TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Politi jaget ferrarri i 200km/t

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #156984  av sindrejl

De røde Ferrari'ene blåste forbi politikontrollen på E6 i Sør-Sverige. Etter en politijakt i over 200 km/t lyktes en eldre politimann å stanse den ene bilen. Nå risikerer han selv tiltale.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=136858

hva synes dere? er det "greit" at politiet jager de som har kjørt så inni helvete fort eller burde dem sette inn andre ressurser (veisperring lenger fremme osv)?

hva sier dere? er det bra om politiet i norge hadde stoppet sånn ekstrem råkjøring eller burde man la dem stikke for å ikke gjøre saken værre?

#156985  av aneriks

la politiet ta de

#157000  av GT_rider

Slike folk fortjener å bli tatt..Punktum finale. Hva politimannen angår, så er det umuli å uttale seg om.

#157009  av cameleon

Er vel kanskje litt vel drøy den kjøringa der da.

#157023  av Fantare

Første tanken som slo meg når jeg leste artikelen der er: Kommer det en ny film ala Getaway in sweeden? :lol:

Men back to topic.
Jeg syns ikke at de skal få låv og kjøre etter noen som kjører så fort blandt andre bilister. Når politiet gir på så vill selsagt sjåføren også gi mere gass vist han er innstilt på og ikke bli tatt. Og det fører jo til at politiet setter livet til han som de følger etter i fare samt andre trafikkanter.

Men det er jo selsagt min mening :)

#157037  av ST182

Jeg og The Stig hadde vel en ganske grundig diskusjon ang dette for en stund tilbake :wink: SÃ¥ det er vel ingen bombe at jeg er enig med deg Fantare...

Men det virker jo ,utfra artikkelen, som om politimannen tilslutt tok til fornuften og avslutta jakten med å presse ferrarien inn i autovernet idet hastigheten ble lav nok til å gjøre dette uten å risikere liv og helse. Når han først hadde vært tulling nok til å forfølge noen i slike hastigheter så var det da bra at han klarte å gjøre noe fornuftig tilslutt, (etter MIN mening da). Men nå har jeg kjørt endel rundt på de aktuelle veiene og jeg må jo si at det er "mer" forsvarlig å ligge i 200kmt på de veiene enn det er på norske veier. Det svenske veinettet er av en helt annen standard enn det norske. (men da går fort "vinninga opp i spinninga" da hastigheten fort blir ENDA høyere pga høy veistandard, og da er egentlig faren for en tragisk utgang like stor, om ikke større.)

kenneth
Sist redigert av ST182 den 19 feb 2006 18:15, redigert 1 gang totalt.

#157096  av sindrejl

ST182 skrev:Jeg og The Stig hadde vel en ganske grundig diskusjon ang dette for en stund tilbake :wink: SÃ¥ det er vel ingen bombe at jeg er enig med deg Firewalk...

Men det virker jo ,utfra artikkelen, som om politimannen tilslutt tok til fornuften og avslutta jakten med å presse ferrarien inn i autovernet idet hastigheten ble lav nok til å gjøre dette uten å risikere liv og helse. Når han først hadde vært tulling nok til å forfølge noen i slike hastigheter så var det da bra at han klarte å gjøre noe fornuftig tilslutt, (etter MIN mening da). Men nå har jeg kjørt endel rundt på de aktuelle veiene og jeg må jo si at det er "mer" forsvarlig å ligge i 200kmt på de veiene enn det er på norske veier. Det svenske veinettet er av en helt annen standard enn det norske. (men da går fort "vinninga opp i spinninga" da hastigheten fort blir ENDA høyere pga høy veistandard, og da er egentlig faren for en tragisk utgang like stor, om ikke større.)

har firewalk skrevet innlegg her? :P er vel egentlig enig med fantare jeg.. blir fort enda skumlere om politiet henger seg på da farta fort øker.. men svinkjørerne bør jo taes også.

kenneth

#157110  av ST182

uups my bad. hehe blingsa litt bare... sånn nå er det redigert. :wink:

#157128  av Rømmling

det må jo være litt kipt å ikke klare å stikke i fra noen med den bilen da.
vis man først blir registrert i den farta er der jo litt fristene å stikke av da. og vis man kan å bruke bilen burde det være mulig å da.
men at poletiet prøver å følge etter gjør jo bare saken værre mener jeg da. man vil jo satse litt mere for å komme unda da. man vet jo at lappen er forsvunnet like vell og pallespikring blir den del av værdagen fremover.
Man skal jo ikke kjøre så fort men jeg skjønder fristelsen med den bilen å få testet den litt. jeg vet at det er folk inne her som er uenig med mine meninger her nå men men.
det er gøy å kjøre fort og man vet at lappen ryker i sitvasjonen.

#157188  av cameleon

Det der at politiet skal legge seg på hjul i slike hastigheter mener jeg personlig er serdeles dumt. Om man ligger å durer i 200 og politiet kommer, så vil jo en hver fyr med litt omløp i hodet prøve alt han/hun kan for å stikke av, i og med at konsekvensene blir såppas groteske om man blir tatt.

Slik jeg ser det så burde det være masse aktive fotobokser rundt om kring, og gratis utlevering av road angel til samtlige som kjører bil :P

#157195  av TheStig

cameleon skrev:
Slik jeg ser det så burde det være masse aktive fotobokser rundt om kring, og gratis utlevering av road angel til samtlige som kjører bil :P
Du vil ikke møte meg i ei mørk bakgate med den meningen der 8)

#157201  av @lpher

cameleon skrev: Slik jeg ser det så burde det være masse aktive fotobokser rundt om kring, og gratis utlevering av road angel til samtlige som kjører bil :P

#157225  av cameleon

TheStig skrev:
cameleon skrev:
Du vil ikke møte meg i ei mørk bakgate med den meningen der 8)
:mrgreen:

#157287  av sindrejl

@lpher skrev:
cameleon skrev: Slik jeg ser det så burde det være masse aktive fotobokser rundt om kring, og gratis utlevering av road angel til samtlige som kjører bil :P
mye rart her.. teksten forsvinner faktisk.. gjorde det til meg også

#157305  av GT4 CS

De gjorde iallefall en riktig vurdering med og ikke forfølge ene bilen inn i bolig omerådet. Om trafikken tillot det så gjorde de riktig i og følge etter dem, ellers er det jo bare og aldri slippe gassen om man kjører så fort og blir målt. Og at bilen ble presset av veien er bare bra, skulle vært gjort oftere, men er jo en viss rissiko ve ddet da :lol:
Og flere fotobokser, NEI TAKK. Det skaper bare flere farlige forbikjøringer mellom boksene fordi folk kjører 5-10kmt under grensa etter og ha passert skiltet om fotobok, også får de ikke farten opp igjen. Fotobokser er helt ok rundt skoler og lignende, men ikke på vanlig vei.