TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mr2 mk2 med tilhenger

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#148232  av MR2turbo

Er en voksen fyr på sola sin :) Fred Roland om jeg ikke husker feil... Han har hatt bilen snart i 6 år tror jeg... og har hele tiden hatt hengerfeste... ;) ser han av og til med båten sin bak....

#148246  av toyota_mr2

oki i instrusjons boka mi står de at du ikke skal ha hengerfeste de står et krys åver kroken er det bare på turboene de??

#148251  av jonny on the spot

ikke bare på turboen, stårpå min GTI også. HE HE hengerfeste på en mr2 :mrgreen:

#148309  av jarell

Hvis det ikke er en til på Østlandet (?) så har jeg også sett den på Tusenfryd utenfor Oslo for et 2-3 år siden. Skal ærlig innrømme at det er en av de gangene jeg ikke trodde det jeg så... :o

PÃ¥ den annen side - Utrolig kult at han bruker MRn sin til "alt". 8)

#148319  av toyota_mr2

rart det blir solkt hengerfeste vis de står i bruksanvisningen at bilen ikke ska dra henger

#148658  av jsun

Ser ikke veldig mye bedre ut når jeg drar henger med bilen min heller :wink:
Men har man båt, så må man!!!

#148716  av chris

toyota_mr2 skrev:rart det blir solkt hengerfeste vis de står i bruksanvisningen at bilen ikke ska dra henger
universalt kanskje? ;)

uansett burde det vært straffbart å ha hengerfeste på mr2 :P

#148751  av toyota_mr2

ja jei er enig med dei i de for de så sjikeli dumt ut tror ikke du kan trekke så mye med den uanset

#151279  av kake

Er ikke mye ekstra vekt man kan ha i bagasjerommet nei, under 200kg om jeg husker rett ? En tilhenger med båt da vil jo slite rimelig bra på understellet. Han har nok ikke noe problem med feste nei, men styring blir det vel værre med :wink:

#151430  av kaimagne

Det kommer jo helt an på hvordan du laster tilhengerredskapen din det da. Er ikke noe problem å få en bakhjulsdreven bil til å spinne hele tida, om man bare legger lasta bak. S

Som regel så står det maks 75 kg vekt på draget, så meninga er jo at den skal være balansert...

Av egen erfaring så bruker jeg ca 30-40 kg på kula når jeg har kjørt med campingvogn, det gir mest stabilitet. Mere, så går bilen i halvplan, og blir understyrt, og mindre, så ligger den og bukter seg på veien som en slange...

#151460  av toyota_mr2

men de kan jo ikke ver bra å tra noe meden sportsbil den er jo ikke blit lakt for å dra noe jeg har vertfal ikke sit spørtsbil som har hengerfeste uten om dene

#151506  av jsun

toyota_mr2 skrev:men de kan jo ikke ver bra å tra noe meden sportsbil den er jo ikke blit lakt for å dra noe jeg har vertfal ikke sit spørtsbil som har hengerfeste uten om dene
Ikke noe problem det!! Dersom alt er ballansert riktig. (Som Kaimagne sier) Sportsbil med hengerfeste gjør den jo bare mer praktisk!!
Men ja... det ser dumt ut :wink:
Men at de tåler det?...... ikke noe problem :D

#151568  av toyota_mr2

vis de tåler de vorfor står de da et krys åver hengerfeste i honboka på bilen min???

#151610  av jsun

toyota_mr2 skrev:vis de tåler de vorfor står de da et krys åver hengerfeste i honboka på bilen min???
Kan vel ha noe med at det ikke kunne leveres originalt til MR2. Vet at mitt feste er "tilpasset" min bil av Toyota, da jeg kjøpte den, i og med at det måtte ettermonteres. Men en MR2 er nok ikke svakere bygd enn en Celica.
En annen ting på MR2 er jo plassering av motor og potter, kan tenke meg at det blir skikkelig kronglette å ettermontere noe slikt på den.