TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• forsikring mot fartsbøter, nÃ¥ i norge!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #128256  av chris

Dette skal jeg ha meg i hvert fall :D

http://www.bisso.se/no/index_no.htm

værste er at det er ikke kødd engang.. de har hatt stor suksess i sverige med dette.

-edit-
men prikkene får man jo såklart likevel, så det er ikke å gå helt amokk på veien :P

#128266  av jumbo

Vedder på at politiet griner kraftig på nesa over slike ordninger, men det gjør det jo desto mer moro :D

Litt kjipt at det gjelder bare inntil 26 km/t for fort i alle fartsgrenser, synes det er for lite i 70+, hvor miste-lappen-grensa i utgangspunktet er 36 over

#128271  av sleeper

jumbo skrev:Vedder på at politiet griner kraftig på nesa over slike ordninger, men det gjør det jo desto mer moro :D

Litt kjipt at det gjelder bare inntil 26 km/t for fort i alle fartsgrenser, synes det er for lite i 70+, hvor miste-lappen-grensa i utgangspunktet er 36 over
klipp fra siden demmes!:

Beskyttelse mot fartsbøter på vei, gjelder kun ved hastighetsovertredelser 1-26km/t på veistrekninger med hastighet 50km/t-70km/t og 1-35km/t på veistrekninger med 70-100km/t fartsgrense

#128272  av TurboKnut

Jeg så dette på TV i går, og det høres jo utrolig ut -nesten som 1.april var i nærheta.

Det som jeg tenkte var at - når x antall personer har tegnet forsikring, så legges Bisso ned..... og man må betale bota selv, mens en eller annen i sverige setter seg inn i Bugattien sin for å kjøre ned til sommerboligen på den franske riviera.

Men - mulig jeg bare er litt for skeptisk.

#128276  av CelicaTurbo

jepp, lukter litt for mye svindel, altså i den grad at hensikten nok er god men når det blir nok penger i selskapet så legges det ned og bakmennene sitter igjen med store formuer som de da investerer i et nytt tilsvarende prosjekt, eventuellt et identisk selskap med annet navn :roll: Men, det har jo eksistert en stund i sverige så kanskje det finnes noen erfaringer på diverse forum der. Jeg kommer ikke til å betale for slik forsikring ihvertfall, særlig siden jeg har hatt lappen i 10 år og aldri fått en fartsbot i løpet av den tiden (det er nok pga at jeg velger steder og tidspunkt med omhu om jeg virkelig skal ta en sprint, og kjører stort sett kun 0-10 over ved vanlig kjøring uansett).

#128313  av jumbo

Ser ikke helt hvorfor det skulle være så mye vanskeligere med seriøs forsikring på et felt som dette kontra alt annet men.... ettersom det er nye, ukjente selskap vi snakker om er det jo greit å være litt skeptisk

#128318  av Kaizern

Man skal alltid være skeptisk til noe som høres for godt ut til å være sant, å jeg må bare si at dette lukter ugler i mosen... Jeg ville aldri ha kjøpt en sånn forsikring, er ikke plaget med hverken fartsbøter eller parkeringsbøter :lol:

#128340  av CelicaTurbo

det der høres nå ikke ut som et reellt forsikringsselskap, det høres mer ut som en spleiseklubb og da er det jo noen som sitter med kassen med penger, og det er enkelt for dem å avvikle hele virksomheten når de selv ønsker, og klagemulighetene er nok rimelig begrenset om man ikke får betalt sin bot av klubben :D

#128368  av FireFox

Er jo ganske greit da, men da blir det noen fartsbøter etterhvert er jeg redd :roll:

#128400  av kake

Jeg ser ann det der littegrann, men hvis det viser seg å fungere, og at de betaler ut bøtene så investerer jeg nok den tusingen :)

#128414  av Ace

Problemet oppstår jo når man får mange unnskyld utrykket "tullinger i trafikken" som ser dette som en mulighet til å kjøre fort .....så pluttselig får stort sett alle som har betalt inn kontigent fartsbøter. da vil jo pengene som her er lagt inn for å fungere som en buffer bli borte ganske kjapt.....

#128435  av grimfer

Dette har eksistert som et tilbud i flere land, men jeg tviler på at det vil slå an i Norge. Mest fordi vi har høyere straffer i Norge enn i mange andre for trafikkforseelser.

Det skal ikke mange fartsbøter til, før overskuddet går...

Kan godt hende at det hadde funket godt dersom:
1. Mange slike "forsikringsselskaper" hadde kommet på banen samtidig, slik at det ble reell konkurranse
2. "Alle" hadde tegnet forsikring der, ikke bare de som virkelig "trenger" det...

Jeg holder meg langt unna slikt i minst 10 år til.

#128460  av chris

sleeper skrev:
jumbo skrev:Vedder på at politiet griner kraftig på nesa over slike ordninger, men det gjør det jo desto mer moro :D

klipp fra siden demmes!:

Beskyttelse mot fartsbøter på vei, gjelder kun ved hastighetsovertredelser 1-26km/t på veistrekninger med hastighet 50km/t-70km/t og 1-35km/t på veistrekninger med 70-100km/t fartsgrense
Fra siden til bisso.se står det følgende: "Beskyttelse mot fartsbøter på vei – grunnpakke nr.1
1-26 km/t på 50km/t- 100kmt vei kr.849,-"

Men faktisk.. i terms of conditions står det det du sier..

#130084  av FireWalk

Vel... man kan jo fort komme i skade for å få fartsbøter på 6-7000 kroner i dette landet... Ikke rart det nå kommer forsikring mot sånt også her.. folk blir jo flådd i trafikken som det er, og om man skulle være litt uoppmerksom et øyeblikk så går plutselig en halv månedslønn ut vinduet...