TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jenter kan de ogsÃ¥....

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #126900  av Lilli

Heizan!
Med fare for å fornærme vedkommende...legger eg likevel ut bilder...Eg har i mange år vært opptatt av biler, men hele tiden blitt holdt tilbake av den såkalte "janteloven" :( .
Da andre jenter begynte å sminke seg, drikke å flørte med gutter...hadde eg til mammas fortvilelse rommet fult av bil-bilder som eg klipte ut av blader eg stjal fra min 13 år eldre bror :wink: og eg var i verkstedet og pussa på biler...første bilen eg var med på var i hagen hjemme med pappa, han kjøpte et vrak og retta opp,pussa og lakkerte...da var eg vel 11-12 år..og storkosa meg...senere ble det oppussing av en amazon som var blotrimma fra sverige, vi tok oss av karosseriet, eg pussa, sparkla, og pussa og pussa, maskerte...eg var den siste som sa meg fornøyd med jobben..godt å ha en far som støtta meg da..for gutta var fornøyd lenge før eg var det..så ble det pussa opp en saab..etter det stoppa det opp for man ble mobba og frosset ut av jentegjengen.. :?
Hadde bestemt meg for å realisere drømmen om en grombil og er mer tent en noen sinne etter turen til Dagali og Rudskogen...Kosa meg stort da eg kunne legge meg på ryggen under en bil og skru...
Og er glad for å ha truffet ML, Neemi... :D
ML her er bilder eg tok...gutta trenger å se at jenter kan de også.... :wink:
Vedlegg
DIVERSE 186.jpg
DIVERSE 186.jpg (102.67 kiB) Vist 220 ganger
DIVERSE 172.jpg
DIVERSE 172.jpg (121.5 kiB) Vist 242 ganger

#126907  av celicat23

Var, for 9år siden, sammen med ei littar dokke fra narvik som kutta ut allmenfag, og startet på "mekken" istedenfor. Ville bli lastebil mekaniker. På den tiden vi var sammen så hadde vel hun nesten mer bil interesse enn meg faktisk. Så, veit dere kan! :-)

#126910  av VeilSide

Dama mi digger også bil og mekking og pleier allti si til meg når jeg legger meg oppi bilen hennes : "Pølsekleptomane guttefingrer skal ikke røre min bil!!" :wink:

#126923  av CelicaTurbo

dama mi blir panisk om jeg må gjøre en jobb på bilen og sier at det ikke er sikkert at jeg får bilen klar igjen den dagen, for det kan jo være at hun hadde lyst til å bli kjørt et sted den kvelden :roll: Hun interesserer seg rimelig lite for biler, men er i det minste glad for at jeg gjør det og at jeg ikke kjører rundt i en skabb volvo eller noe :D

#126956  av Kjelliken

:D Har en veninne på jobben som kjører buss. Vi har kjent hverandre siden hun gikk på mekaniske fag og hun har fagbrev som mekaniker. men gikk dessverre lei av å mekke..

Men ingen ting er så morsomt som manfolk som prøver og imponere henne med bil preik og begynner og snakke motor og slikt. Da får hun blod på tann og snakker plutselig rundt dem hehe syntes det er kanon tidig.. :lol:

#126985  av sindrejl

dama mi går mekk så vet dere kan :P

#126988  av elino

Vi vil og vi kan....... :D
men da jeg som eneste jente gikk mekken og automasjon for....... :roll: ......15-16 år siden følte jeg til tider at alt var helt håpløst. Mekken gikk forsåvidt greit, men på automasjon møtte jeg en lærer av den gammeldagse sorten, som overhodet IKKE ville ha ei JENTE i klassen. Holdt ut i 2 mnd, så flyttet jeg til en annen kant av landet og tok opp studiene der. Jeg er overhode ingen "guttejente" og hadde langt hår, sminke og lange negler. Men jeg følte at hver dag var en kamp om å bli akseptert og godtatt (klassekameratene var aller tiders), så jeg ga opp min store drøm om å jobbe i Nordsjøen, og søkte tilbake til mine medsøstre :( Jeg håper og tror det er lettere i dag.....Det er ihverfall moro å se slike bilder :D

Stå på jenter :wink:

#126991  av Lilli

Takk for alle flotte kommentarer til innlegget. :D
Ja elino, eg har alltid hatt langt hår og lange negler..og litt sminke...trenger ikke se ut som en gutt for å like bil...enig med det.. :wink:
Ja vi jenter kan om vi vil...og får lov.. 8)
Vi er nok ikke laget for å ligge på et panser å se søte ut...eller rydde å lage mat...re:andre innlegg på forumet he he... Vi får ha en egen tråd med oljesmurte gutter på panseret...og minimalt med tøy..kunne ikke dy meg...
Som sagt, eg er kommet ut av "skapet" (og eg mener ikke at eg er lesbisk) sant gutten min..Eg vil ta opp igjen det eg brukte mye tid på før, uten å ta til meg negative kommentaret diverse måtte komme med.....
og er vel som neemi,lærling...så bær over med meg...og heller del lærdommen... :wink:

#127078  av elino

Lilli skrev:Vi får ha en egen tråd med oljesmurte gutter på panseret...og minimalt med tøy..kunne ikke dy meg...
Synes ikke det var noe dumt forslag det der lilli :wink:
Kanskje ikke på panseret......det hadde nok rettet seg mere mot min homofile bror...hehe :D
Men oljesmurte gutter med minimalt med klær.............. :D :D :D

#127089  av Lilli

elino skrev:
Lilli skrev:Vi får ha en egen tråd med oljesmurte gutter på panseret...og minimalt med tøy..kunne ikke dy meg...
Synes ikke det var noe dumt forslag det der lilli :wink:
Kanskje ikke på panseret......det hadde nok rettet seg mere mot min homofile bror...hehe :D
Men oljesmurte gutter med minimalt med klær.............. :D :D :D
Bring them on...

:D :D :D :D :lol:

#127099  av CelicaTurbo

siden gutta her har tatt seg noen rimelig store friheter iblant med tanke på damebilder så er det ingenting som hindrer dere å poste slike mannebilder, så lenge det skjer på rett del av forumet og at bildene følger norsk lov så klart.. jeg tror de fleste her vil ta det med et smil ihvertfall, det bør de med tanke på at mange selv er skyldige i damebilder ;)

#127105  av Lilli

CelicaTurbo skrev:siden gutta her har tatt seg noen rimelig store friheter iblant med tanke på damebilder så er det ingenting som hindrer dere å poste slike mannebilder, så lenge det skjer på rett del av forumet og at bildene følger norsk lov så klart.. jeg tror de fleste her vil ta det med et smil ihvertfall, det bør de med tanke på at mange selv er skyldige i damebilder ;)
Tja det var vel noen av de som satte meg på ideen... :wink:
Ganske ny her...så hvor blir rett del av forumet da?

Noen som har noen linker å anbefale da.... :wink:

#127106  av Neemi

Supre bilder :)

Ja vi jenter vil og kan vi og.
Har supermasse å lære, og som jeg har sagt tidligere......trenger noen mekkehjelp slik at jeg kan lære litt så er det bare å si ifra.

Ser endelig ut til at jeg har fått verkstedplass nå og, så da får jeg tid til å pusle litt mer med bilen min i vinter og.
Mye som trengs å gjøres.

#127117  av Lilli

Neemi skrev:
Ja vi jenter vil og kan vi og.
Har supermasse å lære, og som jeg har sagt tidligere......trenger noen mekkehjelp slik at jeg kan lære litt så er det bare å si ifra.

Ser endelig ut til at jeg har fått verkstedplass nå og, så da får jeg tid til å pusle litt mer med bilen min i vinter og.
Mye som trengs å gjøres.

Ja, er alltid kjekt når man kan være fler ilag og hjelpe hverandre..og lære av hverandre... :)

Gratulere med verkstedplass Neemi... :!: ble glad da du sa det ordna seg.. :D

En ting mindre å tenke på..... :wink:

#127122  av CelicaTurbo

Lilli skrev:
CelicaTurbo skrev:siden gutta her har tatt seg noen rimelig store friheter iblant med tanke på damebilder så er det ingenting som hindrer dere å poste slike mannebilder, så lenge det skjer på rett del av forumet og at bildene følger norsk lov så klart.. jeg tror de fleste her vil ta det med et smil ihvertfall, det bør de med tanke på at mange selv er skyldige i damebilder ;)
Tja det var vel noen av de som satte meg på ideen... :wink:
Ganske ny her...så hvor blir rett del av forumet da?

Noen som har noen linker å anbefale da.... :wink:
blir off-topic/småprat det ;)