Nå skal det nevnes at jeg ikke la merke til så mye feil i bildet før jeg begynte å interressere meg for hjemmekino.
Sist jeg var på kino var Star Wars Ep2, og det forundret meg hvor mye bildet flimret (shutter i projektoren mellom hvert bilde) da bildet på min projektor er 100% stille på grunn av at det bruker DC-lampe. Ellers var det en vertikal stripe i midten av bildet og diverse flekker hvor lerretet var blitt reparert (ikke så veldig tydelig). Bildet bar også tydelig preg av at projektoren var plassert for langt til venstre da høyre side av bildet var bredere enn venstre side, og når jeg snudde meg fikk jeg bekreftet det. Fokusen var heller ikke helt bra, og særlig i kantene var blidet uklart. Fantastisk valuta for mine 90 penger eller hvor mye det var.

Mens filmen ble vist var det noen drittunger som kastet en flaske opp i projeksjonsstrålen slik at det ble en flaskeskygge som gikk opp og ned i bildet. Unger under 16 burde aldri få lov til å se film uten foreldre på grunn av sånt. Lyden derimot var faktisk bra denne gangen.

Dette var på Storkinoen i Tromsø (Fokus or whatever den heter) som skal være en bra kino.
Når jeg viser film hjemme sørger jeg for at alle i rommet har slått av mobiltelefonen før filmen begynner.