TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 200 SX vs MR2 NA...MOHAHAHA!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #12246  av erling

Trodde disse greiene med sine 169 hk og ca lik vekt som min liksom skulle klare å dra fra meg jeg... :D:D:D:D Hihi..

Var en liten episode i byen for litt siden, SXen (S13) kjører ut av krysset og jeg like bak. Når SXen har retta opp rattet etter krysset røkker det i den. Jeg har riktig gir, registrerer røkket, og "lør" klampen i golvet.. Med ett er jeg oppi ræva på SXen, finner 2.giret og øser videre. De går ca likt frem til nåla viser ca 5500-6000 o/min, da girer jeg avslappet opp til 3. så jeg ikke kjører inn i ræva på den.. :D Nå er han stressa.. :D SXen slepper en svart sky ved girskifta.. Jeg gir det jeg har og bilene går likt når jeg girer ved ca 6000..

Regner med den var nokså orginal, da den hadde orginal eksos. Fornøyd med den, jeg har jo bare 156 + eksosen. Og vekta skal vel være ca lik?

Præ-hæ!! :D Var en gøy tur.. 8)
Sist redigert av erling den 23 jul 2003 00:27, redigert 1 gang totalt.
 #12247  av chris

erling skrev:Trodde disse greiene med sine 169 hk og ca lik vekt som min liksom skulle klare å dra fra meg jeg... :D:D:D:D Hihi..

Var en liten episode i byen for litt siden, SXen (S13) kjører ut av krysset og jeg like bak. Når SXen har retta opp rattet etter krysset røkker det i den. Jeg har riktig gir, registrerer røkket, og "lør" klampen i bånn.. Med ett er jeg oppi ræva på SXen, finner 2.giret og øser videre. De går ca likt frem til nåla viser ca 5500-6000 o/min, da girer jeg avslappet opp til 3. så jeg ikke kjører inn i ræva på den.. :D Nå er han stressa.. :D SXen slepper en svart sky ved girskifta.. Jeg gir det jeg har og bilene går likt når jeg girer ved ca 6000..

Regner med den var nokså orginal, da den hadde orginal eksos. Fornøyd med den, jeg har jo bare 156 + eksosen. Og vekta skal vel være ca lik?

Præ-hæ!! :D Var en gøy tur.. 8)
Hehehe, ALLTID like gøy ;) Beviser hvor bra mr2'en er vettu :)

#12248  av Bjørni

Fint erling :D
Du burde poste denne posten til 200SX forumet 8)
Hehe.... det vil vel alltid forbli "krangel" om MR2 VS 200SX !?

#12249  av CelicaTurbo

hehe, jeg lurte mye på dette når broderen hadde orginal 200SX men det ble aldri til at vi prøvde før han skrudde opp trykket :)

#12254  av henningl

som kristian sier.. vi hadde jo muligheten til å prøve :) men det ble vel aldri til igrunn.. men jeg har ingen problemer med å tro at mr2'en minst henger på 200sx'en. Saken er ganske enkel... mr2'en drar en god del lenger på girene, så opp til 120 er den innom bare ett girskift, mens 200sx'en må innom 3 med turbolag mellom. igrunn var vi vel enige i at mr2'en var kjappere opp til 100, men fra 100 og videre tror jeg nok 200sx'en drar fra mr2...

#12255  av Azmodan

Hehehehehehe :)
Originalt holder det ofte bare med en litt dårligere sjåfør i ene eller andre bilen for å avgjøre hvem som vinner ett slikt løp :) Skiller bare 0.6 på 0-100 sprinten ifølge fabrikktallene på begge bilene, såeh...

Forøvrig kan du jo *smile* litt og glede deg over at du kanskje har fått kappkjøre med noe ikke mindre enn kuriositet, nemlig en utrimmet sx ;)

#12256  av Azmodan

Kan ikke dy meg her..
Vedlegg
christian.jpg
christian.jpg (9.14 kiB) Vist 1398 ganger

#12259  av CelicaTurbo

utrimmede 200sx'er er det ikke akkurat mange av nei, og potensialet er ganske stort på de pga at de er såpass lette i vekt.. Jeg tviler på at jeg har sjangs til å følge på min brors 200 nå før jeg får gjort noe alvorlig med eksosen og turboen.. :)

#12260  av henningl

8)

#12261  av CelicaTurbo

....bare vent.. om jeg bruker like mye penger på bilen neste sommer som jeg gjør denne sommeren så stiller saken seg gjerne litt annerledes :lol:

#12268  av christian1

Det er jo min tid det du viser.....
Var i fjor en gang i år håper jeg den går enda bedre men skal mye til for å forbedre den tia..

Christian

#12270  av henningl

CelicaTurbo skrev:....bare vent.. om jeg bruker like mye penger på bilen neste sommer som jeg gjør denne sommeren så stiller saken seg gjerne litt annerledes :lol:
hehe.. ja legger du 20.000 i motoren så kanskje... får fikse meg en intercooler jeg da, verre er det ikke ;)

#12271  av erling

Azmodan skrev:Hehehehehehe :)
Originalt holder det ofte bare med en litt dårligere sjåfør i ene eller andre bilen for å avgjøre hvem som vinner ett slikt løp :) Skiller bare 0.6 på 0-100 sprinten ifølge fabrikktallene på begge bilene, såeh...

Forøvrig kan du jo *smile* litt og glede deg over at du kanskje har fått kappkjøre med noe ikke mindre enn kuriositet, nemlig en utrimmet sx ;)
Synes det var kult at jeg tok såpass innpå når han trødde på før meg. Skulle tro jeg trengte 10-15 hk mer enn han for å klare det. :wink: Regner med den var orginal, man begynner vel som oftest med eksosen på disse?
Azmodan skrev:Kan ikke dy meg her..
Jada.. Blæ-blæ.. :D :D :D Juks det der, blir en annen verden. :D

Kan vel også nevne at når jeg trenger alle hestene mine tømmer jeg gira til sperra på 7200 o/min.. :P:P

#12279  av bose

Åssen ville det gått med mk1?burde vite hva jeg kan "kødde" med før jeg driter meg ut :P .

#12291  av CelicaTurbo

hvordan det går med mk1 vet du ikke før du prøver :)