TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motorsykkel lappen..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #151899  av Andreazz

Noen som vet hva det koster å kjøre opp til motorsykkel? Er det de samme nye reglene som til oppkjøring av bil?
Skal ha motorsykkel lappen uansett, men jeg var bare nysgjerrig på sånn ca. pris :D
Sist redigert av Andreazz den 21 jan 2006 12:12, redigert 1 gang totalt.

#151933  av jonny on the spot

er ikke helt sikker, men tror det er ''litt'' mindre kostnader en å ta lappen på bil...

#151937  av Larsen

Kommer veldig ann på hvor god man er da man begynner. En som har tatt lappen og har kjørt moped elller lignede klarer vel 6-8 timer. + langkjøring + oppkjøring så kommer det nok på en ca. 10k

#151938  av Fantare

jonny on the spot skrev:er ikke helt sikker, men tror det er ''litt'' mindre kostnader en å ta lappen på bil...
Var ei dame som går i klassen min og hun betalte rundt 20K for og kjøreopp til sykkel i sommer

#151940  av Andreazz

Okey, takker for svar..
Er oppvokst på 2-hjuling, så det skal ikke være nå stort problem :D
Angrer bare sterkt på at jeg ikke kjørte opp til 125 da jeg var 16 :?

#151946  av The Doctor

Lappen har blir mye dyrere nå.. For nå er det obligatorisk å ha et par kjøre timer på bane, også har det blitt en minimum med kjøretimer.. Så nå tror jeg du mest sannsynlig vil ryke på hvertfall 15'

#151996  av one

Tok lappen i 2000 og betalte vel en plass mellom 6500\8000kr.

#151999  av maxgets

one skrev:Tok lappen i 2000 og betalte vel en plass mellom 6500\8000kr.
Det kommer man ikke ned i lenger =)

Nå med det nye så må du ha sikkerhetskurs på bane og noe til, det koster 6-7k for bare det.. så "må" du ha vertfall en dobbelt time til en tusing om du er flink. også oppkjlring kommer nok fort på nærmere 2k

Så er vel ikke mulig å komme under en 10-12k sånn jeg har forstått det nå

#152009  av celica1.8

når eg ringte i november i fjor, så sa di at eg måtte rekna med 14-16lapper...
men hvis eg var flink å kjøre så kunne det gå fint me 10-11lapper

eg tok teorien ifjor og skal kjøre når sesongen begynner igjen. ( bare teoriprøven koster 335,-....)

#152020  av mr.two

Hadde 1 kjøretime, og oppkjøring. Er kjekt med A1 sertifikat fra før.

#152055  av maxgets

mr.two skrev:Hadde 1 kjøretime, og oppkjøring. Er kjekt med A1 sertifikat fra før.
Det hjelper ikke lenger.. må ha det obligatorsike nå selv med A1
 #152266  av torjusrr

jeg tok lett lappen når jeg var 16. dette var tvang fra foreldre hvis jeg skulle få kjøre noe på to hjul. de synes det var for lite opplæring på moped:)
uansett er jeg veldig glad for det i dag.
jeg tok tung lappen i fjor sommer og klarte meg me 5500.. :P