TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ring for pris

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #155993  av TheStig

Kan noen forklare meg dette med "ring for pris" i salgsannonser? På hvilken måte skal det fremme salget?! Har irritert meg over dette i alle år siden det bare kompliserer tingene. Om jeg ringer og får en pris så sier jeg jo bare adjø om prisen er for høy på lik linje med at jeg surfer videre hvis prisen i annonsen er for høy .. For å være ærlig orker jeg ikke å ringe engang ....

#156006  av angrykid

Jeg tror gjerne at selger vil lufte litt ang pris, og det er jo tross alt lettere å få solgt bilen produktet/varen om man faktisk snakker med noen i stedet for å bare sette en pris, og så surfer kjøperen videre. :)

er jo det samme som å skrive at pris kan diskuteres. du ringer jo for å sjekke om prisen er veldig prutbar, eller bare litt..

#156023  av sindrejl

er nok litt lik thestig der.. ringer aldri når det står "ring".. om det er diskuterbar pris kan man skrive "ca" foran.. nesten umulig å by for en bil man ikke har sett IRL

#156033  av GT4 CS

Ring for pris = jeg vet ikke helt hvor høy pris jeg kan sette syndrom, de føler de får mer får den om de blir oppringt osv. Har sjekket et par biler for en periode tilbake, og de 2 som det sto ring for pris på var selvfølgelig dyrere en takst og selvfølgelig mye bedere en alle andre bilene osv, selger for dermed reklamert enda mer for bilen sin. Men jaja, ikke sikkert derfor de skriver det heller hehe.
En grei regel,sett alltid en pris som er noe høyere en forventet, får man prutet 5-10000kr trur man jo uansett man har gjort et røverkjøp :lol:

#156038  av CelicaTurbo

i utgangspunktet går jeg bare videre i annonselistingen om det ikke står pris i en annonse. Står det ikke pris så gjør enten ikke eier nok for å selge bilen sin (gidder ikke sjekke hva som er markedspris) eller så er prisen i utgangspunktet høyere enn hva markedet tilsier og eier vil reklamere ekstra.. Jeg tror det er ganske mange som mister interesse om det ikke står pris i en annonse.

#156057  av arctic_celi

Helt enig! har aldri forstått det der jeg heller.

Eneste grunn å ha "ring" som pris er å få billigere annonse plass på finn.no,
hvis man ikke har den på finn(eller en annen betalingsplass).. som fks på autodb... så er det bare tull etter min mening.

Når jeg leter etter biler så leter jeg i 3-4forskjellige websider og sammenligner disse...
så gidder man ikke å ringe på en enkel bil som mest sannsylig er for dyr.
Bruker faktisk å ta de bort i "søket" jeg kjører siden jeg tar en minste pris.

:-)

Men folk for gjøre som de vil... men etter min mening er det dumt hvis man satser på et bredt marked.