Vel, kjekt om dere med turbo kan se på disse bildene og sammenligne litt med hva dere selv har på deres biler..
dette er bilde av en standard ct26 turbo:

Og dette er bilde av en keramisk ct20b turbo:

Merk at det som identifiserer den keramiske er den kantete biten av akslingen rett nedenfor den stjerneformede enden.
Og her er et bilde av min herjede turbo:

Så, hva er dette for noe? Akslingen under stjernebiten er ikke rund slik som på det øverste bildet, og bladene i kompressoren ser ut til å stå to og to sammen? På begge de to andre ser det ut til at bladene har lik radiell-avstand mellom seg?
Ellers kan det nevnes at jeg klarte fint å rugge akslingen opp og ned litt(med tanke på at jeg ikke har kjørt motoren siden i går og oljen har rent bort så skal denne bevegelsen være uproblematisk), mens det var ingen slark på inn-ut bevegelser som jeg kunne kjenne ihvertfall og det er jo fint.
men, som sakt, noen som kjenner igjen på deres egen bil at aksling ser slik ut og at bladene står sammen på denne måten?
					
										
																														 
					 
					 dette er bilde av en standard ct26 turbo:

Og dette er bilde av en keramisk ct20b turbo:

Merk at det som identifiserer den keramiske er den kantete biten av akslingen rett nedenfor den stjerneformede enden.
Og her er et bilde av min herjede turbo:

Så, hva er dette for noe? Akslingen under stjernebiten er ikke rund slik som på det øverste bildet, og bladene i kompressoren ser ut til å stå to og to sammen? På begge de to andre ser det ut til at bladene har lik radiell-avstand mellom seg?
Ellers kan det nevnes at jeg klarte fint å rugge akslingen opp og ned litt(med tanke på at jeg ikke har kjørt motoren siden i går og oljen har rent bort så skal denne bevegelsen være uproblematisk), mens det var ingen slark på inn-ut bevegelser som jeg kunne kjenne ihvertfall og det er jo fint.
men, som sakt, noen som kjenner igjen på deres egen bil at aksling ser slik ut og at bladene står sammen på denne måten?
- Kristian - grunnlegger av ts-ogn (først mr2-ogn) helt tilbake i 2001
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
					 						
            1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet





 Kan se ut som bilen din gått uten eller med dårlig luftfilter tidligere...
 Kan se ut som bilen din gått uten eller med dårlig luftfilter tidligere...


