Nok et nytt medlem
Legg innLagt inn:29 aug 2003 01:39
Hei folkens
Jeg kjører en 87 Corolla GT Coupe, som jeg pusler litt med når jeg har tid. Jeg er arbeidsledig for tiden, så jeg har med andre ord masser av tid
Bilen er egentlig bruksbilen min da jeg har et annet prosjekt jeg bruker tiden min på.. men ting har jo som kjent en tendens til å skli ut, så jeg har fått gjort litt med den etterhvert.
Bilen kom med gule Koni og Koni fjærer når jeg kjøpte den, ellers var den original.
Jeg har montert en GReddy bakpotte, med 2.5" rør frem til midt under bilen et sted. Det meste av interiøret er revet ut, og frontsetene er erstattet med OMP glassfiberstoler. Et Safety Devices veltebur er vel midt mellom Oslo og Averøya når jeg skriver dette. Forhåpentligvis er også et komplett sett med polyurethane-foringer til understellet på vei over fra Fensport i england. Et GReddy stabstag til dempertårnene foran er bestilt, og et GRex luftfilter ligger å venter på montering. Felgene jeg kjører på er av verste 80-tallstype. 6x14 med en dekkdimm jeg ikke engang husker. Har kjøpt et sett 7x15 som skal duge på bane, og etterhvert håper jeg på å få kjøpt et sett med 8x15 eller 8x16, som seg hør og bør på disse bilene. Bilen skal også få ny lakk før vinteren, tar det i samme slengen som jeg monterer buret.
Bilen har en 4A-GE 1.6 16v , men ikke av den normale 124 hk-utgaven. Bilen er importert fra Sveits, så jeg har såklart den avgassvennlige versjonen med eksosresirkuleringsventil og luftmengdemåler. Bilen yter da 115 hk. Jeg har dog kjøpt delemotor til bilen, og jeg skal flytte over ledningsnett,MAP-sensor og diverse andre deler, så bilen får de 124 hk den fortjener.
Jeg har såklart mange andre planer for bilen også, men vi får se hva som blir realisert etterhvert som tiden går. Alt koster penger...
Jeg kjører en 87 Corolla GT Coupe, som jeg pusler litt med når jeg har tid. Jeg er arbeidsledig for tiden, så jeg har med andre ord masser av tid

Bilen kom med gule Koni og Koni fjærer når jeg kjøpte den, ellers var den original.
Jeg har montert en GReddy bakpotte, med 2.5" rør frem til midt under bilen et sted. Det meste av interiøret er revet ut, og frontsetene er erstattet med OMP glassfiberstoler. Et Safety Devices veltebur er vel midt mellom Oslo og Averøya når jeg skriver dette. Forhåpentligvis er også et komplett sett med polyurethane-foringer til understellet på vei over fra Fensport i england. Et GReddy stabstag til dempertårnene foran er bestilt, og et GRex luftfilter ligger å venter på montering. Felgene jeg kjører på er av verste 80-tallstype. 6x14 med en dekkdimm jeg ikke engang husker. Har kjøpt et sett 7x15 som skal duge på bane, og etterhvert håper jeg på å få kjøpt et sett med 8x15 eller 8x16, som seg hør og bør på disse bilene. Bilen skal også få ny lakk før vinteren, tar det i samme slengen som jeg monterer buret.
Bilen har en 4A-GE 1.6 16v , men ikke av den normale 124 hk-utgaven. Bilen er importert fra Sveits, så jeg har såklart den avgassvennlige versjonen med eksosresirkuleringsventil og luftmengdemåler. Bilen yter da 115 hk. Jeg har dog kjøpt delemotor til bilen, og jeg skal flytte over ledningsnett,MAP-sensor og diverse andre deler, så bilen får de 124 hk den fortjener.
Jeg har såklart mange andre planer for bilen også, men vi får se hva som blir realisert etterhvert som tiden går. Alt koster penger...
