TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nok et nytt medlem

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #15185  av aWeX

Hei folkens

Jeg kjører en 87 Corolla GT Coupe, som jeg pusler litt med når jeg har tid. Jeg er arbeidsledig for tiden, så jeg har med andre ord masser av tid :) Bilen er egentlig bruksbilen min da jeg har et annet prosjekt jeg bruker tiden min på.. men ting har jo som kjent en tendens til å skli ut, så jeg har fått gjort litt med den etterhvert.

Bilen kom med gule Koni og Koni fjærer når jeg kjøpte den, ellers var den original.
Jeg har montert en GReddy bakpotte, med 2.5" rør frem til midt under bilen et sted. Det meste av interiøret er revet ut, og frontsetene er erstattet med OMP glassfiberstoler. Et Safety Devices veltebur er vel midt mellom Oslo og Averøya når jeg skriver dette. Forhåpentligvis er også et komplett sett med polyurethane-foringer til understellet på vei over fra Fensport i england. Et GReddy stabstag til dempertårnene foran er bestilt, og et GRex luftfilter ligger å venter på montering. Felgene jeg kjører på er av verste 80-tallstype. 6x14 med en dekkdimm jeg ikke engang husker. Har kjøpt et sett 7x15 som skal duge på bane, og etterhvert håper jeg på å få kjøpt et sett med 8x15 eller 8x16, som seg hør og bør på disse bilene. Bilen skal også få ny lakk før vinteren, tar det i samme slengen som jeg monterer buret.

Bilen har en 4A-GE 1.6 16v , men ikke av den normale 124 hk-utgaven. Bilen er importert fra Sveits, så jeg har såklart den avgassvennlige versjonen med eksosresirkuleringsventil og luftmengdemåler. Bilen yter da 115 hk. Jeg har dog kjøpt delemotor til bilen, og jeg skal flytte over ledningsnett,MAP-sensor og diverse andre deler, så bilen får de 124 hk den fortjener.

Jeg har såklart mange andre planer for bilen også, men vi får se hva som blir realisert etterhvert som tiden går. Alt koster penger... :)
Vedlegg
108_0844.JPG
108_0844.JPG (122.95 kiB) Vist 1237 ganger
108_0856.JPG
108_0856.JPG (121.35 kiB) Vist 1237 ganger

#15205  av CelicaTurbo

er en kult-bil den der, kan ha det mye gøy med den på bane :D Og velkommen til forumet! :)

#15207  av Mr2 Mk2

Velkommen inn i varmen :wink:

#15220  av chris

Jeg tror jeg sa velkommen i en annen tråd i natt, men, velkommen :D

#15238  av MR2turbo

Velkommen, ja :)
Kul bil, har virkelig sansen for AE86, ja.. ;)

Om du ønsker mere effekt i den bør du ta deg en prat med Egon på Gadbjerg motorimport http://www.motorimport.dk så har han kompressormotorer til deg ;) Når jeg var nede hos han hadde han et front clip av en Levin AE86 med komporessor motor i... Den har 165hk :) I tilegg til endel 4agze motorer løst.. :wink:

#15240  av erling

Väkomna.. Tøff bil det der!

Er det mye styr å bygge om til japan-front på de der? Har alltid lurt på det serru.. :) Da får man jo LHD og den tøffeste fronten. :)

#15269  av aWeX

MR2turbo skrev:Velkommen, ja :)
Kul bil, har virkelig sansen for AE86, ja.. ;)

Om du ønsker mere effekt i den bør du ta deg en prat med Egon på Gadbjerg motorimport http://www.motorimport.dk så har han kompressormotorer til deg ;) Når jeg var nede hos han hadde han et front clip av en Levin AE86 med komporessor motor i... Den har 165hk :) I tilegg til endel 4agze motorer løst.. :wink:
Hmm, er du sikker på at det ikke var en levin AE92 eller AE101? AGZE-motoren kom aldri i AE86, men det er en veldig vanlig konvertering, så det kan jo hende han har fått tak i en som er konvertert. Da er jo all jobben allerede gjort, så det hadde vært greit å kjøpt noe sånt.

Jeg har uansett mere lyst på turbo. Får man tak i en blokk med innmat fra AGZE-motoren som man monterer på AGE-toppen har man jo en motor som tåler 3-400 hk rent mekanisk. Det er jo greit å bygge turbo på noe sånt :) Så synd at drivverket ikke tåler stort mere enn 200hk. Synd for meg, bra for lommeboka :D

#15270  av aWeX

Takk for velkomsten alle sammen, det varmer langt inne i hjerteroten :)
Skal legge ut informasjon om prosjektet hver gang det skjer noe.
Fikk forresten velteburet mitt i dag...
*weeeeeeeeeeeeeeee*
:)

Ang. ombygging til trueno-fronten med vippelykter, så har jeg ikke undersøkt så mye om dette, men jeg mener det har blitt gjort. Man får jo trueno som LHD også, er masser av de borte i USA.

#15273  av MR2turbo

aWeX- skrev: Hmm, er du sikker på at det ikke var en levin AE92 eller AE101? AGZE-motoren kom aldri i AE86, men det er en veldig vanlig konvertering, så det kan jo hende han har fått tak i en som er konvertert. Da er jo all jobben allerede gjort, så det hadde vært greit å kjøpt noe sånt.

Jeg har uansett mere lyst på turbo. Får man tak i en blokk med innmat fra AGZE-motoren som man monterer på AGE-toppen har man jo en motor som tåler 3-400 hk rent mekanisk. Det er jo greit å bygge turbo på noe sånt :) Så synd at drivverket ikke tåler stort mere enn 200hk. Synd for meg, bra for lommeboka :D
Jeg tok kansje feil, ja ;) Legger et bilde av den under..
Han har 4agze omtorer og har fått laget turbo-manifold til denne og, mener at han hadde liggende på lager av den ;) Så om du skulle finne på no sånt, ville jeg tatt kontakt med han :P
Vedlegg
Levinclip.jpg
Levinclip.jpg (65.03 kiB) Vist 1183 ganger

#15276  av aWeX

[quote="MR2turbo

Jeg tok kansje feil, ja ;) Legger et bilde av den under..
Han har 4agze omtorer og har fått laget turbo-manifold til denne og, mener at han hadde liggende på lager av den ;) Så om du skulle finne på no sånt, ville jeg tatt kontakt med han :P[/quote]

Det der er sannsynligvis en AE92 eller noe. Siden AE86 har rwd, er motoren på denne langsmontert, ikke tverrstilt som på denne bilen :)

Jeg så han hadde manifolder , men de var til Garret-turboer. Man får vel lagd adapterplater så man kan montere f.eks Mitsubishi-turbo på Garret flens, som da jeg skal bruke. Hvis manifolden ikke er så dyr, er jo det et alternativ :)

Takk for tipset

#15279  av MR2turbo

aWeX- skrev: Det der er sannsynligvis en AE92 eller noe. Siden AE86 har rwd, er motoren på denne langsmontert, ikke tverrstilt som på denne bilen :)
ah, off course! min feil :oops:
aWeX- skrev:Jeg så han hadde manifolder , men de var til Garret-turboer. Man får vel lagd adapterplater så man kan montere f.eks Mitsubishi-turbo på Garret flens, som da jeg skal bruke. Hvis manifolden ikke er så dyr, er jo det et alternativ :)

Takk for tipset
Hvorfor vil du bruke mitshubishi turbo? Er det ikke mere kurant og billigere å bruke en garret turbo? Dem kan du jo komme over brukt for en rimelig penge og ;) Jeg skal ikke legge meg opp i ditt prosjekt altså, men er bare litt nysgjerrig...
Tror ikke han ga meg prisen på den manifolden, men om du sender en mailså er han rask med å svare.. :)

#15281  av funkes

Det kan vel ha noe med hans andre prosjekt å gjøre? :)
Det er et prosjekt jeg har trua på :D

#15346  av aWeX

MR2turbo skrev: Hvorfor vil du bruke mitshubishi turbo? Er det ikke mere kurant og billigere å bruke en garret turbo? Dem kan du jo komme over brukt for en rimelig penge og ;) Jeg skal ikke legge meg opp i ditt prosjekt altså, men er bare litt nysgjerrig...
Tror ikke han ga meg prisen på den manifolden, men om du sender en mailså er han rask med å svare.. :)
Jeg har en Mitsubishi Galant VR4 som jeg holder på å ordne opp. Turboen er gåen, og jeg skal uansett skifte til større turbo. Dermed kan jeg overhale den turboen og bruke den på corollaen. Jobber dessuten med å få tak i en VR4 frontclip, for å få ekstra deler til prosjektet (mangler en haug smådeler som trengs for å få bilen sammen igjen). En "added bonus" av dette er jo at jeg får masse reservedeler til motor og girkasse ( 4x4 + turbo = girkassehavari :) ) Kjøper jeg frontclip får jeg jo også en fungerende turbo og grom intercooler til corollaen

Bare for å ta med litt info (les: skryt) om prosjektet i samme slengen, så er dette da altså en Mitsubishi Galant VR4 EVO som er rigget for Grp. N rally, og senere registrert for gatebruk. Bilen har derfor et helt greit veltebur, og Proflex coilovers med justerbar kompresjon og rebound. Galant VR4 EVO er en direkte forgjenger til Lancer EVO-bilene. Da Galanten ble litt for stor for rallybruk, flyttet de over motor og drivverk til en Lancer, og dette ble da Lancer EVO 1. Forskjellen på VR4 EVO og vanlig VR4 er at EVO`en har større dyser, større turbo og lavere utveksling på giret.

Grunnen til at denne bilen endte opp hos meg er faktisk litt morro. En kompis av meg kjøpte bilen, men betalte ikke lånene sine. Banken kom for å hente bilen, men siden han hadde begynt å skru den fra hverandre for å fikse den opp, kunne ikke banken legge den ut på vanlig auksjon. Etter en budrunde mellom meg og en tidligere eier, ble bilen min for den nette sum av 23.000 kroner. Turbo,eksosmanifold og ett stempel var gåent, så bilen hadde jo litt mangler.
Jeg synes uansett ikke det er dyrt for en såpass grom bil. Fikk også med en hel haug med deler som kan være kjekt å ha. Men nå er det nok skryt, nå skal jeg sove av meg rusen fra byturen tidligere i kveld\natt :):)

#15355  av CelicaTurbo

husker jeg så bilder på bilforumet.net når du kjøpte den bilen ja, artig prosjekt det der tipper jeg :)

#15398  av erling

Husker den Galanten fra japsetreffet ifjor. Han holdt til på samme campingen som oss. En skikkelig sleeper den! :)