TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt pinligste øyeblikk hittil i Ã¥r...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #158162  av FireWalk

vel.. hvor skal jeg begynne?

først må jeg bare si: HVORFOR skal slike sinnsyke ting alltid skje med meg? det er jo bare helt ufattelig at det går an!..

Her er hva som skjedde:

Jeg fikk fikset lekasjen i den lufte-ventilen på radiatoren. Så ut til å holde seg stabilt med kjølevann så jeg tok bilen ut på en tur for å kjøpe noen releer og styr som vi trenger for å montere datasprut i morgen. Sjekket kjølevannet etter et kvarters kjøring, og det så bra ut.

Kjørte videre, etter ca 20 min får jeg melding fra ei jeg kjenner, hun lurte på om jeg var ute og kjørte, og jeg sa ja. Hun hadde med seg typen, og han typen driver hele tiden og kritiserer MR2 generelt, og da spesielt bilen min. Han sier at det er bare en problembil som aldri fungerer og som jeg aldri kommer til å få på veien. Så jeg tenkte jeg skulle bevise for han en gang for alle at den faktisk FUNKER nå og er fult kjørbar! Så jeg avtalte med henne over SMS at jeg tilfeldigvis skulle komme kjørende inn dit hvor de var da så han fikk se med sine egne øyne at den funker helt fint!

Så jeg kjører inn på en stor P-plass ved et gigantisk kjøpesenter der det krydde av folk. Der ser jeg hun står og venter sammen med typen, så jeg setter kursen mot dem.

Plutselig begynner det å FOSSE ut med hvit damp/steam (så jo ut som røyk) fra motor rommet.. og det var ikke små mengder heller! Røykla hele parkeringsplassen der, og folk stod og stirra... Må være en kjølevann lekasje et sted som jeg ikke har merket, hvorpå kjølevannet har sunket så lavt at det har blitt voldsomt trykk/steam i systemet..

Uansett.. der sitter jeg da, helt i sjokk. Samboeren til ho jeg kjente stod og fliret seg skakk. Den totale ydmykelsen var til å ta å føle på!

Uansett, Jeg Skrur av motoren med en gang og venter på at røyken (dampen) skal legge seg. Så ser jeg en bil som kommer kjørende rett mot meg og stopper på skrå forran meg samtidig som røyken har lagt seg. Det var selvfølgelig onkel politi!...... :shock:

Ut kommer det to yplinger. I dette øyeblikket satt jeg og hørte på Kaptein Sabeltann (av alle ting.. og, Ja jeg syntes faktisk den er kul!) på full guffe på det nye cerwin vega anlegget..

Jeg forventer å få litt medfølelse, men ene politimannen er jo Rasende sint.. Han spør meg om jeg inbiller meg at jeg er en eller annen sjørøver (sikkert pga sangen) siden jeg står der og holder på med livsfarlig burning rett utenfor et travelt kjøpesenter fult av unger og alt mulig.

"Burning??" sier jeg, med litt flirende avvisende stemme. Men før jeg rekker å si noe mer så kjefter han meg huda full, og jeg kommer jo ikke imellom med min forklaring engang! "Burning ja! Vi så deg jo på lang vei, Du har jo røyklagt hele området her!"

De trodde jeg stod og burnet rett utenfor inngangen der... Måtte jo forklare at jeg IKKE hadde burnet, at jeg hadde fått motor problemer og forklarte hele greia med kjølevannet. Jeg påpeke at det ikke var noen spor der, og når jeg åpnet radiator lokket og de så problemet first hand så lot de meg slippe unna med det.. Ba meg få fiksa bilen snarest osv osv.. Om ikke bilen var i forskriftsmessig stand så burde jeg heller ikke kjøre rundt i den. Bla bla bla. Lamers...... :roll:

Jeg sier det! purken i ålesund er virkelig UTE etter meg!

Så var det bare å sku bilen bort på handicap parkeringen å la den stå der å kjøle seg ned til jeg fikk helt på mer kjølevann. Kjørte så direkte til verkstedet. Der skal den få stå til vi har kommet til bunns i dette problemet en gang for alle!

Hvorfor skal slike ting skje med meg hele tiden? det er jo nesten bare for vanvittig til å kunne gå ann! det er sånt man leser om i Donald.....

Oppsumering av skandalen:

1. Jeg skulle bevise for en MR2-Skeptiker at bilen faktisk FUNGERER, og for et skue han fikk.. tror ikke han ble særlig overbevist nei... :roll:

2. sikkert 100 mennesker som står og ser på... noe så flaut!!! :oops:

3. Som om ikke dette var nok kommer PURKEN og skal ta meg for burning??...

4. Bilen funker ikke, og jeg har mistet Mojoet mitt!

Uff... Tror jeg skal holde meg innendørs en stund... dette var bare så vanvittig flaut!

Er det virkelig MULIG?... også alt på en gang da..

Er vel noe jeg kommer til å le av i ettertid, men akkurat nå er jeg bare skikkelig ille pinlig berørt! :oops: :oops:
Sist redigert av FireWalk den 25 feb 2006 02:10, redigert 2 ganger totalt.

#158164  av Rolfis

Kan skjønne at det var kjedelig der og da, men tror nok at du vil se tilbake på denne hendelsen og dra på smilebåndet om noen år..
MÃ¥tte le litt jeg ihvertfall. :D

#158171  av BrennaRacing

Du kan jo trøste deg med litt kaptein-sabeltannmusikk hvertfall da :lol: :lol:

#158174  av FireWalk

BrennaRacing skrev:Du kan jo trøste deg med litt kaptein-sabeltannmusikk hvertfall da :lol: :lol:
Brente ut en cd med masse barnesanger, Mummi, Bompi bjørnene, Fraglene og Sabeltann... var mest for å ha som kødd, men så ble jeg jo sittende å høre igjennom den da, og syntes sabeltann sangen var ganske fengende faktisk! bra bass på den og.. :D

#158176  av BrennaRacing

Fraglene er faktisk kult :lol: Du får ta med cden til Gatebil :D

Men det er kjipt at det er så mye feil med bilen din....Problemer med kjølesystemet er hvertfall veldig kjedelig....Ikke lett å bli kvitt heller :(

#158178  av FireWalk

BrennaRacing skrev:Fraglene er faktisk kult :lol: Du får ta med cden til Gatebil :D

Men det er kjipt at det er så mye feil med bilen din....Problemer med kjølesystemet er hvertfall veldig kjedelig....Ikke lett å bli kvitt heller :(
Skal ta den med. Når dere hører Snabeltann på full guffe så vet dere at jeg er i nærheten.. ;)

Ja det er kjedelig, det er liksom alltid noe med den bilen. Mekanikerene på verkstedet var veldig uenige om hva som var galt.. Noen mente på det var topp pakningen, andre mente på det garantert var en kjøleslange.. andre mente på det var termostaten osv.. og ingen har noen genial måte å finne ut av det på. Så vi får bare prøve oss frem. Trykk teste systemet og se hva som skjer. :)

#158181  av BrennaRacing

Jaja, du finner nok ut av det til slutt....Du kan være glad du ikke kjører Volkswagen...Tror jeg har vært inne på service 5 ganger i løpet av 1 1/2 måned for akkurat samme feilen på kjølesystemet...De greier ikke å fikse det....Byttet vannpumpe 2 ganger, å strammet noen skruer eller no på vannpumpe et par ganger..Pluss at de har byttet termostat å litt forskjellige....Det er fortsatt ikke i orden, men gidder ikke å dra dit mer...Udugelige folk :twisted:

#158184  av Master

HEhehehe du kommer med noen morsomme historier du FireWalk :D sorry, men jeg må bare le.. :lol:

Og det ordner seg nok en dag skal du se :)

#158187  av jumbo

sorry Firewalk, men alt jeg kan si til dette er.... LOL

:D Om ikke annet, gir du oss her på forumet en riktig god latter noen ganger! Du har jo mer "uflaks" enn donald jo!

#158192  av Azrael

Må bare si jeg føler med deg, det er nesten alltid et eller annet som går galt for deg... Håper du slipper flere problem i framtiden :wink:

#158197  av celicat23

Sagt det før, sier det igjen: du trenger en ny bil!

#158201  av chris

Jeg får ta meg en tur til Ålesund for å hjelpe deg å bevise at mr2 faktisk funker :P

#158220  av predator

:lol: Komiske tilstander i ålebyen ser jeg... Si ifra neste gang du skal overbevise han kisen da, så kan vi jo overbevise han sammen :twisted:
Sabeltann har bra musikk han. Masse bass og fengende låter...

#158222  av GT4 CS

Hva kan man si?? Det er typisk uflaks og være firewalk :lol:
Du får trøste deg med at den dagen "lille satan" virker igjen så kan du jekke ned han kisen igjen hehe.

#158230  av elino

hehe....beklager men må bare le... :lol: