TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kino i morgen

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #12427  av kennethx

Hei. rundt kl 20:30 parkerer jeg utenfor forum video i morgen, skal se 2f&2f på forum kino i morgen kl 21. Har allt kjøpt biletter.

Har dere andre fra bergen sett den allerede?

#12428  av Mr2 Mk2

har sett den på pc ja,men skal seff se den på kino...Kanksje imorra(du kan jo kjøre meg)

#12431  av kennethx

er du billøs?

#12433  av Mr2 Mk2

Lappløs...Hehe fåkke lappen før om 4mnd.. :cry:

#12440  av kennethx

Kjørt fort?

#12453  av CelicaTurbo

Har sett filmen hjemme og det får holde det.. synes ikke den var helt overbevisende på effektene men dere får gjøre opp deres egen mening :)

#12456  av kennethx

Blir alltid litt anderledes på Kino :)

#12464  av Mr2 Mk2

er fortsatt bare 17..ennå 4mnd til dere trenger å polstre bilene deres i garasjen... 8)
kennethx skrev:Blir alltid litt anderledes på Kino :)
Enig med det asså,men vet ikke om jeg gidd se den på kino..Får nok ta å se den hos meg på hjemmekino eller brodern sin prosjektor som han nettop har kjøpt wee :D Da jeg så den på pcen ble jeg lei meg over hvor GØRR den var men men,feite biler er det..

#12467  av kennethx

Så lenge tøffe biler kjører fort, så er det bra nok for meg :)

#12478  av tahustvedt

Jepp, det blir dårligere! :) Har aldri sett en kino hvor bildet er justert riktig og uten defekter i lerret. Og ofte er lyden stilt alt for høyt så man ikke klarer å høre hva som skjer fordi anlegget sliter! Folk klarer heller ikke å holde kjeft på kino.

Hjemme kan jeg gå på do midt i filmen, spise og whatever. Til og med prompe! :oops: Grunnen til at man absolutt må tisse midt i filmen på kino er forde man ikke har muligheten til det utten å gå glipp av mye. ;)

#12479  av erling

tahustvedt skrev:
Hjemme kan jeg gå på do midt i filmen, spise og whatever. Til og med prompe! :oops:
Hæ? Gjør nå alt det der på kino og. :D Har ikke sett noe feil på bildet her noen gang. Kan være jeg som ikke er kresen nok kanskje..

#12482  av kennethx

tahustvedt skrev:
Jepp, det blir dårligere! :) Har aldri sett en kino hvor bildet er justert riktig og uten defekter i lerret. Og ofte er lyden stilt alt for høyt så man ikke klarer å høre hva som skjer fordi anlegget sliter! Folk klarer heller ikke å holde kjeft på kino.
Nå går filmen på Forum i Bergen. Lyd anlegget der er sinnsykt bra, 20kW eller noe sånnt. Og dem er ikke redd for å skru opp så det rister i stolene heller! :D

Jeg kjører ut for å hente en kamerat på bystasjoner om 30 min! Så er det kino next! Gleder meg :)

#12483  av tahustvedt

Nå skal det nevnes at jeg ikke la merke til så mye feil i bildet før jeg begynte å interressere meg for hjemmekino. :wink:

Sist jeg var på kino var Star Wars Ep2, og det forundret meg hvor mye bildet flimret (shutter i projektoren mellom hvert bilde) da bildet på min projektor er 100% stille på grunn av at det bruker DC-lampe. Ellers var det en vertikal stripe i midten av bildet og diverse flekker hvor lerretet var blitt reparert (ikke så veldig tydelig). Bildet bar også tydelig preg av at projektoren var plassert for langt til venstre da høyre side av bildet var bredere enn venstre side, og når jeg snudde meg fikk jeg bekreftet det. Fokusen var heller ikke helt bra, og særlig i kantene var blidet uklart. Fantastisk valuta for mine 90 penger eller hvor mye det var. :lol: Mens filmen ble vist var det noen drittunger som kastet en flaske opp i projeksjonsstrålen slik at det ble en flaskeskygge som gikk opp og ned i bildet. Unger under 16 burde aldri få lov til å se film uten foreldre på grunn av sånt. Lyden derimot var faktisk bra denne gangen. ;) Dette var på Storkinoen i Tromsø (Fokus or whatever den heter) som skal være en bra kino.

Når jeg viser film hjemme sørger jeg for at alle i rommet har slått av mobiltelefonen før filmen begynner.

#12484  av Mr2 Mk2

Hehe flott for deg da,ser du har fått deg avatar det er flott syns det er mye lettere å holde oversikt da...

#12490  av chris

tahustvedt skrev:Nå skal det nevnes at jeg ikke la merke til så mye feil i bildet før jeg begynte å interressere meg for hjemmekino. :wink:

Sist jeg var på kino var ... osv etc bla bla
Høres ut som en møkkakino, spør du meg. Prøv kinoene i Trondheim, DE river de ;) Sal 1 på Nova Kinosenter var den første kinoen i norge med THX (og en av 200 på verdensbasis).. de hadde folk over fra Lucas Art i USA for å bygge hele greia :)
Har stor interesse for hjemmekino selv, men jeg liker å dra ut på kino likevel. Er liksom litt.. altså.. kino er kino :D Har litt sjarm det :)