Mest spennende blir nok prisen. Dette selges som en BILLIG ungdomsbil i usa. XB'n (som egentlig er den kuleste) starter på samme pris som corolla i usa (ca 95.000kr). Sammenlignet med avgiftshelvete her så betyr det rundt 210.000kr. Den har samme motor som t-sport yaris'en, og den koster 211.000kr ny, så burde ikke bli noe mer.
XA, som ikke ser ut som noen ungdomsbil i det hele tatt - men mer noe for gamlinger igjen. Noe som helt sikkert kommer til å oppleves som positivt for toyota norge, så de kan holde på 60år+ kundene sine...Om den aldrig kommer hit, så er det HELT ok. En sort corolla verso ser jo sportslig ut i forhold til XA.
TC, som ser ut som en stygg liten krympet volvo som har blitt tatt hardt bakfra av en hyundai coupe, starter på 16.715 dollar. En 4 sylinder 2.4L 160hk motor betyr vel at vi må regne med minst 350-360.000kr for en slik en. 1.8L 143hk celica'n koster 339.100kr ny, så med litt mer volum og effekt tipper vi nok over 350.000 lett tenker jeg.
Det absolutt værste som kan skje, er om de gjør med så mye annet - putter inn noen latterlige små motorer som dreper alt som kunne vært gøy, for å få ned prisene. XA og XB med 1.3L yaris motoren, og TC med 1.8 celica motoren på 143hk f.eks.
Får smøre meg med tolmodighet, så dukker vel ett av disse "Toyota inviterer deg på en hyggelig kveld med kaffe og vaffler for å introdusere vår nye spenstige ungdomsbil SCION!" Og en liten brosjyre over hjul kapsler, ski bokser, takstativ, og førstehjelp pute. Og drar du dit, så blir du vel møtt av selgere med SCION caps'er - for det er hipt og kult, sånn som ungdommen liker. *SKRIIIIIIIIK*