TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sommertreff v.2

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #127733  av memo

Siden TheStig ikke helt vet hvordan man bruker en PC, kopierer jeg innlegget hans hit :lol:

Okei, årets siste Sommertreff unnagjort. Treffet ble for vår del preget av mye variabel kjøring pga 3 forskjellige sjåfører med 3 forskjellige kjørestiler (på godt og vondt) ..

Helgens tabbe står mellom to hendelser
1: Vi ankom banen fredags ettermiddag med sjabby dekk på en regnvåt og glatt bane. Etter utallige anmodninger fra undertegnede om å ta d med ro satte memo avgårde ut av pitten. Han svingte inn på banen med godt skyv på bilen og siktet seg inn på første sving. Der ble det sladd og motstyring var tydeligvis ikke med i planen hans. Bilen for ut på gresset med passagerdøren først. Resultatet ble massive spor og mye grus på banen. "dette funker dårlig" var kommentar i pitten etterpå..

2: "det flere "kokker", det mere søl" .. Etter oljepåfylling glemte Peak å lukke panserlåsene så jeg satte uvitende avgårde. Halvveis i første runde smeller det noe jævlig og jeg skjønner fort at panseret er ranget av. Memo i kartleser stolen er som vanlig bare tilstede fysisk så han skvetter opp med hodet, ser litt forvirret ut og spør " øhm, hva i fan skjedde" ..

Etter litt mekking i intenst regn var bilen klar til breisladd konkuranse. Jeg var eneste med FWD som stillte og fikk vel litt kreditt for det (og latter?).
Alle fikk to forsøk hver og etter nøye planlegging fannt vi ut at forsøk nummer to skulle være med full gass uansett fan! Resultatet var at jeg sprayet pudding med stein, BMW`n bak knuste bakfanger i autovern og Turbo sierran knust baklyktene..

Rundet av helgen med en deilig motorkok en time før treffet skulle stenge.. Flaks. Very Happy.

Bilder kommer :)

#127734  av memo

tok over 450 bilder i løpet av helgen, så om noen vil ha bilder av sin egen bil er det store sjangser for at jeg har det.. bare å sende en PM ellernoe..

et par:
Vedlegg
her skal det satses!
her skal det satses!
IMG_5979.jpg (76.47 kiB) Vist 130 ganger
RvRacing
RvRacing
IMG_5902.jpg (70.45 kiB) Vist 132 ganger
FWD er ingen hindring
FWD er ingen hindring
IMG_5840.jpg (70.52 kiB) Vist 132 ganger

#127736  av memo

flere:
Vedlegg
Tror denne hadde best rundetid på 1:41 ca
Tror denne hadde best rundetid på 1:41 ca
IMG_5994_1.jpg (64.84 kiB) Vist 429 ganger
IMG_6049.jpg
IMG_6049.jpg (71.84 kiB) Vist 128 ganger
heftig Audi
heftig Audi
IMG_6013_1.jpg (59.75 kiB) Vist 427 ganger

#127738  av memo

Og min versjon av helga:

(som dere sikkert skjønner har jeg og TheStig et samarbeid med banebilen vår)

Vi startet uken før med å montere sparcostoler, ordne luftkjøling til bremser, skiftet litt slitedeler, fjernet div. el-motorer til bla.a soltak, osv.

Tok sin tid, men Torsdags kveld var vi klare til treff.

Som TheStig sier, fikk jeg utallige advarsler før jeg havnet på banen..

"blabla glatt blabla roan de første rundene blabla", ellernoe slikt.. hørte ikke helt hva han sa.

Så, ut av pit'en, først sving, andre sving, sladd, sidelengs, full gass, rett ut.

Var fire veldig fine spor som nesten kilte japanerne under føttene.
At jeg kom meg opp uten hjelp er et mirakel :)

Generelt, første dagen var særdeles glatt, men moro likevel.
Var visst ikke bare vi som hadde noen utforkjøringer :lol:

Andredagen ble det litt mer tørt på banen, men vi orket ikke ta spesielt med rundetider.. Kjørte på 1:54 ifjor, og det gikk merkbart raskere i år, så vi antar 1:52 - 1:53, men det er bare spekulasjoner.

Bilen funket veldig fint, selv om det ble svinkjørt til det ytterste, helt til 16:30 på søndagen, da røk topp-pakningen, noe som egentlig nesten var planlagt, da 3S-GTE skal inn istedetfor.

Må si at jeg er imponert over Sommertreff crew'et, de har fått til noe flott i bilsportens helvetesland, Norge..

Politi var leid inn som vakter, og hadde på forhånd lovet å ikke bry seg om bilene, bare holde orden på fulle folk o.l (noe det var lite av denne gangen, jeg så bare 1 som var amøbe)

Konkurransene funket fint, drag og breisladden var det ingenting å utsette på, de startet tidsnok noe som ikke var tilfelle ifjor, og valg av breisladd sving var bra, OG i motsetning til forrige gang :)

At vi var eneste FWD i breisladden var bare moro, skal det satses, så skal det satses :) syns ikke det gikk så ille jeg..
i finalen ble det utforkjøring, men som sagt tidligere ble det satset alt og velsådet.

Og ja, vi vurderer å kalle oss Team Panser fra nå av..
Etter nordpolen på raskeste strekke var jeg opptatt med å skrive sms'er, da det plutselig small noe jævli i frontruta..
Jeg så opp, og så bare noe som flaug over taket.

Samtalen gikk som så (sørlending versjon):

- "hva i..hva skjedde?"
"eh.. panseret datt av.."
- "eeeh.. seriøst, hva skjedde?"
"panseret er borte!"
- "du kødder...seriøst, hva var det som skjedde?"

Nordnorsk versjon:
- "KA I FAN, FAN VA DET SOM SKJEDD?!"
"DU.. PANSERET FOR TE HÆLVETE!"
- "REIS TE HELVET, SERIØST, FAN SÅ SKJEDD?!"
"HELVETE! PANSERE E FAN ME BORTE FØRR FAN!"
- "DU KØDD FANME, SERIØST, SATAN VA DET SOM SKJEDD?!"

Etter noen rare blikk fra flagg-vaktene kjørte vi inn i pit'en, og joda..
Der sto vi og klødde oss i hodet mens vi så ned i et åpent motorrom..

Vi var bare glade for at det havnet midt mellom, og ikke traff, et par es-tuning audier på 500hk+ ...

En forvirret Impreza-eier lurte på om det var vi som hadde mista panseret, og det hadde vi selvfølgelig ikke.

Hvem sin skyld dette var, skal vi ikke gå så nært inn på :lol:
(Nei, det var ikke meg for en gangs skyld.)

Men,

Alt-i-alt, en vellykket helg som vi håper gjentar seg neste år (bare med litt bedre vær kanskje :))

Håper mange tar turen til Mo neste år, det er absolutt verdt det.. Selv om man kanskje ikke kjører selv, kan det være moro å se på tabbene til andre :wink:

#127758  av TheStig

hehe, den nordnorske versjonen er faktisk litt sensurert, tro det eller ei

#127766  av Kjelliken

:D likte best den nynorske versjonen men følte den var litt i det mildeste laget. hørtes ut som en kanon helg det der da. :wink:

#127852  av KK-ma70

memo skrev:
En forvirret Impreza-eier lurte på om det var vi som hadde mista panseret, og det hadde vi selvfølgelig ikke.
Det har jeg IKKE sett!!!

#127854  av Master

Feit den bilen i bakgrunnen på førstebildet!!! :P

#127932  av FireFox

åååh, er jeg den eneste som syntes Lotus Esprit er driiit tøff!?? :D

#127936  av Dalan

FireFox skrev:åååh, er jeg den eneste som syntes Lotus Esprit er driiit tøff!?? :D
Haha, nei det skal du ikke ha for deg selv!! :D

#127943  av FireFox

Dalan skrev:
FireFox skrev:åååh, er jeg den eneste som syntes Lotus Esprit er driiit tøff!?? :D
Haha, nei det skal du ikke ha for deg selv!! :D
Det er bra :) den er nydelig ass :)