Man må finne en ranked server der det er klaner som spiller. Da er det 100% lagspill hele veien, fok bruker micen og prater til hverandre. Ingen går og lusker rundt alene ( med unntak av sniperene ) og hele spillet blir plutselig 10 ganger artigere!
På disse public serverene så springer jo alle rundt hver for seg og skyter på alt som rører seg, ingen lager "squads" ofte er der ingen commander heller... og som sagt over, folk står og skyter sine egne lagkamerater for å bli første mann til å ta helikopteret hvorpå det viser seg at vedkommende som fikk tak i det ikke kan å fly i det hele tatt, og flyr rett inn i en fjell vegg eller noe..
Slikt blir jeg bare irritert over.. orker ikke spille på slike brett. Det skal være en utfordring å spille!
Det som er artig er når det er virkelig GODE folk som spiller. Når man har en sinnsykt god pilot og en sinnsykt god gunner som virkelig KAN det de driver med. Man må tenke på at man er et LAG som skal vinne et felles mål! Da er det best at lagets beste pilot kjører helikopter, den beste på tank skjører tank osv.
Dødskult når en gjeng på 4 stk kan snike seg inn i basen til fienden, og via micen (squad) så organiserer man hvem som skal skyte hvem, også stormer man inn og tar ut 10 stk av fienden uten å miste en eneste mann selv.
DA er det gøy!
Personlig er jeg veldig god både som helikopter pilot og gunner. og det irriter meg STORT Når jeg får tak i helikopteret, også kommer det en eller annen n00b som sitter og skyter på våre egene tanks og ikke klarer å treffe noe som helst... Får man tak i en i samme klan som kan være gunner (som virkelig KAN det) så kommer man jo på toppen av score listen med en gang ettersom man får det ene killet etter det andre.. En god pilot kan holde helikopteret i luften nesten hele omgangen uten å bli skutt ned en eneste gang. Man flyr tilbake og reparerer etter behov.
Jeg har spilt på et bare slike "anarki" brett som jeg kaller dem, (som beskrevet over) der alle springer rundt uten å danne squads osv. Det beste man kan gjøre på slike brett er egentlig bare å få seg en tank, å kjøre rundt og skyte alt som er av fienden, for alle idiotene springer jo bare rundt og hopper, og ingen har noe system på noe.. hehe