TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Politiet ikke trodd...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#144499  av Master

Var du med på dette? :roll:

#144506  av jumbo

På tide at retten gjør noe av det den skal, også for bilsaker imo: Ta vare på rettsikkerhet og ikke abre stole blindt på hva enn en politibetjent påstår

#144516  av Fantare

jumbo skrev:På tide at retten gjør noe av det den skal, også for bilsaker imo: Ta vare på rettsikkerhet og ikke abre stole blindt på hva enn en politibetjent påstår
Kunne ikke fått sagt det bedre

#144526  av Lilli

Master skrev:Var du med på dette? :roll:
He he, nei eg har aldri fått en parkeringsbot engang :) og kun blitt stoppet en gang i en promile-kontroll(i norge) :wink: .
*Bank i bordet* :) Må vel bare si at eg har vært heldig...

Men da eg bodde i Usa ble vi stoppet mens vi var og såg på biler en kveld..omringet av politi med sirener og blålys og beordret "henda i været" siktet på med våpen mens de forsiktig gikk mot oss.... skrekkelig opplevelse.
Årsaken var at en lik bil som vår var stjålet fra en bilforhandler :wink:

#144530  av celicat23

Får være glad politiet i norge ikke har våpen. Kan se for meg de da, etter å ha stoppet deg. "Stå rolig! Henda i været! Ikke rør deg! Stille! ...Å herrigud, HAN HAR STORE FELGER OG SENKA BILEN!!! SKYYYYT!!!!!!!!!!"

#144534  av RedCelica

celicat23 skrev:Får være glad politiet i norge ikke har våpen. Kan se for meg de da, etter å ha stoppet deg. "Stå rolig! Henda i været! Ikke rør deg! Stille! ...Å herrigud, HAN HAR STORE FELGER OG SENKA BILEN!!! SKYYYYT!!!!!!!!!!"
Haha, det hadde sikkert vært slik, det er det verste av alt!

#144575  av FireWalk

Det skulle ikke forbause meg :) Hadde de fått bære våpen i Norge så hadde de sikkert hatt stående ordre om å skyte for å drepe når de ser en som har uorginal bil uten TUV papirer.. eller bare på skjellig misstanke... :P

#144587  av |plumbo

Lilli skrev:
Master skrev:Var du med på dette? :roll:
He he, nei eg har aldri fått en parkeringsbot engang :) og kun blitt stoppet en gang i en promile-kontroll(i norge) :wink: .
*Bank i bordet* :) Må vel bare si at eg har vært heldig...
det er helt klart ! her forleden stoppa volvon min og jeg tok ut leie bil en yaris verso. leier den i 1 uker og på den tiden klarer de J"#¤%¤&# park vaktene og gi meg 2 bøter en på 500 og 700 PÅ EN LEIE BIL ! ikke nok med at jeg sto der med en herpa topp og reg reim som koster kroner og fikse men også til sammen ca 2000 kr alt i alt med bøter og leie bil bil .. det er lite kult :/ tro meg :D

#144803  av Lilli

Her er mer som kan gjøre at en blir uten "lappen"....
:wink:
http://www.vol.no/nyhet.asp?F=F&N=14057

Psst: Og eg har lappen..så det er ikke meg.. :wink:

#144847  av Gjertsen

mye som skjer oppe i sortland.
Er det Sortland Mafian som slår til?? :mrgreen:

#144873  av kaimagne

Jeg har vært på Sortland en eneste gang i livet mitt, men har aldri opplevd tettere mellom kontrollene. Vi snakker om to-tre kontroller pr dag! Og Sortland er ikke grisedigert, liksom!
Jeg følger også jevnlig med på wap.politiet.net og http://www.politiet.net og hyppigheten av kontroller på Sortland er utrolig stor! Det virker som om det ikke finnes kriminalitet i det hele tatt, så mye som de prioriterer trafikk-kontroller...
Og Lilli; det er nok ikke din egen feil at du ikke har fått fartsbot sånn som du kjører... Flaks, kaller vi slikt... ;) La oss håpe det fortsetter slik! :)

#144893  av Lilli

kaimagne skrev:Jeg har vært på Sortland en eneste gang i livet mitt, men har aldri opplevd tettere mellom kontrollene. Vi snakker om to-tre kontroller pr dag! Og Sortland er ikke grisedigert, liksom!
Jeg følger også jevnlig med på wap.politiet.net og http://www.politiet.net og hyppigheten av kontroller på Sortland er utrolig stor! Det virker som om det ikke finnes kriminalitet i det hele tatt, så mye som de prioriterer trafikk-kontroller...
Og Lilli; det er nok ikke din egen feil at du ikke har fått fartsbot sånn som du kjører... Flaks, kaller vi slikt... ;) La oss håpe det fortsetter slik! :)
Eg trur ikke sortland er noe verre en andre plasser, var vel bare en kontroll da du var her oppe! Den siste linken min var fra Hadsel som er nabo-øya!
Eg holder nå som regel fartsgrensene når eg kjører iallefall i 50-60 sonene, i 80 sonene ligger eg gjerne mellom 90-100, når eg er over. Men selfølgelig hvis eg har sjekka og vet det ikke er kontroll kan eg gi litt eg og.
Og så er vi nå noen som er flinke til å sms'e om kontroller til hverandre :)

Har du noe å utsette på kjøringen min da :?: :wink:

Og UP bor jo på kystvakta når de er her...