TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mk3 i Nyeste Gatebil bladet......

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #154861  av Mr2 Mk2

Gratulerer med å få bilen testet i bladet Jan Erik :) Kjempestas det,bare synd han med turboen kjørte raskere :lol: 8) Virker som testsjåføren(the stygg) var imponert,eneste han savnet var vel motorkraft,men det er jo ingen bombe.
 #154932  av jan-erik

Jostein skrev:Gratulerer med å få bilen testet i bladet Jan Erik :) Kjempestas det,bare synd han med turboen kjørte raskere :lol: 8) Virker som testsjåføren(the stygg) var imponert,eneste han savnet var vel motorkraft,men det er jo ingen bombe.
Takk. Men han med turbo'en heter også Jan Erik og er på forumet her... :) men regner med denne var til meg.

Har ikke sett det selv enda jeg, så får nok ut å kjøpe meg bladet jeg også. Forskjellen er jo ellers at den bilen hadde et senkesett, stabstag pakke, og R-dekk. Men det viser jo hvor mye potensiale det ligger i MK3-en når man gjør tingene riktig som herr Larsen har gjort.

Min blir turbomodifisert den også snart om alt går etter planen med et kit som gir enda mer effekt :twisted:

The Stygg var veldig imponert over hvor lettkjørt og velbalansert MR2-en var. Ikke mange som sier det om midtmotoriserte MR2-er....
 #154941  av Andreazz

jan-erik skrev:

Har ikke sett det selv enda jeg, så får nok ut å kjøpe meg bladet jeg også. '
SÃ¥ bilen i bladet ja, sikkert arti det!!
Men, får du ikke et nr av bladet når de har laget en reportasje med din bil??

#154948  av CelicaTurbo

ah, gratulerer med PR... nesten synd at jeg må kjøpe det bladet da :D

#155081  av supratt

Folk som sier at mid-engined biler er vanskelige og "farlige" å kjøre kan ikke kjøre bil. :wink:

Ble kjempeoverrasket over hvor lett samtlige mr2 generasjoner var å kjøre jeg.

Styggøy mildt sagt. :twisted:

#155114  av Anders gullstein

Har da sett mk3 i touge challange på disse Best Motoring filmene. De har et ganske bra trimpotensiale på understellet, så henger jævli på.

#155127  av Larsen

supratt skrev:Folk som sier at mid-engined biler er vanskelige og "farlige" å kjøre kan ikke kjøre bil. :wink:

Ble kjempeoverrasket over hvor lett samtlige mr2 generasjoner var å kjøre jeg.

Styggøy mildt sagt. :twisted:
Bare man har respekt for mr2en så går det som regel bra!

#155138  av supratt

Har aldri respekt for noen som helst bil. Mulig de første 100 meterne da. :?

Bilen skal tuktes, og det er bare en måte å gjøre det på og det er å dra den til grensen for hva den tåler. :twisted:

Det er først da man lærer bilen å kjenne og kan håndtere den i nesten alt av situasjoner. (MERK: nesten alt av situasjoner)

Sant nok at Mr2ene kommer som en såkalt "sledgehammer" med rumpa, men om man er rask så er ikke det noe problem. Problemet oppstår om man er rask når man skal justere inn rumpa, det er der alt for mange gjør feil. :? For da kommer den berømte STORE kontraen.

Raskt ute for å gjennoppta kontroll og fine bevegelser med rattet for å få den inn igjen for å si det sånn. Det har funket fint på alle mid-engine biler jeg har kjørt iallefall. :)

Push the LIMITS!!! :twisted:

#155279  av CelicaTurbo

jeg var i butikken i går og der var det Gatebil blad nr 1 2006, men det bladet hvor denne artikkelen er i er vel nr 2? Vil ikke kjøpe feil blad :)

Angående MR2 så tror jeg mange overdramatiserer ræven til å være farlig når det kun trengs litt annen erfaring og teknikk for å kjøre slikt, og personlig tror jeg at hovedproblemet med mange som opplever stor kontrasladd er at de styrer mot kontraen for sent, og de styrer mot med alt for stort rattutslag, og så klart at de ikke gir moderat gass :) Min erfaring på området er noe begrenset for det er som supratt skriver at om man ikke kjører på grensen så lærer man heller ikke hva grensen er, og jeg kjører sjeldent så aktivt som det annet enn de gangene jeg får bilen til en bane.. (anbefaler derfor alle om å ta turen til banetreff eller våre is/sommer-treff)

#155285  av cameleon

CelicaTurbo skrev:jeg var i butikken i går og der var det Gatebil blad nr 1 2006, men det bladet hvor denne artikkelen er i er vel nr 2? Vil ikke kjøpe feil blad :)
Harde kår nå som du har fått deg unge eller? Hele apanasjen går med til bleir og Nestle barnemat? :lol: Neida hehe..Du får gjøre slik som meg da vettu. finn bladet og røsk ut de sidene som er relevant :P Ellers så er jo cresco en fin ting :P

#155320  av CelicaTurbo

det er ikke pengene det går på, men jeg det er ikke så ofte jeg kjøper bilblader og når jeg gjør det så kjøper jeg normalt ikke gatebil magasinet rett og slett pga at jeg ikke liker det spesiellt godt ;)

#155406  av jan-erik

CelicaTurbo skrev:jeg var i butikken i går og der var det Gatebil blad nr 1 2006, men det bladet hvor denne artikkelen er i er vel nr 2? Vil ikke kjøpe feil blad :)
Er nr 1 2006 artikkelen er, så du kan trykt kjøpe bladet som er ute i handelen nå. Er totalt 4 sider artikkelen går over, hvor de 2 første er stort bilde av begge MR2-ene.

Andre ting verdt å lese er litt om Top Secret Supra'en som er på norske hender for øyeblikket.

#155411  av CelicaTurbo

ok, da skal jeg kjøpe det bladet da.. Top Secret supraen står hos den lokale Toyotaforhandleren her, utstilt med åpent panser, så det henger nok noe sikkel fra meg under panseret der :D

#155470  av cameleon

CelicaTurbo skrev:det er ikke pengene det går på, men jeg det er ikke så ofte jeg kjøper bilblader og når jeg gjør det så kjøper jeg normalt ikke gatebil magasinet rett og slett pga at jeg ikke liker det spesiellt godt ;)
Kan ikke være mer enig med deg. Synes generelt alle disse bilbladene i hyllene serverer 95% crap. Hadde vært gøy med et blad som faktisk hadde inneholdt teknisk stuff og ikke kun reklame for for div mms bilder samt silikondukker :?

#155543  av lexusmann

cameleon skrev:
CelicaTurbo skrev:det er ikke pengene det går på, men jeg det er ikke så ofte jeg kjøper bilblader og når jeg gjør det så kjøper jeg normalt ikke gatebil magasinet rett og slett pga at jeg ikke liker det spesiellt godt ;)
Kan ikke være mer enig med deg. Synes generelt alle disse bilbladene i hyllene serverer 95% crap. Hadde vært gøy med et blad som faktisk hadde inneholdt teknisk stuff og ikke kun reklame for for div mms bilder samt silikondukker :?
Er litt sant som du sier....MEN jeg må vel kjøpe bladet, jeg også... :wink: