låser begge juelen opp til en viss hastiget?

det hadde vært mye enklere vist det hadde stått et dele nr. på dette :?

#158701  av ADHD:-)))

SMT skrev:jeg har ikke den bolten du tenker på. men jeg lurer på om det ikke kan være en "slugge"diff.på enkelte av disse girkassene og ikke lamell diff.

att den låser begge juelen opp til en viss hastiget?

det hadde vært mye enklere vist det hadde stått et dele nr. på dette :?
Hei!
Ja de er eg heil enig i for eg sporte jo Christian omm de var noe nomer på den girkassen eg sku(kjøpte)kjøpe av han men han fant ingen model nommer på girkassen men siden ha sa de var ein 1997 S3GTE så kjøpte eg den å eg selv snudde å vente den girkassa å fant ikke selv noen /model nomer på den!!! men ut i fra de som sto i den reppmanualen så fant eg jo ut att de var LSD på den!!!
Men eg anntar jo de att du har prøvd å sotte på aksling innstikkene å da viss du dreier den eine ein vei så viss de ikke er LSD så vil den andre aksliginnstikket gå i motsatt retning eller vis de er LSD så går jo altig akslingene samme vei viss du dreier på eine!!!

#158740  av SMT

ja, har prøvd å snurre på en aksling. men me hvert går den samme vei.
og har testet en par ganger med burn out. og det blir 2 striper. men det var bare en gang jeg syntes jeg hørte den spann på et hjul.

får se om jeg ikke bare bestiller meg en lsd. og bytter så er jeg på den sikkre siden.