TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dagens Medier!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #152867  av proson

Slet som f. med å få til å sove i går natt, så jeg sto opp, og begynte å skrive et innlegg som jeg tenkte å sette inn i Adresseavisen. Vil gjerne få litt respons fra dere før jeg sender det inn til adressa... :) Håper det faller i smak! :D

Dagens medier:

Dagens medier er preget av drap, voldelige ran, katastrofer, bilbomber i Irak og veldig mye av hva som er galt vår verden. Og det virker som positive hendelser blir satt helt ned på prioriteringslisten til aviser, radio og TV. Får vi egentlig noe positivt ut å høre om drap og vold hver dag? Alt det skaper er frykt!

Ta USA som eksempel. Her er mediene virkelig overfokusert på det negative! Eksempel: hvis en seriemorder er «løs» i et sted, og denne seriemorderen har drept 5 tilfeldige offer som har stått og ventet på bussen si klokken 05.00. om morgenen i 5 forskjellige delstater. Dette kommer i alle slags media over hele USA. Hva skaper dette? Jo, dagene etter er store deler av USAs befolkning på 290 millioner livredde for å ta bussen klokken 05.00. om morgenen! En enorm frykt bølge over hele USA grunnet at 5 av 290 000000 amerikanere er drept! Sjansen for å komme ut for det samme som disse 5 er omtrent like stor som at du skal dø av lyn nedslag en skyfri sommerdag!

På samme måte med Sars og fugleinfluens. Store overskrifter verden over, fyller folk med frykt! «Og nei», 30 av våre 6 milliarder medmennesker er døde av fugleinfluens, jeg tørr ikke spise kylling! Hvis dødstallene på Fugleinfluens en gang stiger over 100 i Norge, da går det an å begynne å bekymre seg, men slik som situasjonen er nå, burde denne informasjonen kun vært gitt til forskere og spesielt interesserte. Det skaper bare unødig hodebry for folk flest!

Jeg hører stadig folk si at det er veldig mye forferdelige ting som skjer med samfunnet nå for tiden, som selvmord, drap og vold. Og at det var mye bedre før i tiden, men faktumet er at det har aldri vært bedre! Grunnen er at media de siste årene blitt modernisert, informasjon spres raskere enn tidligere og teknologi har gjort verden mer åpen. Slik at sjonalister mye lettere finner negative ting og skrive om. For faktumet er at vold, drap og katastrofer selger best!

Konklusjon:

Media oppnår store salgstall på deres fokus på det negative, mens verden blir stadig mer fylt med frykt! Frykt skaper bare usikkerhet, sinne, rasisme, vold, og unødvendige psykiske belastninger på verdensbefolkningen. Media bør heller fokusere på det positive som skjer!

Andreas
Sist redigert av proson den 27 jan 2006 14:26, redigert 1 gang totalt.

#152873  av Kebab gud

er ikke en h i sars

#152876  av sleeper

fornuftig inlegg!
eneste jeg har å sette finge`n på er noen skrivefeil.....
 #152913  av proson

Var endel skrivefeil ja:P Skal få rettet opp i det, men regne med litt skriveleif når en skriver et innlegg kl 4 om natten :P :roll:

#153569  av Gjertsen

Spm. Får man kun fugle influensa ved å spise kylling?
Trudde jeg ikke!
Får man kugalskapen ved å drikke melk og spise ku? :p

Hehe noen spm bare *le*
(kugalskapen var en spøk)