Siden TheStig ikke helt vet hvordan man bruker en PC, kopierer jeg innlegget hans hit
Okei, årets siste Sommertreff unnagjort. Treffet ble for vår del preget av mye variabel kjøring pga 3 forskjellige sjåfører med 3 forskjellige kjørestiler (på godt og vondt) ..
Helgens tabbe står mellom to hendelser
1: Vi ankom banen fredags ettermiddag med sjabby dekk på en regnvåt og glatt bane. Etter utallige anmodninger fra undertegnede om å ta d med ro satte memo avgårde ut av pitten. Han svingte inn på banen med godt skyv på bilen og siktet seg inn på første sving. Der ble det sladd og motstyring var tydeligvis ikke med i planen hans. Bilen for ut på gresset med passagerdøren først. Resultatet ble massive spor og mye grus på banen. "dette funker dårlig" var kommentar i pitten etterpå..
2: "det flere "kokker", det mere søl" .. Etter oljepåfylling glemte Peak å lukke panserlåsene så jeg satte uvitende avgårde. Halvveis i første runde smeller det noe jævlig og jeg skjønner fort at panseret er ranget av. Memo i kartleser stolen er som vanlig bare tilstede fysisk så han skvetter opp med hodet, ser litt forvirret ut og spør " øhm, hva i fan skjedde" ..
Etter litt mekking i intenst regn var bilen klar til breisladd konkuranse. Jeg var eneste med FWD som stillte og fikk vel litt kreditt for det (og latter?).
Alle fikk to forsøk hver og etter nøye planlegging fannt vi ut at forsøk nummer to skulle være med full gass uansett fan! Resultatet var at jeg sprayet pudding med stein, BMW`n bak knuste bakfanger i autovern og Turbo sierran knust baklyktene..
Rundet av helgen med en deilig motorkok en time før treffet skulle stenge.. Flaks. Very Happy.
Bilder kommer

Okei, årets siste Sommertreff unnagjort. Treffet ble for vår del preget av mye variabel kjøring pga 3 forskjellige sjåfører med 3 forskjellige kjørestiler (på godt og vondt) ..
Helgens tabbe står mellom to hendelser
1: Vi ankom banen fredags ettermiddag med sjabby dekk på en regnvåt og glatt bane. Etter utallige anmodninger fra undertegnede om å ta d med ro satte memo avgårde ut av pitten. Han svingte inn på banen med godt skyv på bilen og siktet seg inn på første sving. Der ble det sladd og motstyring var tydeligvis ikke med i planen hans. Bilen for ut på gresset med passagerdøren først. Resultatet ble massive spor og mye grus på banen. "dette funker dårlig" var kommentar i pitten etterpå..
2: "det flere "kokker", det mere søl" .. Etter oljepåfylling glemte Peak å lukke panserlåsene så jeg satte uvitende avgårde. Halvveis i første runde smeller det noe jævlig og jeg skjønner fort at panseret er ranget av. Memo i kartleser stolen er som vanlig bare tilstede fysisk så han skvetter opp med hodet, ser litt forvirret ut og spør " øhm, hva i fan skjedde" ..
Etter litt mekking i intenst regn var bilen klar til breisladd konkuranse. Jeg var eneste med FWD som stillte og fikk vel litt kreditt for det (og latter?).
Alle fikk to forsøk hver og etter nøye planlegging fannt vi ut at forsøk nummer to skulle være med full gass uansett fan! Resultatet var at jeg sprayet pudding med stein, BMW`n bak knuste bakfanger i autovern og Turbo sierran knust baklyktene..
Rundet av helgen med en deilig motorkok en time før treffet skulle stenge.. Flaks. Very Happy.
Bilder kommer

o 1996 Toyota Celica 1,8
x 2000 Lexus IS200 Sport (solgt)
x 1990 Toyota Celica 2.0 GTi (banebil nå)
x 1986 Toyota MR2 mk1
x 2000 Lexus IS200 Sport (solgt)
x 1990 Toyota Celica 2.0 GTi (banebil nå)
x 1986 Toyota MR2 mk1