TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mer turbo uflaks...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #135654  av FireWalk

Jeg sendte turboen min inn til overhaling for litt siden.. Den ble da overhalt og sendt tilbake til meg som postoppkrav. Jeg gikk inn på postkontoret og betalte den nette sum av over 6000 kr, hentet pakken og dro hjem.

I dag fikk jeg brev fra et slikt inkasso firma (PBK outsourcing) om at jeg ikke har betalt, og at om jeg ikke betaler innen forfallsfristen (den 29.0905) som jo var et par dager før jeg fikk brevet så må jeg betale purregebyr på 9%... det blir jo da over 500 kr bare det..

Tingen er jo at jeg HAR jo betalt! hadde aldri fått hentet pakken hos posten om jeg ikke betalte siden det var oppkrav.. Men nå har jo firmaet overlatt saken til dette inkasso firmaet.. Jeg har jo kvitering på at det er betalt hos posten, så hva er det egentlig de driver med??? har de skrevet feil konto nr på oppkravs-sedelen eller noe?

makan til surrehuer.. nå må jeg vel begynne med et himla styr nåda for å overbevise om at ting er betalt.. ender vel opp med Tv2 hjelper deg og rettsak og gud bedre om de ikke finner ut at OI vi har gjort en feil gitt... :lol: For jeg har jo ikke tenkt å betale TO ganger for den overhalingen...

dette er jo bare så typisk... :roll:

#135661  av Speeder

Du har selvsagt ring firmaet som overhalte turboen din?

#135662  av FireWalk

Speeder skrev:Du har selvsagt ring firmaet som overhalte turboen din?
har ringt flere ganger samt sendt mail :-) Fikk svar en gang, da fikk jeg beskjed om at de hadde det veldig travelt og at jeg måtte vente litt. Så fikk jeg beskjed om at de heller skulle ringe meg opp igjen.. ventet og ventet, ingen som ringte. Så jeg begynte å ringe igjen, men ingen som tok telefonen. Har sendt mail også, men ikke noe svar der heller..

kommer til å fortsette å ringe til jeg kommer igjennom..

er jo helt klart de som har gjort en feil her.

#135666  av one

.
Sist redigert av one den 19 feb 2010 11:50, redigert 1 gang totalt.

#135669  av FireWalk

one skrev:Ta det helt med ro. Så lenge du har betalt og har tatt vare på kvitteringen,
så har du gjort ditt. At pengene ikke er kommet frem til rett mann eller
om posten har gjort en tabbe , er ikke det din feil.
Et seiøs firma ville ha kontaktet deg på tel eller mail.
Ikke la deg skremme at innkasso heller, ring heller innkasso
byrådet som sender regning og forklar. Vis det heller ikke hjelper,
så kan du ta kontakt med snuten og legge inn klage.
betryggende å høre. Ja jeg har kviteringen fra postbanken, om at pengene er betalt. har jo også kontoutskriften min som viser at pengene er blitt overført.

Som vi alle vet, man får jo ikke hentet en pakke som er sendt som oppkrav med mindre man betaler den ut først...

begynner å lure på om posten kan ha gjort en feil jeg.. ho som stod i kassa når jeg var der var ny, så hun virret mye og spurte de andre om hjelp hele tiden.. kanskje jeg bør høre med dem om det kan ha skjedd noe der?

#135670  av Blueman

nei dette høres ut som en sak for TV2! :D

#135676  av mralp

Du sender kopi av kvitteringen til inkassoselskapet. Det vil neppe ta mere tid enn å lage en tråd om det. Saken er da ferdig.

mvh
en som driver firma

#135679  av FireWalk

mralp skrev:Du sender kopi av kvitteringen til inkassoselskapet. Det vil neppe ta mere tid enn å lage en tråd om det. Saken er da ferdig.

mvh
en som driver firma
Takker... da forsøker jeg det :-)

#135810  av FireWalk

aah!! da gikk det i orden :) ser ut som om det har gått litt omverandre.. så nå fikk jeg bare beskjed om å kaste den regningen :-)

phew... fikk litt kalde føtter nå altså.. hehe :)

Skal bak på verkstedet nå om ikke så lenge, forhåpentligvis (med litt flaks) så blir det oppstart i dag. Litt knoting og dilling utover dagen i morgen, også er kanskje bilen ferdig iløpet av helga om alt går som det skal!.. *håpe håpe* har jo helt glemt hvordan lyden av motoren høres ut... :lol:

#135844  av lexusmann

Lykke til!!!! :D :wink: