TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• En begivenhetsrik helg

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #125139  av @lpher

Det hele begynte tidlig i uka med forberedelsene til helgas arrangementer i Trondheim...Gatebil on tour og EMMA-konkuranse. Dette i tillegg til Offshore lekene og Amcar-helg med tilhørende dargrace og utstilling :)

Vel...mange har sikkert fått med seg at jeg aldri blir helt fornøyd med lyden i bilen min...denne gangen skulle det vise seg at jeg hadde rett i mine anntagelser om at i forhold til utstyret jeg har..så SKULLE det spille bedre :D Skiftet ut subbene:
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1056

Det ble bedre, men samtidig så ble jeg belemra med en merkelig bass..vanskelig å forklare...som ingen av de jeg rådførte med meg hadde vært borti før :) Holdt på å justerte og fintuna annleget i 2 dager før jeg holdt på å gi opp...da noen foreslo å forsøke en annen forsterker... Litt rådvill...men...jeg valgte å plukke sund hele greia i bagasjerommet for å komme til forsterkerne!! :D ...og slapp nedi en forsterker...og vips...så ble det LYYYYYYYYYYD gott! :D Viste seg at den forrige forsterkeren jeg hadde fått utdelt fra importøren (til demobruk) hadde vært inne på service engang tidligere (den er merka)...og vedkommende reparatør hadde nok ikke gjort jobben sin helt etter boken kan det virke som...for med nyforsterkern så spiller det helt HINSIDES faktisk! :D
Noe de aller fleste som traff meg i helga kan skrive under på vil jeg tro? :)

Vel...dette var sent på torsdagkvelden....og jeg skulle stille på Gatebil-standen på fredag etter jobb...fortrinnsvis med ett annlegg som kunne gjøre seg bemerket...og du kan vel si vi rakk det...med hprfin margin! :D

Glemte selvfølgelig å ta bilder selv..og har heller ikke funnet bilder fra arrangementet på torvet i Trondheim :) Så om det er noen her som har så så er det bare å poste dem :)

So far so good :D styrte bilen hjemmover i 21-tia på kvelden...da vi skulle få besøk i helga av Are og Elin Ourom...
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=10535

Som hadde tenkt seg oppover på Gatebil/EMMA og ikke minst på Street
Legal...men ikke hadde fått tak på hotelrom (pga offshore vm/gatebil/amcar etc.)

Med litt forsinkelser så møtte jeg dem... på Shell i elgeseter gata i 22-tia...og loste dem hjem til oss...og parkerte begge bilen trygt unna eventuelle prying eyes :)

Etter en par pils og en heeeeel deeeel bilprat med det natta gitt :D ...og dermed ikke så mange timene søvn for meg som skulle på "jobb" dagen derpå :D Men missforså meg rett...hadde det vært opp til meg hadde vi sittet å pratet bil enda! :D

På lørdagen...så var det oppmøte kl. 10:00 ved Gatebil-trailern som sto på Lade rett ved der Street Legal skulle foregå senere på kvelden.

Jeg stilte på vegne av den norske Rockford-importøren, som ikke hadde mulighet til å stille selv.

Bilder her:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 127#125127

Fikk begynte å spilt inn subbene ihvertfall :D ..og fikk også snakket endel med endel andre likesinnede...både angående bil og lyd i disse :D

Er vel på sin plass å rette en takk til Karl og Lone for hjelp til pissepause :D

Dette arrangementet var tiltenkt å vare til 22:00...men det kan virke som om arrangementet var litt vel lite gjennomtenkt...for da det ble annonsert at vi måtte flytte oss...fordi vi sto i safesona (på Street Legal) og itillegg ikke kom til å få bilene ufrivillig innestengt til langt utt på natta...ble det besluttet å avvikle dagens arrangement før 18:00...

Vel...jeg stakk og parkerte bilen en annen plass...og hang meg på Are og Elin for resten av kvelden...Karl, Lone og Sindre dukket også opp for å se Street Legal :) Frank kom også etterhvert :)

Bilder:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 130#125130

Både Are og Mr. Hernes kjørte veldig bra...mens Are slet endel med dekkvalg...for å få plante alle kreftene i asfalten...(artig for publikum...men ikke like bra for resultatene :D) ...så hadde Hernes alt i alt en MEGET bra kveld spørr du meg :)

Vi holdt vel på til 01-tia tror jeg...og måtte jo skli gjennom byen før vi tok kveld :D ...3 stk 2JZ'er på rekke og rad som Frank så stolt bemerket :) Min Surpa, Are og Elin's røde SUpra..og Frank i GS300 :)

Møtte da på Mjølhus som var ut å "kosekjørte" :D med JDM-NA'n sin...og fikk avtalt med ham å møtes for å ta en bilprat...og så vidt jeg kan huske så er dette til dags dato den eneste gangen (hittill) at vi har hatt så mange mkIV Supras samlet på en og samme plass i midt-norge :D

Bilder av begivenheten (kommer) i denne tråden:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 130#125130

Dro rett hjem etterpå....etter at Mjølhus og Are konkurerte om den mest spektakulære drive-away'en :D Det må sies...at alle som ikke har tro på NA'en og dens krefter...BØR...se Mjølhus i aksjon med sin! :D Hadde det ikke vært for at du ikke hører noen form for turboplystring...kunne du lurt de fleste til å tro at det var en Supra TT i originaltrim! :D

Så var det straka vägen hem...og en sårt etterlengtet iskald pila attåt kveldsmaten :D

Lørdagen var det duket for Gatebil On Tour...igjen...denne gangen på City Syd. I all ståheien hadde jeg glemt å nevnte til Are og Elin hvor stort dette arrangementet var...så de hadde i utgangspunktet tenkt seg nedover for å se på Offsore-sirkuset :) Men da de stakk innom på tur nedover...å fikk se hvor mye folk det var...så ardna vi plass til dem slik at de også stilte ut bilen :)

Hadde også enda en plass ledig...og ringte da Inge Stokvik (som har stort JBL-annlegg jeg har prakka på ham :D JBL importeres i norge av samma importør som Rockford), som selvfølgelig var med TIK på treningsleir i sverige...men jeg fikk beskjed av ham at det var bare å ringe far stokvik...så skulle det nok ordne seg :D ..og det gjorde det gitt! :D

Så slik ble det til at vi fikk enda en mini-Supra-samling i trøndelagen i helga! :D

Bilder her:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 128#125128

Are og Elin dro hjem etterpå...(siste bilder av supra'ene sammen kommer i tråden det er linket til ovenfor)

DENNE posten må da konkurere om tittelen "lengste post" vel?!!! :D
Vel...jeg skal gi meg nå :D :D :D (Skal tro om folk gidder å lese hele greia?! :D)
Vedlegg
AUT11745.JPG
AUT11745.JPG (151.8 kiB) Vist 113 ganger
AUT11744.JPG
AUT11744.JPG (123.2 kiB) Vist 114 ganger
AUT11743.JPG
AUT11743.JPG (145.59 kiB) Vist 126 ganger

#125150  av cameleon

Ser ut som om du har montert to utskytningsobjekter for en ny type raketter eller no :P Forventer å se denne i en ny bondfilm...."ooh...t-t-these a pati her...pitti æi wåsnt invaited...muhahahaha" *kabooom*

#125181  av _speedy

Hørtes ut som en bra helg ja! :D
Var på Gatebil-On-Tour,men ikke på City Syd. Ikke så mye rått å se der, men tok endel bilder. Kommer vel ut her senere. Fikk med meg Offshore i steden..Var helrått å sitte helt utpå VIP'en og få med seg den gromme lyden til Jotun-båten og alle de andre som passerte. Det beste var vel da vi så at Jotun-båten sneik seg til en 3-plass etter at en av Victory-båtene fikk propellen ødelagt!:D Etterpå var det premiering, men vi gikk fort å få med oss ferskvannsgjennomkjøringaavmotor (puh!) til teamene..Stod å snakket da Jotun-båten fyrte opp ca. 5 meter unna...Ble så skremt av jeg skvatt skikkelig til! GROMT! :D Senere på kvelden fikk jeg lånt meg en Porsche 911 996 Cab og cruiset litt i byen etc..Deilig! 8)

#125199  av elino

Vi har hatt ei knallhelg i Trondheim :D
For et bilmiljø det er i den byen :shock: ...for ikke å snakke om hvor mange Supra mkIV dere har... bare i løpet av helga har vi hatt to små mini supratreff..... HalloOOo det er ikke hverdagskost for oss fra "bygda" hehe
En ting er i hverfall sikkert, det blir NA på meg.....all tvil er feid til side etter å sett mjølhus sin oppvisning på lørdagsnatta :shock: Are har også fått "blod på tann" etter helgas "uheldige" dekkvalg....i skrivende stund jobber han på spreng for å få seg felger og slicks til bilen.... går det i orden stiller han på street legal i fredrikstad førstkommende søndag
Moro å treffe andre fra forumet også, og til @lpher og Trine TUSEN TAKK for gjestfriheten....

We`ll be back :twisted:

#125284  av @lpher

cameleon skrev:Ser ut som om du har montert to utskytningsobjekter for en ny type raketter eller no :P Forventer å se denne i en ny bondfilm...."ooh...t-t-these a pati her...pitti æi wåsnt invaited...muhahahaha" *kabooom*
PMSL :mrgreen: ...når du sier det så... :D

#125286  av @lpher

_speedy skrev: Hørtes ut som en bra helg ja! :D
Yepp..it was :D
_speedy skrev: Var på Gatebil-On-Tour,men ikke på City Syd.
Hmm..skulle tatt turen innom City Syd også...var litt bedre oppmøte dær...selv om arrangementet bar preg av å ikke være spesielt gjennomtenkt :) Advertising anyone? :D
_speedy skrev: Ikke så mye rått å se der, men tok endel bilder.
Tja..kunne vært mer biler ja...igjen dårlig styring på arrangementet av Gatebil...
_speedy skrev: Kommer vel ut her senere.
Hand them over then?! :D
_speedy skrev: Fikk med meg Offshore i steden..Var helrått å sitte helt utpå VIP'en og få med seg den gromme lyden til Jotun-båten og alle de andre som passerte. Det beste var vel da vi så at Jotun-båten sneik seg til en 3-plass etter at en av Victory-båtene fikk propellen ødelagt!:D Etterpå var det premiering, men vi gikk fort å få med oss ferskvannsgjennomkjøringaavmotor (puh!) til teamene..Stod å snakket da Jotun-båten fyrte opp ca. 5 meter unna...Ble så skremt av jeg skvatt skikkelig til! GROMT! :D
Det ER gromt! :D
_speedy skrev: Senere på kvelden fikk jeg lånt meg en Porsche 911 996 Cab og cruiset litt i byen etc..Deilig! 8)
Cruiset "litt" du liksom! LOL :D

#125287  av @lpher

elino skrev: Vi har hatt ei knallhelg i Trondheim :D
Var vel en del folk her oppe som satte pris på supra-besøket fra Elverum også..kan jeg tenke meg :D
elino skrev: For et bilmiljø det er i den byen :shock:
Pfft :oops: :lol:
elino skrev: ...for ikke å snakke om hvor mange Supra mkIV dere har... bare i løpet av helga har vi hatt to små mini supratreff..... HalloOOo det er ikke hverdagskost for oss fra "bygda" hehe
To be quite honest...så er dette første gangen for meg også...å få samla så mange mkIV Supras på engang :D
elino skrev: En ting er i hverfall sikkert, det blir NA på meg.....all tvil er feid til side etter å sett mjølhus sin oppvisning på lørdagsnatta :shock:
LOL :D Den dro rimelig bra den bilen ja...og med Mjølhus bak rattet så så det ihvertfall rimelig heftig ut :D Så...løp og kjøp, Elin..sier nå jeg! :D
elino skrev: Are har også fått "blod på tann" etter helgas "uheldige" dekkvalg....i skrivende stund jobber han på spreng for å få seg felger og slicks til bilen.... går det i orden stiller han på street legal i fredrikstad førstkommende søndag
Hihi...bombe! :D Keep us posted da? :)
elino skrev: Moro å treffe andre fra forumet også,
Det ER det... :)
elino skrev: og til @lpher og Trine TUSEN TAKK for gjestfriheten....

We`ll be back :twisted:
Ingenting å takke for :) Var hyggelig å ha dere her :) ..og det regner jeg med de andre oppmøtte TS-OGN'erne syntes også :)

#125451  av _speedy

Bilder kommer @lpher, må bare vente på FalcoN som har datakabelen! :)

#125543  av bose

bra noen hadde en fin helg da :) dette var den kjedeligste helga for meg noen gang tror jeg :evil: