TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Innbrudd i Moss nok en gang....

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #142363  av turboman

Da jeg skulle på jobb til morgenen idag, da så jeg at det lyste i det røde lyset i døra. Fanken, hadde jeg glemt å lukke døra, tenkte jeg. men, så fort hva som hadde skjedd. Lås-sylinderen var slått inn i døra.

Spilleren var borte, samme var en forsterker jeg hadde bak seteryggen, samt min hjemmelagde basskasse...

t.o.m. alle cd'ene, inkl brente plater, sigarettenneren, dekselet under spilleren og lommeboka til guttungen (med noen få kronestykker i), var borte...

Jeg sover ca 5 m unna bilen, og 2 andre hus har direkte innsyn til der bilen min står. Frekke folk.

Kanskje det er en bande som går løs i Moss, synes jeg har lest om andre her inne som også har vært ute for dette i Moss-distriktet.

Har jo forsikring, men kjipt uansett.... Heretter skal balltreet ha fast plass i gangen, det er helt sikkert!!!!

Grrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!

#142395  av FireWalk

huff... kjipt med innbrudd i bilen! visse folk er så frekke at de skulle hatt knus.. Var noen som forsøkte å bryte seg inn i bilen min og, rett etter at den var nylakkert. Utrolig irriterende!

Får du dekt alt på forsikringen nå da? Blir det noe bonus tap når det er inbrudd?

håper purken får tak i svina... (ja vi kan jo alltids håpe...)

kondolerer.. :?

#142409  av lasse

Kjedelige greier, synes det er rart at de får med seg spilleren, er jo ganske vanskelig å ta ut hvis man ikke har en sånn bil selv, må jo av med en stor del av midtkonsollen og skru ut festene til spilleren (ihvertfall sånn som min er festet).
HÃ¥per det ordner seg, og at svina blir tatt...

#142410  av FireWalk

lasse skrev:Kjedelige greier, synes det er rart at de får med seg spilleren, er jo ganske vanskelig å ta ut hvis man ikke har en sånn bil selv, må jo av med en stor del av midtkonsollen og skru ut festene til spilleren (ihvertfall sånn som min er festet).
HÃ¥per det ordner seg, og at svina blir tatt...
Nja... er ikke nødvendigvis så vanskelig. Jeg har jo tatt ut og inn spilleren på min egen noen ganger nå. Alt er jo forholdsvis løst. Er bare å røske av plastikken rundt girstanga, så tar man av senter konsollet, løsner de 4 skruene som ramma står fast i, ta den ut og løsne skruene til spilleren. Og voila så er den ute. er jo gjort på under 5 min det. Regner med tyvene ikke tar seg bryet med å sette ting fint på plass igjen etterpå..

Men når bilen står rett utenfor soveromsvinduet så skal det jo være bra dristige tyver... slike folk skulle hatt juling. Enkelt og greit.

#142413  av Biggen

ikke for å sparke mens du er nede, men alarm er tingen. Spess så lenge du parkere bilen så tett innat huset. Og for ikke å glemme at du slipper egenandel på tyveri/brann/herverk......!

Uansett må det være en drit kjip opplevelse. Jeg har heldigvis ikke opplevd innbrud, om det er pga alarmen eller ikke er vanskelig å si.
Får håpe du får tak i svina og presentert dem for balltreet dit...... :twisted: :twisted: ....!

#142419  av @lpher

FireWalk skrev:
Nja... er ikke nødvendigvis så vanskelig. Jeg har jo tatt ut og inn spilleren på min egen noen ganger nå. Alt er jo forholdsvis løst. Er bare å røske av plastikken rundt girstanga, så tar man av senter konsollet, løsner de 4 skruene som ramma står fast i, ta den ut og løsne skruene til spilleren. Og voila så er den ute. er jo gjort på under 5 min det. Regner med tyvene ikke tar seg bryet med å sette ting fint på plass igjen etterpå..

Men når bilen står rett utenfor soveromsvinduet så skal det jo være bra dristige tyver... slike folk skulle hatt juling. Enkelt og greit.
Ikke umulig at turboman, eller en av bilens tidligere eiere, har montert spilleren på Euro-DIN vis...altså ikke "bakfra" :wink: Da er den betraktelig enklere å få med seg...dessverre...

#142451  av lasse

@lpher skrev:
FireWalk skrev:

Ikke umulig at turboman, eller en av bilens tidligere eiere, har montert spilleren på Euro-DIN vis...altså ikke "bakfra" :wink: Da er den betraktelig enklere å få med seg...dessverre...
For om den er montert "bakfra" så må man jo nesten ha kjennskap til hvordan man skal få den ut, klødde meg litt i hodet første gang jeg ihvertfall...

#142455  av Gjertsen

kjipt dette:|
er jo ikke lenge siden det var innbrudd i Neemi sin bil som sto parkert i moss.
Kanskje det er mosselukta som gjør brekk? :p

#142458  av @lpher

Nja..har merket en viss oppgang i antall kunder som "kjøper-seg-alarm-dagen-etter-at-de-har-hatt-innbrudd" her i Trondheim i høst faktisk...

#142493  av turboman

Det geniale hadde vel vært en alarm som kun utløste seg på soverommet...

Vært kult å filma de litt først, og så kjepp-jaget de etterpå... :-)

Spilleren min var festet med skruer, men er jo kun 4 stk, tar vel ca 1 minutt å løsne eller så. Interiøret var utrolig nok ganske helt....

Det rareste er egentlig at de stjal basskassa. Bor nest innerst i en blindvei, så enten kom de med en bil(som jo er risikabelt pga bilnummeret), eller så gikk de gatelangs og bærte på en stor basskasse.... Skulle likt å visst hva som egentlig skjedde, men det får man nok aldri vite..

#142501  av cameleon

Jeg hørte noe på nyhetene for en par ukers tid siden at det faktisk er en bande som bedriver biltyverier o.l nå her i norge. Vet ikke om noen andre fikk med seg det der, men var kun en liten snutt på tv2 nyhetene :?

Utrolig at folk ikke har respekt for andres eiendeler.

@lpher/Chris: Hvordan er den alarmen som dere selger som sender sms på mobilen din om innbrudd skulle ta sted?

Snakker da om denne: http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... php?id=975

Hva med noe slik? er det noe dere monterer i bilen også? http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... hp?id=1473