med resirkulerende menes at luften som ventilen slipper ut sendes tilbake til innsuget før turbo, da vil det si at man unngår trykket som bremser turboen når man går av gassen for girskift, samt at all luften som er målt av luftmengdemåleren ikke forsvinner fra systemet. Lyden vil være der men ikke så høyt, skal man ha høy lyd må man blåse luften ut i friluft istedet og det fører til at 3S-GTE motoren går feit på bensin ved girskift, hvilket hindrer responsen når du gir på igjen og dermed motvirker dumpventilens egentlige hensikt, men det fører derimot til lyd, samt flammer fra eksosen om det er varmt nok og du ikke har katalysator.. tøfft, men det hjelper ikke akkurat på ytelsen..
ellers, angående napping er det mye rart, hovedsaklig er det en av disse som er grunnen:
- fordeler eller rotor
- tennplugger
- tennpluggledninger.
en del andre grunner også, men jeg tror egentlig alle motorer vil være litt luggete når de er kald så hvis du ikke merker noe når motorer er varm så er det ikke noe å bry seg om.
Angående trykket ditt, orginal trykkmåler er ikke verdt en dritt og forteller deg egentlig ingenting om hva trykket faktisk er. Så kjøp deg en skikkelig måler, HKS, Blitz, Greddy, Apexi eller lignede, men styr unna BilExtra og Biltema målere

Grunnen til at bilen føles tregere kan være så mangt, men det kan være greit å stadfeste om trykket faktisk er lavere enn når du opplever dette.
Angående maks trykk, ca 1.0-1,1 bar om du har oppgradert eksosen. Ellers er turbindelen av turboen for trang til å kunne levere noe særlig mer på høyt turtall så det har liten hensikt, samt det begynner å bli usikkert for toppakning osv, da er det heller bedre å kjøre lavere trykk med større turbo.