TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvordan gÃ¥r det med crus contollen vist man bytter ratt?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #135782  av SMT

på min mr2 har jeg crus controll,men det jeg lurer på er vist jeg bytter ratt står crusen i gjen på rattstemmen eller sitter den fast på rattet? jeg har aldri hatt av og sett,men jeg har air bag også,får man kjøpt motstand og koble til styrenheten for air bag så ikke lampa lyser hele tiden?

noen som har noen erfaringer med dette eller vet om noen som har gjort det?

takker for alle innspill på forhånd

#135785  av PÃ¥l

Dette har jeg faktisk også lurt på, men du kom meg i forkjøpet hehe :wink: Finnes det sportsratt med cruise-control knapp??

#135807  av SMT

det har jeg ikke funnet enda. men jeg har sett litt på TRD rattene.jeg har et lite 12" momo ratt liggende,som jeg tenkte jeg kanskje kunne bruke.men du kan si i fra vist du finner et rattmen crus fungskjonen på :wink:
så får vi håpe det er noen som veit noe om spm. vi har :D

#135814  av toyota_mr2

vis du tar av orginal ratte så henger den fast i ratte

#135914  av PÃ¥l

hmm, tenkte at kanskje TRD hadde ratt med cruise funksjon, men har ikke sett en eneste en ennå... Cruisecontrol er jo deilig iblant 8)

#136065  av @lpher

Det er forskjellige cruisecontroll-plugger på de fleste bilene...også blant Toyota...så å finne ett ettermarkedsratt med cruisecontrol-knapper på er nok...dessverre...science fiction ja :)

Men...det lar seg gjøre å modifisere den gamle til å pase nytt ratt da...eller..det gjør ihvertfall det på Supra :)

#136073  av Mr2stord

om du fjerne airbagen(ikkje lurt å gjere da men) so er da no berre til å fjerne lyspæren i innstrumentet.

#136126  av Hobbes

SMT skrev : jeg har aldri hatt av og sett,men jeg har air bag også,får man kjøpt motstand og koble til styrenheten for air bag så ikke lampa lyser hele tiden?

Den enkleste måten å kobbble ut Airbag lyset på er å kobble ut styrings enheten. Som ligger under stereoen og rett over tanken. En tar bort askebegeret og ramma som er runt steroen. Da vil en se en styreenhet som har en kontakt stikkende mot gearspaken. Trekk ut denne kontakten og lampa slutter å lyse. Hvis du har kobblet ifra airbagen.

#136145  av chris

Trenger da ikke cruisecontrol på en sportsbil! :D

#136179  av TheStig

på sentralen pleier vi å ha cruisecontroll drag.. tøft det

#136219  av toyota_mr2

jei fant rat med crus i men husker ikke vor de var så de er muli å få med crus å airbag