TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da var det min tur.... Har det vondt bÃ¥de jeg Ã¥ bilen...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #129084  av sw20

Som sagt...
min tur å kresje no....

Kom kjørende og plutselig kommer det en rev/hund ut i veien forran meg... høgger på bremsa og tror det skal gå bra.. men reven/hunden snur så eg må hive meg over i andre feltet der eg i 50-60 sklir på grusen og over kjørefeltet og inn i autovernet.... som selfølgelig måtte stå i veien :evil: traff heldigvis reven eller ka det var også..... men blei okkje merke av den...... hørte bare eit donk / klask....... :twisted:

ivertfal

Dette resulterte i ei knust tåkelykt, knekt/sprekt (FLONKA NY) daimond cut blinklykt
og sprekt/knust frontfanger :evil: :x :x :x

ringte til vilt nemda politi og forsikrings selskap..... så får vi se om det blir tatt på forsikringa eller om e tar det sjøl...

får jo ikkje bonustap pga at det var eit dyr
og egenandelen blir også redusert,,,,, :D

Men e uansett så sinsykt kjedelig.... WHY ME????????????? :cry: :cry: :cry: :cry:

#129085  av Azrael

AAuuu :cry: !!!! Kondolerer!

#129086  av Daniel_hoy

kjedli greie d der da.. Ser det veldig stygt ut da? Håpe det ordna seg på billigest mulig måte. Men greie vel fint å fikse litt av det selv?
He du bilde av skadene?

#129087  av sw20

bilde...nei men skal ta noen når e e hjemme....
e vel verre en det ser ut... eller det ser ikkje så gale ut men e jo en del jobb med fangeren.... resten e jo bare dele skift... :x

e bare så vanvitti irriterende.....med san klomp i halsen å greier.... :x

blir vel ikkje gatebil på me heller no...

#129090  av FireWalk

Vær glad jeg ikke satt på du.. da hadde den sikkert vært kondemnert! :shock: Du vet... den berømte uflaksen... hehe..

Du får dekt alt siden det er dyr :) men vet ikke hvordan det er med styling da.. forsikring selskapet dekker vanligvis ikke dette, du får sikkert den prisen som en ny orginal frontfanger koster. Men siden du jobber hos centrum så kan du jo få den reparert der, så trikser du det til slik at du får kjøpt inn en bomex front istedetfor en orginal. Så kan du jo få en orginal en med perfekt passform denne gangen, så slipper du alt arbeidet.. Om du er heldig da...

Kjipe greier uansett.. du har jo lagt mye arbeid i den fronten din.. :?

og det værste av alt: hvorfor RINGTE du meg ikke ?jeg ringer jo alltid deg.. selv om ambulanse personellet står og haler og drar i meg og skal tvinge meg inn i ambulansen.. :P

#129112  av Blueman

hufff kjipte greier :( Håper du får den like fin igjen :)
Mene orginal fanger til en mr2 er vell svin dyr så da får du vell bra med penger igjen ?

menmen uansett HÃ¥per det ordner seg :!: Vis det er som Firewalk sier

#129113  av Blueman

herregud jeg er trøtt! sån skulle jeg skrive det :o
hufff kjipte greier Håper du får den like fin igjen
Mene orginal fanger til en mr2 er vell svin dyr så da får du vell bra med penger igjen ? Vis det er som Firewalk sier

menmen uansett HÃ¥per det ordner seg

#129114  av FireFox

kjipe greier.. kondolerer

#129140  av Master

Kristoffer: du kan editere dine innlegg. knapp til høyre på innlegget ditt. Har bare sett du har dobbeltpostet to ganger i dag pga du har skrevet feil. ;)
 #129145  av jan-erik

sw20 skrev:ringte til vilt nemda politi og forsikrings selskap..... så får vi se om det blir tatt på forsikringa eller om e tar det sjøl...

Alltid kjedelig å høre om slike uhell, selv om det tross alt gikk veldig bra.

Visste ikke at man slapp unna bonustap ved påkjørsel av dyr?? Er det likt i alle selskap? Noen andre som har erfaringer med dette? Er jo veldig fint om det er slik iallfall :)

#129147  av kaimagne

Skikkelig kjedelig sak... HÃ¥per det ordner seg.
FireWalk skrev:forsikring selskapet dekker vanligvis ikke dette, du får sikkert den prisen som en ny orginal frontfanger koster.
Original frontfanger til Celica T23 koster 1020 kr + mva... Jada, ingen tastefeil der. Tusenogtjue. :shock:
TTE frontleppe koster 2500 da, det samme koster hovedlykta, og sprederen i bånn koster 2000... Det er vel mer normale priser.

#129152  av aneriks

alltid kjipt og høre folk kræsje biler :( kondolerer
 #129157  av Fredrik

jan-erik skrev:
sw20 skrev:ringte til vilt nemda politi og forsikrings selskap..... så får vi se om det blir tatt på forsikringa eller om e tar det sjøl...

Alltid kjedelig å høre om slike uhell, selv om det tross alt gikk veldig bra.

Visste ikke at man slapp unna bonustap ved påkjørsel av dyr?? Er det likt i alle selskap? Noen andre som har erfaringer med dette? Er jo veldig fint om det er slik iallfall :)
Detta var kjipt å høre, SW20! Håper det ikke blir altfor dyrt..

Ang. bonustap og påkjørsel av dyr, så er det vel slik at man skal holde seg på veien?
Aner ikke hvor jeg har det fra, men lurer på om jeg ikke har lest det på en eller annen nett-avis..

#129174  av FireWalk

Jeg kjørte på en kronhjort en gang.. Det regnet som besatt, himmelen var helt svart og det var umulig å se særlig langt forran bilen.. hadde ikke mer enn 70-80 km/t... Dette var på en øde strekning, ingen menneskeskapte lys i mils omkrets.. det var fjellvegg på ene siden av veien og over 1 meter høyt gress/strå på andre siden.. samt skog og trær.. plutselig kommer en kronhjort hoppende ut i veien rett forran bilen.. rakk ikke trykke på bremsene engang før det samlt. Smadra hele fronten på bilen, panseret og ruta... samt ene A stolpen fikk seg en bøy.. Men bilen ble fikset den, ble tatt på forsikring selskapet, og det var 0 bonus tap den gangen iallefall.

Husker ikke hvilket selskap det var, det var ikke min bil heller (var foreldrene til en kompis som eide bilen). Men de fikk iallefall ikke noe bonus tap siden det var påkjørsel av dyr..

#129193  av TheStig

ofrer aldri bilen min for noe dyr jeg. Hund, katt, rein, sau whatever. Kjører det rett ned med mindre det er null risiko med å svinge rundt